YouTube در حال آزمایش روش جدیدی برای جستجوی ویدیوها در دسکتاپ با «تراشههای جستجو» است که به کاربران امکان میدهد نتایج را با کلمات کلیدی پیشنهادی اصلاح کنند.
برای سازندگان ویدیو، این ویژگی میتواند به شانس بیشتری برای کشف محتوای شما منجر شود.
تراشههای جستجو شبیه پیشنهادهای جستجو در پایین SERPهای Google هستند و به روشی مشابه رفتار میکنند.
کاربران میتوانند با کلیک بر روی یک تراشه جستجو، جستجوهای ویدیویی را اصلاح کنند تا ارتباط نتایج جستجوی خود را افزایش دهند.
به عنوان مثال، جستجوی “WordPress” می تواند با کلیک یک دکمه به جستجوی “آموزش وب سایت تجارت الکترونیک وردپرس” تبدیل شود.
این برای کانالهایی با ویدیوهایی که برای کلمات کلیدی طولانی رتبهبندی میشوند عالی است.
برای کاربران، این میتواند یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند آسانتر کند. آنها میتوانند با یک موضوع کلی شروع کنند و با تراشههای جستجو عمیقتر شوند.
تراشه های جستجوی یوتیوب روی دسکتاپ – ویژگی آزمایشی
YouTube در حال حاضر در حال آزمایش تراشههای جستجو به عنوان یک ویژگی آزمایشی برای اعضای Premium است.
یکی از مزایای YouTube Premium این است که میتوانید ویژگیهای جدید را قبل از انتشار برای همه آزمایش کنید.
تراشههای جستجو آخرین آزمایش و یکی از معدود آزمایشهایی است که روی نتایج جستجو متمرکز شدهام.
پیش از این، YouTube جستجوی صوتی را روی دسکتاپ به عنوان آزمایشی برای کاربران Premium آزمایش کرد که در نهایت برای همه کاربران عرضه شد.
اگر بازخورد مثبت کافی وجود داشته باشد، ممکن است همین اتفاق برای تراشههای جستجو بیفتد.
«تراشههای جستجو» چه شکلی هستند؟
اگر مشترک Premium هستید، دفعه بعد که از YouTube در دسک تاپ بازدید می کنید، کادر گفتگوی زیر را مشاهده خواهید کرد.
با کلیک بر روی «امتحان کن» به صفحهای میروید که میتوانید این ویژگی را فعال کنید.
YouTube Premium امکان آزمایش یک ویژگی را در یک زمان فراهم میکند، اما میتوانید هر چند بار که میخواهید از میان آنها استفاده کنید.
نمونه متحرک YouTube از آنچه که این ویژگی در عمل به نظر میرسد، زندهتر است.
تراشههای جستجو در واقع فقط کلمات کلیدی در حبابهایی هستند که در زیر نوار جستجو ظاهر میشوند.
با همان مثال «وردپرس»، SERP YouTube با فعال کردن تراشههای جستجو چگونه به نظر میرسد:
از آنجا میتوانید روی یک تراشه جستجو کلیک کنید تا نتایج را محدودتر کنید.
اما شما فقط می توانید نتایج را تا یک سطح اصلاح کنید. بنابراین نمیتوانید برای تکمیل پیشنهادات بیشتر روی تراشهها کلیک کنید.
من متوجه شده ام که اگر جستجوی شما به اندازه کافی گسترده نباشد، تراشه های جستجو به هیچ وجه پر نمی شوند. برای مثال، اگر با وارد کردن «آموزش وبسایت رایگان وردپرس» در کادر جستجو شروع کنید، YouTube هیچ تراشهای را نشان نمیدهد.
تراشه های جستجوی یوتیوب در آزمایش برای مدت زمان محدود
YouTube از هم اکنون تا ۱۴ آوریل تراشه های جستجو را آزمایش می کند. شاید در ماه های آینده شاهد عرضه گسترده این ویژگی باشیم.
یک مورد استفاده بالقوه دیگر برای تراشه های جستجو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. YouTube نمیگوید که کلمات کلیدی پیشنهادی بر چه اساس هستند، اما احتمالاً از جستجوهای مرتبط آمدهاند.
اگر اینطور است، این مجموعه دیگری از دادهها است که میتوانید برای دیدن آنچه که افراد در جستجوی آن هستند استفاده کنید.
کلمات کلیدی پیشنهاد شده در تراشههای جستجو همیشه با پیشنهادهای تکمیل خودکار یکسان نیستند، بنابراین ممکن است ایدههایی پیدا کنید که هنوز به آنها برخورد نکردهاید.
منبع: YouTube
تصویر ویژه: استودیو پست مدرن/Shutterstock