تهران ، ولیعصر
021-987654

تقاضای ساخت تراشه در مورد تقاضای جستجو به ما چه می گوید؟

در حالی که بسیاری از عناصر تقاضای محصول از زمان همه گیری در سال ۲۰۲۰ در نوسان بوده است، یکی از مهمترین مسائل شناخته شده این بوده است. تقاضای تراشه موبایل

اگر از معنای آن مطمئن نیستید، صنعت خودرو را به عنوان مثال در نظر بگیرید.

بیشتر وسایل نقلیه جدیدتر به فناوری تراشه متکی هستند. در طول همه‌گیری، کمبود بی‌سابقه‌ای در تراشه‌ها وجود داشته است و مصرف‌کنندگان را برای خودروی جدید خود ماه‌ها – اگر نه سال‌ها – منتظر گذاشته است.

اکنون با گذشت سه سال از همه‌گیری، تقاضای تولید تراشه‌ها به سرعت تغییر کرده است.

بنابراین، این تغییر ناگهانی در تقاضای تراشه چه ربطی به تقاضای جستجو دارد؟ زیاد.

سازندگان تراشه پیشرو پیش بینی های تاریکی را منتشر می کنند

بر اساس فایننشال تایمز، کوالکام ۲۵ درصد از پیش بینی درآمد خود را برای سه ماهه جاری به دلیل کاهش هزینه های مشتریان کاهش داد. به طور خاص، این بر فروش گوشی های هوشمند تأثیر می گذارد.

سازندگان تراشه های تلفن همراه تنها کسانی نیستند که تغییرات را ایجاد می کنند. تخمین زده می‌شود که فروش پردازنده‌های رایانه شخصی نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یابد.

این پیش‌بینی‌ها نسبت به سال گذشته که قیمت سهام در برخی مواقع بسیار بالا بود، تغییر محسوسی داشت. تقاضا برای این تراشه‌های فناوری در همه بخش‌ها وجود داشت: خودرو، تلفن‌های هوشمند، واقعیت مجازی و غیره.

علاوه بر تقاضا، مسائل مربوط به زنجیره تامین باعث اثر دومینوی کمبود جهانی شد.

رقص عرضه و تقاضا

به عنوان بازاریاب، احتمالاً قبل از حرفه خود در کلاس اقتصاد ۱۰۱ شرکت کرده اید.

فرض عرضه و تقاضا، به زبان ساده:

  • “عرضه و تقاضا یک مدل اقتصادی برای تعیین قیمت در بازار است.”

این نظریه همچنین بیان می‌کند که قیمت یک کالا مستقیماً تحت تأثیر در دسترس بودن (تامین) و تقاضای خریدار.

با قیمت مناسب، یک تولید کننده محصول خاصی را برای به حداکثر رساندن سود بیشتر تولید می کند.

اکنون، این تئوری را به کاهش تقاضای تراشه های تلفن همراه بازگردانیم. چگونه این بازار در این مدت کوتاه سقوط کرد؟

در سال ۲۰۲۰، تقاضا برای صنایع مختلف، مانند خودرو، به شدت افزایش یافت. از آنجایی که تقاضای مصرف‌کننده بسیار زیاد بود، تامین‌کنندگان (برندها/تولیدکنندگان) با عرضه بیشتر این محصول در بازار سرمایه‌گذاری کردند. یک برد-برد، درست است؟

وقتی پیچیدگی‌های چالش‌های اقتصادی، مانند وقفه‌های زنجیره تامین یا رکود، در نظر گرفته می‌شوند، این موضوع آچاری را به منحنی عرضه/تقاضا می‌اندازد.

زمانی که تولیدکنندگان نتوانستند با افزایش تقاضا همراهی کنند، مصرف کنندگان مجبور بودند مدت بیشتری برای محصولات خود صبر کنند. اینجاست که وقفه های گسترده می تواند بر تقاضای مصرف کننده برای بدتر شدن تأثیر بگذارد. یک مصرف کننده می داند که برای دریافت محصول خود باید مدت زیادی صبر کند و سپس ممکن است تصمیم بگیرد که خرید نکند.

دومین پیچیدگی که این روند را به طور ناگهانی تحت تاثیر قرار می دهد، عدم اطمینان اقتصادی است. با بازار سهام بسیار نوسان، نرخ بهره وام مسکن، اخراج مشاغل و موارد دیگر – تقاضا برای محصولات و صنایع خاص تقریباً یک شبه تحت تأثیر قرار می گیرد.

اگر درآمد قابل تصرف مصرف‌کننده‌ای تحت تأثیر هر یک از سناریوهای بالا قرار گیرد، اولویت‌های کالاهای مصرفی او بیشتر به موارد ضروری تغییر می‌کند. اتومبیل‌ها، تلفن‌ها یا رایانه‌های جدید را می‌توان برای برخی به عنوان اقلام لوکس در نظر گرفت. بنابراین هنگامی که درآمد قابل تصرف کاهش می یابد، احتمالاً تقاضا نیز به دنبال خواهد داشت.

