تهران ، ولیعصر
021-987654

چرا Universal Analytics به Google Analytics 4 تغییر می کند؟

Universal Analytics همانطور که می دانیم در ژوئیه ۲۰۲۲ از بین خواهد رفت. اگر به GA4 منتقل نشده اید، باید همین الان اقدام کنید.

چرا Universal Analytics بازنشسته می شود؟

بلاگ ما را بخوانید ۵ دلیل که چرا دیگر نمی توانید GA4 را نادیده بگیرید. اگر داده‌های سال به سال را برای سال آینده می‌خواهید، باید GA4 را از قبل راه‌اندازی کرده باشید.

حریم خصوصی کاربر

کاربران خواستار حفظ حریم خصوصی، شفافیت، انتخاب و کنترل بیشتر بر نحوه استفاده آنلاین از داده‌هایشان هستند. این یک دلیل کلیدی است که چرا گوگل از Universal Analytics به Google Analytics 4 (GA4) دور می‌شود. Google می‌خواهد اطمینان حاصل کند که آنها در حال تکامل هستند تا خواسته‌ها و نیازهای کاربر نهایی را برآورده کنند.

چرا این مهم است؟

در گذشته، Google Analytics به شدت به استفاده از کوکی‌های وب‌سایت برای نظارت بر فعالیت کاربر متکی بوده است. کوکی‌ها آدرس‌های IP را می‌کشند که می‌تواند برای شناسایی شخصی کاربران استفاده شود. دفتر کمیساریای اطلاعات (ICO) این را به‌عنوان یک خطر حفظ حریم خصوصی معرفی می‌کند و متعاقباً، ما به سوی “آینده ای بدون کوکی” سوق داده می شود.

ناشناس سازی IP

Universal Analytics ناشناس‌سازی IP را پیاده‌سازی کرد – ویژگی‌ای که می‌توان آن را از طریق انتهای پلتفرم فعال کرد. مشکل اصلی این است که اختیاری است و باید به صورت دستی راه‌اندازی شود، که برای پیاده‌سازی آن نیاز به دانش نرم‌افزاری از جمله Google Tag Manager دارد.

این موضوع در مورد قوانین حفظ حریم خصوصی فضایی را برای عدم انطباق باقی می گذارد. Google اقداماتی را انجام می دهد تا حریم خصوصی کاربران را در همه جا اعمال کند و اطمینان حاصل کند که تبلیغ کنندگان با قوانین حفظ حریم خصوصی مطابقت دارند.

Google Analytics 4 ناشناس‌سازی IP را استاندارد در سراسر پلتفرم قرار داده است – به این معنی که به محض راه‌اندازی، آدرس‌های IP ناشناس می‌شوند. این با برخی از مسائل مربوط به حریم خصوصی مبارزه می کند.

شرایط ذخیره سازی داده

Universal Analytics به بازاریابان اجازه داد تا داده های کاربر را به مدت ۶۴ ماه نگهداری کنند. در زمینه بازاریابی رویدادی، مدت زمان زیادی برای ذخیره اطلاعات شخصی است. تغییر اصلی در Google Analytics 4 این است که پنجره ذخیره سازی داده ها کاهش یافته است و گزینه های اصلی ۲ یا ۱۴ ماه است.

مدل سازی پیش بینی کننده ویژگی جدیدی است که به GA4 معرفی شده است. این قابلیتی نیست که یونیورسال آنالیتیکس ارائه کرده باشد، اما می‌توانیم ببینیم که این آینده تجزیه و تحلیل است.

مدل‌سازی پیش‌بینی‌کننده از داده‌های شخص اول و داده‌های تبدیل برای ساخت مدل‌های انتساب استفاده می‌کند – با استفاده از یادگیری ماشینی برای انتخاب قطعات گمشده‌ای مانند کوکی‌های شخص ثالث.

این یک فضای واقعاً جالب در حال حاضر است و می‌توانیم شاهد تبدیل شدن هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به بخش پیچیده‌تری از فرآیند گسترده‌تر باشیم.

رفتار کاربر تغییر کرده است

زمانی که Universal Analytics برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شد، تمرکز اصلی بر روی کاربرانی بود که از دسکتاپ استفاده می کردند و وب سایت ها را از طریق مرورگرهای وب مرور می کردند.

