YouTube در حال به روز رسانی روش ارائه نتایج جستجو برای سؤالات مربوط به سلامت است و بخشی را به داستان های شخصی بیماران اضافه می کند.
در اطلاعیهای، YouTube میگوید این تغییر را در پاسخ به نحوه جستجوی افراد برای ویدیوهای مرتبط با شرایط سلامتی انجام میدهد.
YouTube میگوید: «بسیاری اوقات، مردم اصلاً با یک سؤال بهداشتی به YouTube نمیآیند. “در عوض، آنها با یک سوال انسانی می آیند: چگونه با این زندگی کنم؟”
الگوهای جستجوی YouTube نشان می دهد افرادی که با بیماری های مزمن زندگی می کنند همیشه برای جستجوی اطلاعات به سایت مراجعه نمی کنند. آنها به دنبال حمایت دیگرانی هستند که از همین مشکل رنج میبرند.
«… همه آنها در یک عنصر انسانی بودند: ما به یکدیگر کمک می کنیم تا از همه چیز عبور کنیم. نیاز به ارتباط و تعلق یک نیاز جهانی است، و این با داده ها ثابت شده است – علم حمایت از همتایان نشان می دهد که ارتباط اجتماعی به طور مثبت بر سلامت جسمی و روانی تأثیر می گذارد.»
قفسه داستان های شخصی YouTube
برای تقویت نوع ارتباطی که افراد به دنبال آن هستند، YouTube یک قفسه داستان شخصی در نتایج جستجو راهاندازی میکند.
هنگامی که موضوعات مرتبط با یک وضعیت سلامتی را جستجو میکنید، YouTube چرخ فلکی از ویدیوها را با افرادی که داستانهای شخصی خود را درباره این بیماری به اشتراک میگذارند، برمیگرداند.
قفسه داستان های شخصی با نتایج جستجوی دیگر پر شده است، همانطور که در مثال زیر مشاهده می کنید:
برای اینکه یک ویدیو واجد شرایط ظاهر شدن در قفسه باشد، باید بر روی یک تجربه زندگی شخصی و معتبر که مربوط به یک وضعیت سلامت جسمی یا روانی خاص است تمرکز کند.
محتوای تبلیغاتی یا محتوایی که اطلاعات نادرست منتشر میکند، برای قفسه داستانهای شخصی واجد شرایط نیست.
YouTube میگوید قفسه داستانهای شخصی ابتدا برای پرسشهای مرتبط با سرطان و موضوعات سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی منتشر میشود.
قفسه داستان های شخصی برای کاربران در ایالات متحده در دسترس است، اما YouTube قصد دارد آن را به بازارهای بیشتر و انواع بیشتری از جستجوها گسترش دهد.
منبع: YouTube
تصویر ویژه: metamorworks/Shutterstock