کشاندن کاربران به وب سایت شما تنها نیمی از کار است.
وقتی به آنجا میرسند چه نوع تجربهای دارند؟ آیا کاربران می توانند به راحتی آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند؟
همه ما از تلاش برای پیمایش یک وبسایت با طراحی ضعیف احساس ناامیدی کردهایم – از انتظار در صفحات با بارگیری آهسته تا کلیک کردن روی محتوای سازمانیافته.
وقتی برای انجام سادهترین کارها باید عمیقاً حفاری کنید، شروع به کار معکوس میکند.
اطلاعات یک وب سایت باید به وضوح ارائه شده و به راحتی قابل دسترسی باشد. در غیر این صورت، کاربران به محض اینکه متوجه شوند نمی توانند آنچه را که جستجو می کنند پیدا کنند، به سرعت خارج می شوند.
و چه فایده ای برای جذب ترافیک وب زیاد دارد، اگر نتوانید مردم را وادار به ماندن در اطراف خود کنید، چه برسد به اینکه تبدیل شوند؟
چرا یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو را فقط برای رها کردن توپ در مورد تجربه کاربر اجرا کنید؟
برای سایت شما مهم است که بهترین های هر دو دنیا را داشته باشد: محتوای قابل هضم برای موتورهای جستجو و طراحی وب شهودی و کاربرپسند.
کلید وبسایت های موفق ایجاد تعادل مناسب بین UX و SEO و یادگیری استفاده از قدرت ترکیبی آنهاست.
در جدیدترین کتاب الکترونیکی ما، « UX & SEO: افزایش قابلیت کشف آنلاین و تجربه کاربر با رویکرد ترکیبی،” Loren Baker، بنیانگذار Search Engine Journal، توضیح می دهد که چگونه این دو مفهوم در کنار هم قرار می گیرند.
بیکر مینویسد: «اگر میخواهید محتوای شما از رقبای سرسخت پیشی بگیرد، به قدرت UX و SEO با هم نیاز دارید.
«آنها آنقدر در هم تنیده شدهاند که نقطهای وجود ندارد که یکی پایان و دیگری شروع شود. شما برای انجام سئو و بهینه سازی محتوا به یک طرز فکر UX نیاز دارید تا بتوان آن را در نتایج جستجوی مرتبط کشف کرد.”
عامل UX: چگونه تجربه کاربر بر موتورهای جستجو تأثیر می گذارد
رویکرد کاربر اول روشی موثر برای تقویت استراتژی بازاریابی جستجوی شما است.
بهینه سازی موتورهای جستجو دیگر فقط به استفاده از کلمات کلیدی مناسب و نشانه گذاری طرحواره نیست.
اگر کاربران در وب سایت شما تجربه کمتری دارند، چرا موتورهای جستجو به ارسال افراد به آنجا ادامه می دهند؟
Google با بهروزرسانیهایی مانند Core Web Vitals تمرکز خود را روی قابلیت استفاده تغییر داده است، که نشان میدهد واقعاً چگونه یک صفحه برای کاربر ظاهر میشود.
با هدف کاربر به عنوان نیروی محرک اصلی، موتورهای جستجو ارائه بهترین تجربه ممکن به جستجوگران را در اولویت قرار داده اند.
هدف اصلی Google دریافت بهترین منبع در مقابل مخاطبان مرتبط است، به این معنی که محتوای با کیفیت بالا و اصلی که مرتباً رتبهبندی بالاتری دارد.
“هر جستجوی انجام شده یک تجربه کاربری خوب در محل کار است. بیکر در UX & SEO Ebook.
استفاده از قدرت ترکیبی UX و SEO
طراحی تجربه کاربر و بهینهسازی موتور جستجو برای عملکرد و سودآوری وبسایت بسیار مهم هستند.
سئو برای جذب کاربران بیشتر کار می کند، در حالی که فاکتورهای UX تعیین می کنند که آیا آنها تبدیل می شوند.
تمرکز روی یکی و نه دیگری میتواند در نهایت رشد و نرخ تبدیل سایت شما را به خطر بیندازد.
اگر تمام تأکید شما بر جذابیت برای موتورهای جستجو باشد، بدون در نظر گرفتن UX، این خطر را دارید که کاربران را از تجربه سایت خود ناراضی نگه دارید.
برعکس، اگر مخاطبان شما تنها تمرکز استراتژی وب شما هستند، میتوانید سایر عناصر مهمی را که بر رتبهبندی جستجو تأثیر میگذارند نادیده بگیرید.
در پایان روز، بحث تعادل است.
هنگامی که بین این دو رسانه خوشحال کننده را پیدا کردید، سایت شما توسط موتورهای جستجو و کاربران به طور یکسان پاداش خواهد گرفت.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رویکرد ترکیبی UX و SEO، کتاب الکترونیکی جدید ما همه چیزهایی را که باید بدانید در اختیار دارد.
در داخل، یاد خواهید گرفت:
- چگونه UX و SEO با هم کار می کنند و چرا باید هر دو را در استراتژی های توسعه وب و بازاریابی دیجیتال خود در نظر بگیرید.
- UX چگونه در بهروزرسانیهای Google تأثیر میگذارد و چه چیزی را باید ردیابی کنید.
- چه چیزی را هنگام ارزیابی UX سایت خود و دسترسی به حسابرسی بررسی کنید.
- بهترین شیوه ها و افسانه های UX در مورد داده های رفتار کاربر.
آماده ای برای ارتقای حضور وب و افزایش نتایج؟ در این راهنمای مرجع سریع، منابع برتر ژورنال موتور جستجو در مورد UX و SEO را پیدا خواهید کرد.
نسخه خود را بگیرید و موارد بیشتری را کشف کنید!