در سال ۲۰۲۲، اکثر ما تلفن همراه و تبلت داریم و نحوه پیمایش مردم در وب سایت ها به طور قابل توجهی تغییر کرده است.

سفرها و تجربیات کاربران متعددی وجود دارد. یونیورسال آنالیتیکس با این پیشرفت‌های جدید همراه نبوده و محدودکننده است.

چرا این مهم است؟

مدل‌سازی داده

تفاوت اصلی این دو پلتفرم در نحوه مدل‌سازی داده‌ها است. Universal Analytics از چیزی که به عنوان حالت داده مبتنی بر جلسه شناخته می شود استفاده می کند.

مدل داده مبتنی بر جلسه به این معنی است که هر چیزی که در Universal Analytics وارد می‌شود بر معیارهایی از جمله جلسات، بازدید از صفحه، نرخ پرش و زمان در سایت متمرکز است.

اگرچه اینها معیارهای مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند و ارزش ارائه می دهند، انتقال به Google Analytics 4 بیشتر بر روی رویدادها متمرکز خواهد شد.

رویدادها شامل اقداماتی می‌شوند که در وب‌سایت در حال انجام هستند، برای مثال، عمق پیمایش یا دانلود فایل. این به‌روزرسانی به بازاریابان اجازه می‌دهد تا بینش بهتر، ردیابی انعطاف‌پذیرتر و دسترسی به طیف گسترده‌تری از پارامترهای سفارشی برای مؤثرتر کردن داده‌های ما داشته باشند.

ردیابی بین پلتفرم

در سال ۲۰۱۱، Google Firebase را برای کمک به ردیابی ترافیک برنامه های تلفن همراه معرفی کرد، مشکل این است که به خوبی با Universal Analytics ادغام نمی شود.

به شما امکان می‌دهد گزارش‌ها را در کنار هم مقایسه کنید، اما هیچ راه‌حلی برای جمع‌آوری همه آن داده‌ها در یک مکان وجود ندارد.

برخلاف Universal Analytics، Google Analytics 4 ردیابی بین پلتفرمی را ارائه می‌کند. اگر سفر مشتری شما شامل کاربرانی باشد که از طریق یک برنامه در iPhone یا Android استفاده می‌کنند، اکنون می‌توان همه آن داده‌ها را به یک پلتفرم تحلیلی نسبت داد و بینش بسیار قوی‌تری ارائه می‌دهد.

رابط کاربر قدیمی است

Universal Analytics برای مدت طولانی در حال اجرا بوده است و حجم داده‌هایی که در آن نگهداری می‌شود می‌تواند بسیار زیاد باشد، به خصوص اگر تازه وارد این پلتفرم شده باشید.

Google Analytics 4 بازنگری شده است و ساده‌سازی این فرآیند به شما گزارش‌های قابل مدیریت بیشتری را در مقایسه با اولویت‌بندی حجم گزارش‌ها ارائه می‌دهد. همه چیز در مورد تمرکز بر روی داده هایی است که بر روی داده هایی که می توانید به دست آورید اهمیت دارد.

پلتفرم Universal Analytics شامل ۳۰ گزارش از پیش تعریف شده است که از منظر بازاریابی بی‌معنا و نامفهوم است. می تواند چشم شما را از آنچه در پلتفرم تجزیه و تحلیل واقعا مهم است دور کند.

در Google Analytics 4 تغییر کلیدی این است که کاربرپسندتر شده است و ناوبری آن آسان است.

صفحه اصلی در بالای Google Analytics 4 برای هر کاری که در GA انجام می دهید و بر اساس رفتار شما طراحی شده است.

برای مثال، اگر مرتباً از صفحه گزارش‌ها بازدید می‌کنید، گزارش‌های بیشتری به صفحه اصلی ارسال می‌شود. در کنار آن، ویجتی وجود دارد که تمام مناطق پربازدید شما را در پلتفرم تجزیه و تحلیل فهرست می کند. این پلتفرم را به طور کلی از بین می برد.

بروشور Google Analytics ما را دانلود کنید، همین امروز راه اندازی GA4 خود را شروع کنید.

منبع : tagdigital.co.uk
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *