تهران ، ولیعصر
021-987654

یاهو الگوریتم های اعتبار منبع را با آخرین اکتساب به دست می آورد

یاهو قراردادی را برای خرید The Factual، یک شرکت رتبه‌بندی خبری که تعصب و اعتبار رسانه‌ها را ارزیابی می‌کند، اعلام کرده است. یاهو این امتیاز را اجرا خواهد کرد تا بینش بیشتری در مورد دقت و قابلیت اطمینان محتوای مصرفی کاربران ارائه دهد.

شرکت موتور جستجو گفت: «این خرید به تعهد یاهو برای ارائه اخبار و اطلاعات قابل اعتماد برای نزدیک به ۹۰۰ میلیون مصرف کننده خود در سراسر جهان ادامه می دهد و بر اساس چشم انداز آینده این شرکت از اخبار است. از طریق بیانیه مطبوعاتی.

شرایط مالی معامله که در ۲۳ اوت بسته شد، فاش نشد.

خرید نشان دهنده تعهد به مبارزه با اطلاعات نادرست است

The Factual فقط هشت کارمند دارد که همه آنها به اخبار یاهو خواهند پیوست، اما یاهو به وضوح پتانسیل را در خدمات خود می بیند. با تکمیل این خرید یاهو در تعهدی برای مبارزه با “اخبار جعلی” سرمایه گذاری می کند.

اطلاعات غلط و نادرست در محیطی که رسانه های اجتماعی و بیش از حد اطلاعات انتشار آنها را تسهیل کرده است.

Yahoo سیستم امتیازدهی را به عنوان «اولین تحلیل در نوع خود از داستان‌های خبری» معرفی می‌کند، که حتی فراتر از طرح‌های راستی‌آزمایی که توسط Google، Facebook و YouTube.

“ترکیب روزنامه نگاری یاهو و محتوای شرکای انتشار ما با الگوریتم رتبه بندی اخبار The Factual سطح جدیدی از شفافیت را برای کاربران یاهو به ارمغان می آورد و آنها را قادر می سازد تا در مورد منابع خبری خود تصمیمات آگاهانه بگیرند.” اکوسیستم مت سانچز در این نسخه گفت.

The Factual در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ مقاله به زبان انگلیسی به دست می‌آورد و در یک خبرنامه روزانه و سایتی که موضوعات پرطرفدار را به صورت زنده نشان می‌دهد رتبه‌بندی می‌کند.

اخبار امتیازهای الگوریتم با استفاده از هوش مصنوعی

The Factual که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد، از هوش مصنوعی برای امتیازدهی به داستان‌های خبری در مقیاس ۱۰۰ درجه‌ای با استفاده از چهار معیار استفاده می‌کند: کلاس

  • کیفیت سایت، که تاریخچه سایت را در تولید مقالات با امتیاز بالا و منبع خوب ردیابی می کند.
  • تخصص نویسنده، که تخصص نویسنده را در مورد یک موضوع بر اساس مقالات قبلی در نظر می گیرد.
  • لحن مقاله، که در نظر می‌گیرد تا چه حد زبان مقاله در نظر گرفته شده است. 
  • کیفیت منبع، که کیفیت و تنوع منابع را اندازه‌گیری می‌کند و نقل قول‌های معنی‌دار را مستقیم می‌کند.

سپس از این امتیازها برای ایجاد میانگین وزنی استفاده می‌شود که در کنار یادداشت‌هایی درباره گرایش‌های سیاسی رسانه به خواننده نمایش داده می‌شود.

نمرات پایین‌تر نشان‌دهنده نگرانی‌های مربوط به اعتبار است، جایی که نظرات لزوماً توسط شواهد واقعی تأیید نمی‌شوند. از سوی دیگر، نمرات بالاتر نشان می دهد که یک مقاله احتمالاً قابل اعتماد است.

اگرچه به نظر می رسد این امتیازات در ابتدا فقط در اخبار یاهو نمایش داده می شوند، اما در آینده می تواند ۱۰۷.۷ میلیون کاربر ماهانه با رتبه‌بندی هزاران خبر جمع‌آوری شده.


تصویر ویژه: Piotr Swat/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *