مسابقه تسلیحاتی برنامهای علیه Google ادامه دارد.
دو پلتفرم اضافی طرف تقاضا (DSP) عرضه مناقصه باز Google را برای تبلیغکنندگان حذف کردهاند.
Yahoo و Amobee از The Trade Desk پیروی کردند، اولین شرکتی که در ماه فوریه لغو مناقصه باز Google را از پلتفرم خود آغاز کرد.
بنابراین، این دقیقاً چه معنایی برای تبلیغ کنندگان دارد؟ بیایید انگیزه ها و پیامدهای این تصمیمات را بررسی کنیم.
چرا Google Open Bidding را حذف کنیم؟
در حالی که برخی ممکن است به سرعت باور کنند که حذف مناقصه باز ضربه مستقیمی به Google است، کارشناسان می گویند ممکن است اینطور نباشد.
DSPها انگیزههای متعددی برای حذف Google Open Bidding در پلتفرم خود دارند. این موارد عبارتند از (اما محدود به):
- Google نمایشهای اضافی ارائه میکند
- مناقصه آزاد ۵٪ کارمزد برای این سرویس دریافت می کند
- بررسی مداوم Google از سوی قانونگذاران ایالات متحده و اروپا
به طور خلاصه، انگیزه در اینجا پول و شهرت است.
DSPهایی مانند Yahoo و Amobee به دنبال کاهش ناکارآمدی هایی هستند که باعث کاهش سودآوری می شود.
در ماه فوریه، شرکت فناوری تبلیغاتی Jounce Media گزارش داد که تقریباً ۱۳٪ از تمام درخواستهای پیشنهادی برنامهریزی شده توسط Open Bidding و Google Ads و DV360 (پلتفرم Google).
با چنین تأثیری بر درخواستهای پیشنهادی، پیشنهادات تکراری وجود دارد.
با پیشنهادهای تکراری چه اتفاقی میافتد؟ من فکر می کنم همه ما پاسخ را می دانیم: هزینه های بالاتر برای همه.
کریس کین، بنیانگذار Junce Media در مورد موضوع حذف مجدد، ، بیان می کند، “و اگر در حال حذف کپی هستید، حذف مناقصه باز به مراتب ساده ترین و طبیعی ترین انتخاب اول است.”
این چه معنایی برای صنعت دارد
سه DSP بزرگ عرضه Google Open Bidding را حذف کردهاند، که میتواند منجر به پیروی سایر DSPها شود.
این اقدامات همچنین نشان میدهد که صنعت فناوری در حال کاهش اتکای خود به Google برای تولید درآمد است.
اکوسیستم برنامهای در حال رشد است. با حذف یکی از برجستهترین بازیگران در خرید عرضه آگهی، DSPها میتوانند زمان و هزینه بیشتری را صرف بهینهسازی زنجیره تأمین دیجیتال کنند.
بنابراین، این به طور خاص برای تبلیغکنندگان چه معنایی میتواند داشته باشد؟
از آنجایی که DSP ها عرضه تبلیغات موجود را متنوع می کنند، ممکن است در آینده دیده شدن تبلیغات شما افزایش یابد. هرچه موجودی متنوعتر باشد، شبکه گستردهتری میتوانید برای ارسال پیام خود استفاده کنید.
علاوه بر این، با حذف Google Open Bidding، ممکن است کاهش جزئی در CPM یا CPC مشاهده کنید. این بدان معناست که دلارهای تبلیغاتی شما فراتر می رود و می توانید به تعداد بیشتری از مخاطبان هدف خود نسبت به قبل دسترسی پیدا کنید.
خلاصه
در حالی که Google نیرویی است که می توان با آن در نظر گرفت، فناوری تبلیغات با انتقام به سمت آنها می رود.
Trade Desk، Yahoo و Amobee جزو اولین کسانی هستند که Google Open Bidding را از عرضه خود حذف کردند. دیگران احتمالاً این روند را دنبال خواهند کرد.
با کاهش مناقصه باز، تبلیغکنندگان ممکن است فرصتهای موجودی جدید و اضافی را برای تبلیغات برنامهای ببینند.
تصویر ویژه: ASTA Concept/Shutterstock