بازدید از شورتهای YouTube در کانال به حساب میآید کل زمان تماشا، اما برای واجد شرایط بودن در YouTube Partner Program (YPP) به حساب نمیآیند.
کانالها در YPP میتوانند از ویدیوها کسب درآمد کنند و درآمد کسب کنند، اگرچه همه واجد شرایط پیوستن به آن نیستند.
در میان سایر معیارها، پذیرش در YPP به ۴۰۰۰ ساعت تماشای عمومی معتبر در ۱۲ ماه گذشته نیاز دارد.
همیشه مشخص نبود که آیا بازدیدهای Shorts در آستانه ۴۰۰۰ نقش داشته است یا خیر.
اکنون ما مطمئناً می دانیم که زمان تماشای ۴۰۰۰ ساعت باید از ویدیوهای معمولی باشد – یا آنچه YouTube از آن به عنوان ویدیوهای درخواستی (VOD) یاد می کند.
این در یک ویدیوی پرسش و پاسخ در کانال Creator Insider YouTube بیان شده است که حاوی تعدادی سؤال مرتبط در مورد Shorts است.
ابتدا، بیایید به پاسخ YouTube به سؤال زمان تماشا نگاه کنیم.
آیا بازدیدهای شورت در ۴۰۰۰ ساعت زمان تماشا محاسبه میشود؟
وقتی از شما پرسیده میشود که آیا بازدیدهای YouTube Shorts در ۴۰۰۰ ساعت کل زمان تماشا به حساب میآیند، تأیید میشود که اینطور نیست.
با این حال، YouTube یک “صندوق کوتاه” دارد که سازندگان را قادر میسازد فقط از ویدیوهای Shorts درآمد کسب کنند.
«بازدیدهای کوتاه در تعداد کل بازدیدهای طول عمر کانال شما به حساب می آید. با این حال، در این زمان، آنها در زمان تماشای YPP شما حساب نمی شوند. به عنوان یادآوری، صندوق Shorts به عنوان اولین گام برای کسب درآمد در دسترس است. و ما شما را در جریان بهروزرسانیهای آینده قرار میدهیم.”
با این پاسخ جایی برای تفسیر وجود ندارد. بازدیدهای کوتاه برای برآوردن الزامات YPP به حساب نمیآیند.
در اینجا چند سؤال دیگر درباره Shorts وجود دارد که در آخرین ویدیوی تیم YouTube Creator Insider به آنها پاسخ داده شده است.
مرتبط: آیا می توان از شورت های YouTube درآمدزایی کرد؟ هشدار اسپویلر: برخی از آنها در حال حاضر هستند!
آیا می توان ویدئوهای طولانی را به شورت تبدیل کرد؟
در رابطه با انتشار محتوای تکراری، یک سازنده میپرسد آیا تبدیل VODهای منتشر شده قبلی به Short قابل قبول است یا خیر.
هیچ اشکالی در استفاده مجدد از VOD وجود ندارد، اما Shorts باید بتواند به تنهایی بدون نیاز به VOD برای زمینه بایستد.
«ایجاد شورت از محتوای قبلاً منتشر شده راهی عالی برای استفاده مجدد از ویدیوها و آزمایش با Shorts است. با این حال، مهم است به خاطر داشته باشید که بسیاری از افرادی که در فید Shorts تماشا میکنند ممکن است با کانال شما آشنا نباشند.
بنابراین، هر محتوایی که ایجاد میکنید، مطمئن شوید که مستقل است و هر کسی که ممکن است با کانال یا برند شما آشنایی نداشته باشد، میتواند از آن لذت ببرد. و همچنین مطمئن شوید که ویدیو را عمودی کنید.”
مرتبط: چه تولیدکنندگان محتوا از YouTube Shorts استفاده میکنند (و چرا) ?
آیا تجزیه و تحلیل جداگانه برای شورت و VOD وجود خواهد داشت؟
YouTube تأیید می کند که در حال کار بر روی اصلاح بخش تجزیه و تحلیل در استودیوی YouTube است.
در حال حاضر، بازدید از انواع ویدیوها به عنوان یک معیار واحد محاسبه میشود.
“بله، تیم تجزیه و تحلیل ما در حال کار بر روی پخش آنها برای Shorts، برای VOD (ویدئو بر حسب تقاضا) و برای زنده در استودیو است.”
مرتبط: YouTube تعداد بازدیدها برای فیلمهای کوتاه مانند ویدیوهای معمولی
آیا باید یک کانال جداگانه برای شورت ایجاد کنم؟
در حالی که برخی از سازندگان تصمیم میگیرند کانالهای جداگانهای را برای محتوای Shorts راهاندازی کنند، این تنها در صورتی توصیه میشود که ویدیوها از آنچه قبلاً ایجاد کردهاید فاصله داشته باشند.
«این کاملاً به شما بستگی دارد. ما شاهد بوده ایم که سازندگان با هر دو رویکرد موفق بوده اند. با در نظر گرفتن این موضوع، انتخاب بین کانال مشابه در مقابل کانال دوم بیشتر به دیدگاه خلاقانه شما بستگی دارد. بنابراین توصیه می کنیم در مورد نوع محتوایی که می خواهید در Shorts ایجاد کنید فکر کنید.
اگر مربوط به ویدیوی طولانی شما باشد، و بسط آن است، ممکن است ادامه پست در کانال موجود خود منطقی باشد. اما اگر میخواهید یک حرکت بزرگ انجام دهید، ایجاد یک کانال مجزای کوتاه ممکن است بهترین راه برای شما باشد. همیشه میتوانید آزمایش کنید و ببینید که مخاطبتان چگونه واکنش نشان میدهد و سپس تغییراتی را بر اساس آن ایجاد کنید.”
آیا YouTube تصاویر کوچک سفارشی برای شورت اضافه خواهد کرد؟
بدون وارد شدن به جزئیات، مشخص شد که YouTube در حال کار بر روی “آدرس کردن” بازخورد مربوط به تصاویر کوچک سفارشی برای Shorts است.
بعید است اکثر بینندگان تصاویر کوچک را ببینند، زیرا اکثر بازدیدهای Shorts از افرادی است که در فید تند تند میکشند.
«این سؤالی است که ما اغلب از سازندگان میپرسیم و میخواهم اذعان کنم که بازخورد شما را با صدای بلند و واضح شنیدهایم. خبر خوب این است که ما در حال حاضر مشغول بررسی این بازخورد هستیم و شما را در جریان بهروزرسانیهای آینده قرار میدهیم.
اما فقط به عنوان یک یادآوری، تصاویر کوچک در Shorts فقط روی سطوحی نشان داده میشوند که دارای قفسه Shorts هستند. بنابراین مانند صفحات کانال، صفحه اصلی و نتایج جستجو خواهد بود. و همچنین اکثریت قریب به اتفاق بازدیدها در واقع در فید اتفاق میافتند، و تصاویر کوچک در آن محیط نشان داده نمیشوند.”
ویدئوی کامل را در زیر مشاهده کنید:
تصویر ویژه: Primakov/Shutterstock