چگونه تبلیغ‌کنندگان می‌توانند بر اساس تقاضا (یا کمبود) استراتژی داشته باشند؟

بازگشت به دیدگاه بازاریاب – تبلیغ‌کنندگان چگونه می‌توانند استراتژی خود را حول تغییر تقاضای مصرف‌کننده تغییر دهند؟

#۱: در تجزیه و تحلیل شرایط بازار فعال باشید.

شما ممکن است به عنوان یک تبلیغ کننده فکر کنید، این نباید در مورد نقش شما صدق کند.

دوباره فکر کنید.

به‌روز ماندن در شرایط اقتصادی و نوسانات تقاضا، شما را قادر می‌سازد تا در تلاش‌های بازاریابی خود فعال و روان باشید.

#۲: وقتی تقاضا کاهش می‌یابد، از کاهش رقابت سرمایه‌گذاری کنید.

معمولاً در کمپین های جستجو، رقابت، CPC شما کمتر است.

اگر می بینید که این روند در کلمات کلیدی که برای آنها پیشنهاد می دهید اتفاق می افتد، فرصتی برای کاهش هزینه کلیک دارید.

اما قبل از اینکه بگویید “من می توانم بودجه خود را در این ماه کاهش دهم” به خاطر آن، اینجاست که یک تغییر استراتژی می تواند وارد شود.

اگر می‌توانید پس‌انداز بالقوه CPC را با کاهش تقاضا تخمین بزنید یا پیش‌بینی کنید، یک کمپین آگاهی‌سازی را در پلتفرم دیگری اجرا کنید.

کمپین‌های آگاهی معمولاً CPM پایینی دارند زیرا مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنید. در این سناریو، می‌توانید پس‌اندازهای بالقوه را در کمپین‌های جستجو ببینید و سپس یک کمپین آگاهی را اجرا کنید، که می‌تواند به جرقه کمک کند. تقاضای جدید.

#۳: زمانی که تقاضا در اوج خود است، تهاجمی باشید.

اعتراف می کنم که گفتن این کار آسان تر از انجام آن است.

اگر بودجه بازاریابی شما کم نیست، آماده باشید که در صورت بالا بودن تقاضا، CPCهای بالاتری را مشاهده کنید.

زمانی که تقاضا زیاد است، معمولاً رقبای بیشتری از چوب کاری بیرون می آیند تا سود را به حداکثر برسانند.

اگر CPC ها افزایش یابد، باید اطمینان حاصل کنید که کمپین های شما در سطح بالایی قرار دارند.

  • آیا نسخه تبلیغاتی شما به اندازه کافی برای کاربر جذاب است؟
  • آیا کاربران تجربه کاربری عالی در وب سایت یا برنامه شما دارند؟ اگر این همه پول را صرف یک کلیک کرده اید اما آنها را به تجربه ضعیف یا کندی ارسال کرده اید، این فرصت را برای فروش هدر داده اید.
  • آیا استراتژی کلمه کلیدی منفی شما با اهداف شما همسو است؟ هیچ چیز بدتر از این نیست که کلمات کلیدی گسترده به دلیل فقدان کلمات کلیدی منفی بدتر شوند.

اکنون، اگر بودجه بازاریابی شما در حال حاضر محدود است و با رقابت بالایی روبرو هستید، همه امیدها از بین نمی رود.

سعی کنید از مخاطبان هدف در کمپین های جستجوی خود برای هدف قرار دادن واجد شرایط ترین کاربران خود استفاده کنید.

این باعث می‌شود در پیشنهادات خود به مخاطبان کوچک‌تر تهاجمی‌تر شوید. بنابراین در حالی که ممکن است CPC هنوز بالا باشد، اگر هدف گذاری محدود باشد، شانس بیشتری برای فروش دارید.

حتی بیشتر، می توانید استراتژی جستجوی خود را به استفاده از RLSA در کلمات کلیدی گران قیمت.

این استراتژی برخی از آگاهی‌ها را ترکیب می‌کند تا فهرست‌های بازاریابی مجدد به اندازه کافی بزرگ ایجاد کند تا با جستجوی بعدی، آنها را به‌طور خاص هدف قرار دهند.

خلاصه

جستجو تقاضا ایجاد نمی کند. جستجوی گرفتن تقاضا. از آنجایی که عوامل داخلی و خارجی بر عملکرد برند تأثیر می‌گذارند، بازاریابان باید فعال باشند و بسته به موقعیت، استراتژی‌های خود را محوری کنند.

وقتی تقاضا کاهش می‌یابد، احتمالاً حجم جستجو دنبال می‌شود. اما این بدان معنا نیست که شما محکوم به فنا هستید. از این به عنوان فرصتی برای آزمایش انواع کمپین، پلتفرم‌ها یا مخاطبان جدید استفاده کنید تا دسترسی خود را به حداکثر برسانید و تا حد امکان سود خود را حفظ کنید.


تصویر ویژه: Andrey Suslov/Shutterstock

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *