تهران ، ولیعصر
021-987654

از چه داده های ساختاری استفاده کنیم و کجا استفاده کنیم؟

جان مولر، مدافع جستجوی Google، در پاتوق ساعات کاری دفتر سئوی مرکزی جستجوی Google به دو سؤال در مورد داده های ساختاریافته پاسخ می دهد.

در حالی که اولین سوال به طور خاص در مورد طاقچه پزشکی بود، پاسخ او برای وب‌سایت‌ها در هر جایگاهی مفید و قابل اجرا است.

مولر همچنین نحوه استفاده از صفحات راهنمای توسعه‌دهنده Google را توضیح می‌دهد تا بفهمد کدام داده‌های ساختاریافته برای استفاده بهتر است.

نحوه انتخاب داده های ساخت یافته برای وب سایت

سوالی که پرسیده شد در مورد نحوه انتخاب داده های ساخت یافته و تأثیر آن بود.

مولر می‌گوید این موضوع چندان به این موضوع نمی‌پردازد که چه داده‌های ساختاری با یک صفحه مطابقت دارد. در عوض، انتخاب در مورد نوع نتیجه غنی برای آن صفحه است.

داده های ساختاریافته بسیار قابل توسعه هستند. در نتیجه، سایت Scehma.org فهرستی در حال رشد از انواع مختلف داده‌های ساختاریافته را ارائه می‌کند که می‌تواند تقریباً برای هر صفحه وب مناسب باشد.

با این حال، Google تنها از بخشی از داده های ساختار یافته موجود برای تولید نتایج جستجو مانند ستاره های مرور، تصاویر در نتایج جستجو و غیره استفاده می کند.

صفحه Google در مورد داده های ساخت یافته توضیح می دهد:

«جستجوی Google برای درک محتوای یک صفحه سخت کار می کند.

شما می‌توانید با ارائه سرنخ‌های صریح درباره معنای صفحه برای Google با گنجاندن داده‌های ساختاریافته در صفحه به ما کمک کنید. داده های ساختاریافته یک قالب استاندارد شده برای ارائه اطلاعات در مورد یک صفحه و طبقه بندی محتوای صفحه است. برای مثال، در صفحه دستور غذا، مواد اولیه، زمان و دمای پخت، کالری، و غیره چیست.

Google از داده‌های ساختاری که در وب پیدا می‌کند برای درک محتوای صفحه و همچنین برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد وب و جهان به طور کلی استفاده می‌کند.

و این جهتی است که پاسخ مولر از آن می‌آید.

این سوالی است که پرسیده شد:

«طرحواره چگونه بر وب سایت یک طاقچه پزشکی تأثیر می گذارد؟ چه نوع داده های ساختاری باید در آنجا استفاده شود؟»

مولر پاسخ داد:

“بنابراین، من در درجه اول… وقتی نوبت به داده های ساختاریافته می شود، در درجه اول روی چیزهایی که در مستندات توسعه دهنده خود مستند کرده ایم و ویژگی های خاصی که به آن مرتبط است تمرکز می کنم.

بنابراین به جای اینکه بگویم از چه نوع داده های ساختاری باید برای این نوع وب سایت استفاده کنم، به نوعی آن را برگردانم و بگویم، چه نوع ویژگی های قابل مشاهده ای را می خواهم در نتایج جستجو پیدا کنم؟

و سپس از آنجا، به شرایط مورد نیاز برای آن ویژگی‌های بصری نگاه کنید، و آیا می‌توانم داده‌های ساختاری مناسب را برای برآورده کردن آن الزامات پیاده‌سازی کنم.

بنابراین این همان جهتی است که من به آنجا می روم.”

فهرست داده های ساختاریافته Google از ویژگی های نتایج غنی

Google صفحه ای دارد فهرست کردن نتایج غنی که می توانند برای انواع مختلف صفحات نشان داده شوند.

فهرست داده‌های ساخت‌یافته‌ای که می‌توان برای تولید نتایج غنی از آنها استفاده کرد، به ترتیب حروف الفبا مرتب شده‌اند، که با داده‌های ساختاری مقاله شروع می‌شود و به داده‌های ساخت‌یافته ویدیو ختم می‌شود.

Google structured data resource pageعکس از صفحه: developers.google.com/search/docs/advanced/structured-data/search-gallery، می ۲۰۲۲.

این صفحه منتشر شده توسط Google یکی از بهترین منابع برای کمک به ناشران و سئوکاران در شناسایی داده های ساخت یافته مناسب برای استفاده است.

آیا هر صفحه به داده های ساختاریافته نیاز دارد؟

سؤال بعدی در مورد این بود که آیا هر صفحه وب به داده های ساختاریافته نیاز دارد یا خیر.

به طور کلی، برخی از داده‌های ساختاریافته جزئی مانند خرده‌های نان وجود دارد که برای تقریباً هر صفحه در یک وب‌سایت مفید است.

Breadcrumbs از نظر سئو و داده های ساختاریافته یک پیروزی آسان است. آنها به ایجاد یک فهرست پیشرفته در نتایج جستجوی Google کمک می کنند.

بنابراین، اگرچه خرده‌های نان چیز کوچکی به نظر می‌رسد، زمانی که سایت شروع به رتبه‌بندی کند می‌تواند مفید باشد.

Google این را در مورد داده‌های ساختاریافته breadcrumb می‌گوید:

“یک دنباله خرده نان در یک صفحه موقعیت صفحه را در سلسله مراتب سایت نشان می دهد و ممکن است به کاربران کمک کند تا یک سایت را به طور موثر درک کنند و کاوش کنند. یک کاربر می تواند با شروع از آخرین خرده نان در دنباله پودر سوخاری، تمام راه را در سلسله مراتب سایت، یک سطح به بالا پیمایش کند.

جستجوی Google از نشانه‌گذاری خرده نان در بدنه یک صفحه وب برای دسته‌بندی اطلاعات صفحه در نتایج جستجو استفاده می‌کند. اغلب، همانطور که در موارد استفاده زیر نشان داده شده است، کاربران می توانند از انواع مختلف جستجوهای جستجو به صفحه ای برسند. در حالی که هر جستجو ممکن است همان صفحه وب را بازگرداند، خرده نان محتوا را در چارچوب جستجوی جستجوی Google دسته‌بندی می‌کند.”

اما جدا از آن، توصیه مولر برای بررسی اینکه کدام یک از نتایج غنی برای یک صفحه مناسب است، مکان خوبی برای شروع است.

سوال این است:

“آیا هر صفحه به طرح و یا داده های ساختاریافته نیاز دارد؟”

مولر پاسخ داد:

“نه، قطعا نه.

همانطور که اشاره کردم، از راهنمای عناصر بصری استفاده کنید که می‌خواهم برای صفحه‌ام قابل مشاهده باشند، و سپس داده‌های ساختاری مناسب را برای آن پیدا کنید.

قطعاً اینطور نیست که باید داده های ساختاریافته را در هر صفحه قرار دهید.”

نقل قول ها

گالری داده های ساختاریافته Google را مرور کنید

گالری جستجو را کاوش کنید

چه داده های ساختاری لازم است؟

جوان مولر را از دقیقه ۲۷:۱۹ پاسخ سوال را تماشا کنید:


تصویر ویژه: عکس صفحه از YouTube.com/GoogleSearchCentral، مه ۲۰۲۲. 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *