امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

YouTube در حال آزمایش با ویژگی‌های جدید برای برگه تحقیق تجزیه و تحلیل

بر اساس موفقیت اطلاعات آماری جستجوی YouTube، یکی از ویژگی‌های تحقیق کلمه کلیدی که سال گذشته منتشر شد، پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو در حال آزمایش سه ویژگی جدید در برگه Analytics Research است.

ویژگی‌های جدید، علاقه تماشا، فعالیت تماشا و اطلاعات شخصی‌سازی شده برای کمک به سازندگان محتوا در شناسایی حوزه‌های مورد علاقه مخاطبانشان در نظر گرفته شده است.

این اعلامیه از طریق ویدیو در YouTube’s Creator Insider ارائه شد کانالی که در سال ۲۰۱۷ برای ارائه به‌روزرسانی‌های هفتگی از تیم فناوری سازنده سایت راه‌اندازی شد.

ویژگی‌های جدید بر اساس دیدگاه‌های توسعه محتوا گسترش می‌یابد

Search Insights با هدف کمک به سازندگان در توسعه محتوا پیرامون موضوعات بالقوه مورد علاقه برای مخاطبان راه‌اندازی شد. به گفته پیرس ولوچی، مدیر ارشد محصول YouTube در این ویدئو، “۸۰٪ سازندگان در آزمایش از این ابزار ابراز رضایت کردند” پاسخ مثبتی دریافت کرد.

در حالی که یوتیوب در حال کار بر روی گسترش این ویژگی برای گنجاندن زبان‌ها و بازارهای بیشتر است، جستجوی Insights در حال حاضر فقط اطلاعاتی را درباره آنچه بینندگان جستجو می‌کنند ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های جدید اعلام‌شده، علاقه تماشا، فعالیت تماشا و اطلاعات شخصی‌سازی شده، به سازندگان محتوا کمک می‌کند حوزه‌های جدید و مرتبطی را پیدا کنند که ممکن است بینندگان خود را مورد علاقه قرار دهند.

علاقه تماشا برای کمک به سازندگان محتوا در شناسایی ویدیوهای برتر، در حال افزایش یا اخیر در یک موضوع در نظر گرفته شده است. این به آنها اجازه می دهد تا از موضوعات و ویدیوهای پرطرفدار فعلی استفاده کنند.

فعالیت تماشا نشان می‌دهد که مخاطبان سازنده چه نوع محتوایی را مشاهده می‌کنند. این می تواند برای سنجش علاقه به انواع محتوای مرتبط استفاده شود.

اطلاعات آماری شخصی‌شده برای کانال سازنده سفارشی می‌شود و اطلاعاتی درباره علایق منحصربه‌فرد مخاطبان یا ویدیوهای ذخیره‌شده‌شان ارائه می‌کند. ویژگی ذخیره، که در ابتدا فقط در دسکتاپ در دسترس بود، اما اکنون در برنامه تلفن همراه نیز وجود دارد، از این به عنوان نشانه ای از علایق استفاده می کند.

ولوچی در این ویدیو گفت:

«سازندگان اغلب از ویدیوها در قسمت‌های مجاور الهام می‌گیرند، بنابراین ما موضوعات مرتبط یا مناطق مجاور محتوای فعلی شما را برجسته می‌کنیم.

ویژگی های جدید تازه شروع پیشرفت های برنامه ریزی شده هستند

YouTube همچنان در رویکرد خود به تجزیه و تحلیل آینده نگر است و به طور مداوم به دنبال راه های جدیدی برای کمک به سازندگان محتوا است. اگر این آزمایش ویژگی‌های جدید مانند به‌روزرسانی قبلی Search Insights موفقیت‌آمیز باشد، YouTube به دنبال آن است که آن را برای مخاطبان گسترده‌تری عرضه کند.

ولوچی در این ویدئو گفت: «اینها تنها بخشی از پیشرفت‌هایی است که ما در رابطه با آینده تحقیقات محتوا به آنها فکر می‌کنیم. “ما امیدواریم این آزمایش را برای مدت زمان محدودی اجرا کنیم، همه بازخوردهای شما را جمع آوری کنیم و این ویژگی را به مجموعه گسترده تری از سازندگان برگردانیم.”


تصویر ویژه: Ink Drop/Shutterstock

خروج از نسخه موبایل