در آخرین قسمت پادکست روندهای رسمی YouTube، نمایندگان شرکت درباره روندهای ویدیویی که پیشبینی میکنند در سال ۲۰۲۳ بر این پلتفرم تسلط خواهند داشت، بحث میکنند.
از ظهور مجدد محتوای سفر تا رشد مداوم YouTube Shorts، میزبانان اطلاعات خود را در مورد آنچه سازندگان و بینندگان میتوانند در سال آینده ببینند به اشتراک میگذارند.
خواه شما یک تولیدکننده محتوا باشید که به دنبال الهام گرفتن است یا بیننده ای که صرفاً کنجکاو در مورد آنچه در YouTube می آید، این پادکست شما را پوشش می دهد.
محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی
در پایان سال ۲۰۲۲، ویدیوهای YouTube در مورد محتوای تولید شده با هوش مصنوعی افزایش یافت، به ویژه آنهایی که بر روی نرم افزار تولید تصویر متمرکز بودند که از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر بر اساس چند کلمه توصیفی استفاده می کند.
YouTube پیشبینی میکند که در سال ۲۰۲۳، سازندگان بیشتری با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی آزمایش خواهند کرد و شروع به رسیدگی به پیامدهای اخلاقی این فناوری خواهند کرد.
علاوه بر این، اخیراً سازندگان YouTube ویدیوهایی درباره ChatGPT، یک مدل زبان هوش مصنوعی میسازند. توسعه یافته توسط OpenAI.
ChatGPT بهخاطر تواناییاش در تولید متنهای انسانمانند و برقراری مکالمه با مردم شناخته شده است، و آن را به موضوعی محبوب برای سازندگان علاقهمند به تلاقی فناوری و تعامل انسانی تبدیل میکند.
در این ویدیوها، سازندگان اغلب قابلیتهای ChatGPT را با شرکت در مکالمات، گفتن جوک یا حتی نوشتن داستان کوتاه نشان میدهند.
با شیوع روزافزون هوش مصنوعی در زندگی مردم، جای تعجب نیست که ChatGPT و سایر فناوریهای مشابه این همه علاقه را در بین سازندگان YouTube ایجاد میکنند.
الهام گرفته از MrBeast
امسال، YouTube پیشبینی میکند که ما شاهد ظهور سازندگانی خواهیم بود که از MrBeast آموختهاند، اما استراتژی تولید محتوا او را در جهت مخالف قرار میدهند.
MrBeast، پرطرفدارترین سازنده YouTube، به دلیل محتوای بشردوستانه و چالشها و شیرین کاریهای پیچیدهاش شناخته شده است. او اغلب در ویدیوهای خود با دیگر سازندگان و افراد مشهور همکاری می کند که می تواند شامل مقدار زیادی پول، جوایز گران قیمت و تدارکات پیچیده باشد.
تغییر به سمت محتوایی در YouTube صورت گرفته است که به جای ویدیوهایی با بودجه زیاد، بر روی دستیابی با حداقل منابع تمرکز دارد.
این تغییر در روند تلاش سازندگان برای ایجاد محتوای جالب با منابع محدود به جای رقابت برای جوایز بزرگ مانند یک میلیون دلار مشهود است.
یک مثال محبوب از سال گذشته، ویدیویی از یک سازنده بود که سعی میکرد تنها با یک پنی در روز زندگی کند. این روند احتمالاً ادامه خواهد یافت زیرا مردم علاقه بیشتری به یافتن راه هایی برای زندگی پایدار پیدا می کنند.
محتوای هتل و سفر
طبق گفته میزبان MatPat، یک روند محبوب در YouTube در سال ۲۰۲۳ احیای مجدد محتوای هتل و سفر خواهد بود زیرا مردم احساس راحتی بیشتری در سفر دارند.
او ویدیوهایی از MrBeast و Safiya Nygaard را به عنوان نمونههایی از این روند ذکر میکند، به طوری که MrBeast هتلها را با قیمتهای مختلف مقایسه میکند و Safiya Nygaard در یک هتل زیر آب اقامت میکند.
افراد پس از گیر افتادن در خانه، احتمالاً برای الهام گرفتن و ایدهها به YouTube روی میآورند، زیرا آنها به دنبال مقصدهای تعطیلات منحصر به فرد و هیجانانگیز هستند.
برای اطلاعات بیشتر درباره گرایشهای یوتیوب امسال (و سال گذشته)، میتوانید به پادکست کامل زیر گوش دهید:
تصویر ویژه: Ascannio/Shutterstock