تهران ، ولیعصر
021-987654

YouTube Shorts به ۳۰ میلیارد بازدید در روز می رسد

میزان بازدید از ویدیوهای YouTube Shorts در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به ۳۰ میلیارد در روز رسید که نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۱ چهار برابر شده است.

علاوه بر این، YouTube تأیید می‌کند که اکنون در حال آزمایش تبلیغات در Shorts است، که در نهایت به سازندگان اجازه می‌دهد از ویدیوهای کوتاه درآمد کسب کنند.

این در فراخوان درآمد سه ماهه شرکت مادر آلفابت برای سه ماهه اول ۲۰۲۲ نشان داده شده است.

تصمیم برای قرار دادن تبلیغات در Shorts به دلیل افزایش ۴ برابری بازدیدها نیست. در عوض، YouTube هدف درآمد خود را از دست نداده است.

مطمئناً، YouTube درآمد زیادی در سه ماهه گذشته به دست آورد و حتی از میزان کسب شده در سه ماهه اول ۲۰۲۱ نیز فراتر رفت.

از آنجایی که یوتیوب به هدف خود نرسیده و ۶.۸۷ میلیارد دلار در مقابل ۷.۵۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است، شرکت باید آن را برای جلب رضایت سهامداران جبران کند.

تبلیغات با شلوارک پاسخ YouTube برای بالا بردن رشد درآمد به اوج جدید است. به نوبه خود، درآمد سازندگان نیز ممکن است به بالاترین حد خود برسد.

در اینجا نکات مهم مربوط به YouTube Shorts از تماس درآمدی Alphabet در سه ماهه اول ۲۰۲۲ است.

YouTube تأیید می کند که تبلیغات به Shorts می آیند

روث پورات، مدیر مالی Alphabet و Google، آزمایش تبلیغات در YouTube Shorts را تأیید می‌کند:

«از آنجایی که تعداد بازدیدکنندگان Shorts به عنوان درصدی از کل زمان YouTube افزایش می‌یابد، با اندکی رشد درآمد مواجه هستیم. ما در حال آزمایش کسب درآمد روی شورت هستیم و بازخوردها و نتایج اولیه تبلیغ‌کننده دلگرم کننده است.”

آگهی‌های کوتاه به سازندگان در YouTube Partner Program این امکان را می‌دهد که درآمد بیشتری در این پلتفرم کسب کنند.

در حال حاضر، تنها راه کسب درآمد از طریق ایجاد Shorts از طریق YouTube’s Shorts Fund است. صندوق Shorts 100 میلیون دلار به سازندگان برای محتوایی که ویروسی می شود اختصاص می دهد.

همه سازندگان، حتی اگر در برنامه شریک YouTube نباشند، می‌توانند از صندوق Shorts پول دریافت کنند.

در واقع، ۴۰٪ از سازندگانی که در سال ۲۰۲۱ از صندوق Shorts وجه دریافت کردند، در برنامه شریک YouTube نبودند.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا صندوق Shorts پس از انتشار گسترده‌تر تبلیغات باقی می‌ماند.

درآمد بالقوه – YouTube Shorts در مقابل. TikTok

تبلیغات می تواند ارزش پیشنهادی YouTube Shorts را برای سازندگان به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به استثنای حمایت‌های مالی و فروش کالا، گزینه‌های محدودی در وب برای کسب درآمد با ویدیوی کوتاه وجود دارد.

TikTok نیز مانند YouTube، صندوقی دارد که از آن به سازندگان برای محتوای محبوب پول پرداخت می‌کند.

TikTok در مورد میزان پرداختی خود شفافیت کمتری دارد، اگرچه سازندگان گزارش می‌دهند که از تقسیم درآمد ناراضی هستند.

این یک توییت از @SuperSaf است که ۴۰۰۰۰۰ دنبال کننده در TikTok دارد و احساسات خود را در مورد اشتراک درآمد به اشتراک می گذارد:

او ویدیویی را ارجاع می‌دهد از YouTuber Hank Green، که چیزی شبیه به یک مقاله ویدیویی که نحوه پرداخت TikTok به سازندگان را توضیح می دهد.

سبز نشان می‌دهد که YouTube در پرداخت پول به سازندگان برای محتوا بهتر است و نشان می‌دهد که صندوق سازندگان TikTok بهترین راه برای پرداخت به مردم برای کارشان نیست.

بعد از اینکه تبلیغات در Shorts برای همه منتشر شد، جالب است که ببینیم آیا TikTokers محبوبی به YouTube راه پیدا می کند یا خیر.


منبع: YouTube

تصویر ویژه: AlessandroBiascioli/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *