تهران ، ولیعصر
021-987654

یوتیوب از شورت ها با تقسیم درآمد ۴۵ درصدی درآمد کسب می کند

YouTube اعلام کرد که Shorts به زودی واجد شرایط کسب درآمد خواهد بود و سازندگان ۴۵٪ از درآمد حاصل از بازدید را حفظ خواهند کرد.

این به‌روزرسانی قابل توجهی برای سازندگانی است که در YouTube درآمد کسب می‌کنند.

برخلاف ویدیوهای طولانی، که به سازندگان اجازه می‌دهد از درآمد تبلیغات سود ببرند، Shorts هیچ مسیر مستقیمی برای کسب درآمد ندارد.

YouTube یک “صندوق” Shorts دارد که به سازندگان برای ویدیوهای پرطرفدار جایزه می دهد. با این حال، این همان جریان درآمد باقیمانده نیست.

علاوه بر کسب درآمد از Shorts، YouTube معیارهای واجد شرایط بودن را برای YouTube Partner Program گسترش می‌دهد. این به سازندگان بیشتری کمک می‌کند که واجد شرایط کسب درآمد با محتوای طولانی و کوتاه باشند.

در اینجا اطلاعات بیشتری درباره زمانی که سازندگان می‌توانند با YouTube Shorts کسب درآمد کنند و چه کسانی واجد شرایط کسب درآمد هستند، آمده است.

کسب درآمد از YouTube Shorts

از اوایل سال ۲۰۲۳، سازندگان در YouTube Partner Program واجد شرایط کسب درآمد از ویدیوهای Shorts خواهند بود.

این به سازندگان اجازه می‌دهد از تبلیغاتی که بین ویدیوها در فید Shorts اجرا می‌شوند، درآمد کسب کنند.

YouTube درآمد حاصل از تبلیغات را در فید Shorts اضافه می‌کند و در پایان ماه سهمی را به سازندگان می‌پردازد.

از کل مبلغ تخصیص یافته به سازندگان، آنها ۴۵ درصد از درآمد را حفظ خواهند کرد که بر اساس سهم آنها از کل بازدیدهای Shorts توزیع شده است.

این یک رویکرد جالب برای پرداخت به سازندگان است، و کل جامعه را تشویق می‌کند که پشت Shorts قرار بگیرند.

هر چه درآمد تبلیغاتی از Shorts در طول ماه بیشتر باشد، همه حقوق بیشتری دریافت خواهند کرد.

بر روی کاغذ، به نظر می‌رسد که این روشی هوشمندانه برای جمع کردن جامعه YouTube پشت Shorts است، این دقیقاً همان کاری است که این شرکت باید انجام دهد تا از رقبایی مانند TikTok جلوتر باشد.

برخلاف صندوق Shorts، YouTube می‌گوید این مدل اشتراک درآمد برای پایداری بلندمدت ساخته شده است:

“ما انتظار داریم اکثر دریافت کنندگان صندوق کوتاه ما در این مدل جدید که برای پایداری طولانی مدت ساخته شده است، درآمد بیشتری کسب کنند. به‌جای یک صندوق ثابت، مدل اشتراک درآمد را دو برابر می‌کنیم که اقتصاد سازندگان را تقویت کرده و سازندگان را قادر می‌سازد از موفقیت پلتفرم بهره ببرند.»

در حال گسترش واجد شرایط بودن برنامه شریک YouTube

برای بهره مندی از کسب درآمد از Shorts، سازندگان ابتدا باید در YouTube Partner Program پذیرفته شوند.

برای جذب بیشتر سازندگان با تمرکز بر Shorts به برنامه Partner، YouTube معیارهای واجد شرایط بودن جدیدی را معرفی می‌کند.

از اوایل سال ۲۰۲۳، سازندگان می‌توانند با رسیدن به آستانه ۱۰۰۰ مشترک و ۱۰ میلیون بازدید Shorts در مدت ۹۰ روز، برای برنامه شریک YouTube درخواست دهند.

این تغییر به سازندگان اجازه می‌دهد حتی اگر ویدیوهای طولانی منتشر نمی‌کنند واجد شرایط برنامه شریک شوند.

هنگامی که این تغییر اعمال شود، YouTube معیارهای موجود خود را حفظ خواهد کرد – یعنی ۱۰۰۰ مشترک و ۴۰۰۰ ساعت تماشا.

در نهایت، YouTube می‌گوید که آستانه واجد شرایط بودن بودجه طرفداران را در اوایل سال ۲۰۲۳ کاهش می‌دهد و به سازندگان غیرشریک برنامه اجازه می‌دهد از خریدهای بینندگان درآمد کسب کنند.

زمانی که به‌روزرسانی‌ها به راه‌اندازی نزدیک‌تر شوند، جزئیات بیشتر در دسترس خواهد بود.


منبع: YouTube
تصویر ویژه: Mehaniq/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *