Yelp گزارش اعتماد و ایمنی ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد و جزئیات اقدامات خود را علیه تولیدکنندگان اصلی، گروههای بررسی جعلی و کسبوکارهایی که مشوق بررسیها هستند، انجام داد.
Yelp گروههای بازبینی پولی را سرکوب میکند
این گزارش رویکرد فعالانه برای تعقیب گروههای بررسی آنلاین و تجزیه آنها را شرح میدهد.
از جمله تاکتیکهایی که Yelp استفاده میکند، شناسایی آدرسهای IP مورد استفاده برای بررسیهای مثبت جعلی، و همچنین اتصال کاربران به گروههایی است که نظرات پولی را ترتیب میدهند.
گزارش اعتماد و ایمنی Yelp نشان داد که با شناسایی گروهها در رسانههای اجتماعی و همکاری با توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین برای تجزیه آنها، با تبادل نظر آنلاین مبارزه میکند.
در سال ۲۰۲۱ پست وبلاگی در مورد نرم افزار توصیه آنها، Yelp نوشت که آنها گروه های آنلاین را زیر نظر دارند و حتی برای دستگیری حلقه های بازبینی جعلی، عملیات گزش انجام می دهند.
گزارش اعتماد و ایمنی Yelps که به تازگی منتشر شده است توضیح می دهد:
“Yelp اکیداً ارائه انگیزه یا سایر غرامت در ازای نوشتن، تغییر یا حذف نظر را ممنوع می کند.
برای مبارزه با این مورد در پلتفرم ما و خارج از آن، تیم عملیات کاربر ما در سال ۲۰۲۲ اقدامات زیر را انجام داد:
– بیش از ۴۱۵ اخطار به کسبوکارها برای درگیر شدن در رفتارهای بازبینی جبرانشده یا تشویقی صادر کرد.
– بهعنوان بخشی از برنامه گستردهتر «هشدارهای مصرفکننده»، ۸۸ هشدار فعالیت جبرانشده را پس از دریافت شواهدی مبنی بر ارائه وجه نقد یا مشوقهای دیگری در ازای پست کردن، بهروزرسانی یا حذف مرور در صفحات کسبوکار قرار دادیم.
ما همچنین ۴۰۵ هشدار فعالیت بازبینی مشکوک را پس از اینکه سیستمهای ما تعداد زیادی بازبینی مثبت از یک آدرس IP یا نظرات کاربرانی را که ممکن است به گروهی متصل باشند که بررسیهای انگیزشی را هماهنگ میکند، شناسایی کردند، قرار دادیم.
بیش از ۱۱۰۰ گزارش به سایتهای شخص ثالث، مانند توییتر (۱۵۰ گزارش توسط Yelp)، فیسبوک (۱۳۰ گزارش)، اینستاگرام (۱۱۰ گزارش) و لینکدین (۷۰ گزارش) ارائه کرد تا به آنها در مورد محتوای بیشتر هشدار دهد. بیش از ۹۰۰ گروه، پست یا فردی مشکوک که در سایتهایشان یافتیم که در تبادل نظر آنلاین شرکت میکنند.
پلتفرمهای شخص ثالث تقریباً در ۷۷ درصد از گزارشهای ما درباره محتوای مورد بحث اقدام کردند.”
Yelp هزاران حساب جعلی را می بندد
گزارش اعتماد و ایمنی گزارش می دهد که Yelp بیش از ۷۷۰۰۰ حساب کاربری را به دلیل نقض شرایط خدمات و اعمال مشکوک به فریبکاری و سوء استفاده بسته است.
آنها همچنین بیش از ۳۲۸۰۰ صفحه تجاری جدید بالقوه را به دلیل مرتبط بودن با فعالیتهای هرزنامه که خطمشیهای Yelp را نقض میکرد رد کردند.
یک افشاگری جالب این است که چگونه آنها به شدت به کسب و کارهای تولید سرنخ که مدل کسب و کار آنها ایجاد فهرست های تجاری جعلی و سپس فروش سرنخ ها به مشاغل محلی است، برخورد کردند.
Yelp می نویسد:
“نزدیک به ۲۰۰۰ صفحه کسب و کار به دلیل مرتبط بودن با مولدهای سرنخ حذف شد که خطمشیهای Yelp را نقض میکرد.
«تولیدکنندگان سرنخ» صفحات تجاری جعلی ایجاد میکنند، سپس سرنخهای تولید شده مشتری را میبرند و آنها را به سایر پیمانکاران حراج میدهند.
این رفتار افراد را فریب میدهد تا هزینههای گزافی برای خدمات بپردازند، و مصرفکنندگان آسیبپذیری را هدف قرار میدهد که اغلب به ارائهدهندگان خدمات اجازه ورود به خانه خود را میدهند (قفلساز، جابجایی، نظافت خانه، و غیره).»
حذف محتوای تیم عملیات کاربر Yelp
این گزارش اشاره میکند که ۲٪ از همه مشارکتهای Yelp توسط تیم عملیات کاربر آنها در سال ۲۰۲۲ حذف شد. این شامل نظرات، عکسها، رأی موافق و سایر اشکال مشارکت است.
Yelp Trust and Safety
یکپارچگی مرورها برای اکوسیستم توصیهکنندهای مانند Yelp مهم است. Yelp از یک نرم افزار توصیه به عنوان اولین خط دفاعی خود در برابر رفتارهای فریبنده استفاده می کند. خود نرمافزار از این جهت پویا است که کاربران و کسبوکارها را در حین تعامل با پلتفرم نگه میدارد.
Yelp می نویسد:
«نرم افزار توصیه کاملاً خودکار است و قوانین عینی یکسانی را برای هر کسب و کاری اعمال می کند. بررسیهایی که برای هر کسبوکاری توصیه میشوند میتوانند در طول زمان تغییر کنند زیرا نرمافزار Yelp درباره بازبینها و کسبوکار بیشتر میآموزد.»
همچنین از مدیران انسانی در تیم عملیات کاربر خود برای دنبال کردن استفاده میکند. گزارشهای تولید شده توسط کاربران، کسبوکارها یا سیستمهای خودکار آنها را ایجاد کرده و به صورت دستی بررسی کنید.
گزارش اعتماد و ایمنی Yelp برای سال ۲۰۲۲ را بخوانید
تصویر ویژه توسط Shutterstock/II.studio