YouTube یک صفحه “کاوش” پادکست جدید اضافه کرده است که یافتن پادکست ها را آسان تر می کند. اگرچه این افزوده به طور رسمی اعلام نشده بود، چشم های تیزبین متوجه شدند و توجه را به بخش پادکست های اختصاصی جدید جلب کرد.
صفحه کاوش جدید برای پادکست ها ممکن است به دیده شدن بیشتر پادکست ها کمک کند.
کاوش صفحات
صفحات کاوش دستههای سطح بالایی هستند، مانند موسیقی، ورزش، و کمدی.
پیمایش منو باعث میشود مخاطبان به راحتی به ژانر محتوایی که به آن علاقه دارند بگردند، و پس از رسیدن به آنجا، میتوانند در میان انتخابهای مختلف مرور کنند.
منوهای دسترسی به صفحات کاوش در بالای صفحه سمت چپ از پیوند با عنوان کاوش و در امتداد پیمایش سمت چپ در بخش کاوش در پایینتر قرار دارند.
صفحه نمایش پیوندها به صفحات کاوش YouTube
صفحه کاوش پادکست جدید از منوی کناری قابل دسترسی نیست.
پیوند به صفحه دسته پادکست فقط از طریق صفحه اصلی دسته بندی کاوش قابل دسترسی است.
ابتدا باید از طریق پیوندی که در گوشه سمت چپ بالا در دسترس است، به صفحه اصلی کاوش کلیک کنید.
عکس صفحه پیوند به صفحه کاوش YouTube
صفحه کاوش اصلی دارای یک منوی متن و نماد است که شامل پیوندی به صفحه جدید پادکست است که در گوشه سمت راست پایین بخش منو قرار دارد.
نمایش منوی صفحه کاوش با لینک پادکست هایلایت شده
با کلیک کردن روی نماد، بازدیدکننده به صفحه پادکست جدید هدایت میشود.
نمایش صفحه پادکست جدید
صفحه کاوش جدید برای پادکست شامل نه دسته پادکست برای کاوش است:
- قسمت های محبوب
- لیستهای پخش پادکست محبوب
- توصیه می شود
بر اساس اشتراک ها و سابقه شما - سازندگان پادکست محبوب
- کمدی
- جرم واقعی
- ورزش
- موسیقی
- تلویزیون و فیلم
تنها دستههایی که صفحه اختصاصی برای کاوش پادکستها برای موضوع مورد نظر دارند عبارتند از:
- قسمت های محبوب
- لیستهای پخش پادکست محبوب
- سازندگان پادکست محبوب
مخاطبان می توانند از یک صفحه کامل از پادکست ها در دسته قسمت های محبوب دیدن کنند:
نمایش صفحه قسمت های محبوب
اما نمیتوانند این کار را برای موضوعات کمدی، جنایت واقعی، ورزش، موسیقی، و دستههای تلویزیون و فیلم انجام دهند.
برای دستههایی که فاقد صفحه دستهبندی اختصاصی هستند، مخاطبان پادکست باید از یک پیمایش جانبی برای کاوش پادکستهای بیشتر در موضوع استفاده کنند.
پادکست ها در YouTube محبوب هستند
براساس یک مطالعه ۲۰۲۲ توسط Edison Research، YouTube محبوبترین پلتفرم برای گوش دادن به پادکستها است و Spotify در رتبه دوم قرار دارد.
قابل توجه در مورد این آمار این است که YouTube بدون دسته بندی اختصاصی برای پادکست ها به آن سطح از محبوبیت رسیده است.
صفحه کاوش پادکست جدید در صفحه اصلی YouTube برجسته نشده است و هیچ دسته پادکست اختصاصی برای موضوعاتی مانند ورزش، موسیقی، جنایت واقعی، یا کمدی وجود ندارد.
به دلیل ناوبری به ظاهر ناقص، یک حس در حال پیشرفت در آن وجود دارد.
عکسهای صفحه توسط نویسنده
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Andrey Sayfutdinov