تهران ، ولیعصر
021-987654

ابزار تحقیق کلمات کلیدی YouTube در این ماه برای همه در دسترس است

YouTube Search Insights، ابزاری که برای نمایش داده‌های کلیدی ارزشمند طراحی شده است، در اواخر این ماه برای همه کانال‌ها در دسترس خواهد بود.

راه‌اندازی به دنبال یک دوره آزمایشی محدود است که در نوامبر آغاز شد، در آن زمان YouTube پیش‌نمایش چه چیزی را به همه ارائه داد. از Search Insights انتظار داشته باشید.

YouTube از ماه‌ها پیش که برای کاربران منتخب عرضه شد، به طور قابل توجهی اطلاعات جستجو را تغییر نداده است.

اگر بخشی از گروه آزمایشی بودید، می‌توانید همانطور که عادت کرده‌اید به استفاده از ابزار ادامه دهید.

برای کسانی که برای اولین بار به جستجوی Insights دسترسی خواهند داشت، در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد چیستی آن و چگونگی کمک به ایجاد محتوای موفق‌تر آورده شده است.

اطلاعات جستجوی YouTube چیست؟

YouTube Search Insights برای کمک به برنامه‌ریزی محتوا با ارائه داده‌هایی ساخته شده است که می‌توانید از آنها برای ایجاد محتوای مرتبط‌تر استفاده کنید.

داده‌های ارائه شده توسط Search Insights به شما اطلاع می‌دهند که مخاطبان خاص شما چه چیزی را جستجو می‌کنند.

علاوه بر این، می‌توانید با جستجوی کلمات کلیدی برای مشاهده حجم جستجوی تخمینی، اطلاعاتی را در مورد آنچه که مخاطبان YouTube بیشتر جستجو می‌کنند، دریافت کنید.

اگر یک کلمه کلیدی حجم جستجوی بالایی داشته باشد، اما نتایج مرتبط نسبتا کمی داشته باشد، Search Insights آن را به عنوان شکاف محتوا معرفی می‌کند.

شکاف محتوا فرصتی عالی برای ارائه محتوایی به مخاطبان شما است که به اندازه کافی از آن استفاده نمی‌کنند.

بسته به جایگاه خود، ممکن است بتوانید یک برنامه محتوای کامل در مورد هدف قرار دادن کلمات کلیدی که دارای شکاف محتوایی هستند ایجاد کنید.

داده‌ها در Search Insights بر اساس آنچه کاربران در ۲۸ روز گذشته جستجو کرده‌اند است.

چگونه به اطلاعات جستجوی YouTube دسترسی پیدا کنم؟

Search Insights در برگه Research در YouTube Studio روی دسک‌تاپ وجود دارد.

می‌توانید با ورود به استودیوی YouTube و کلیک بر روی Analytics در منوی پیمایش سمت چپ، به آن دسترسی داشته باشید.

از آنجا به برگه تحقیق بروید و به دنبال بخشی با عنوان «جستجوهای بینندگان شما» بگردید.

در این صفحه می‌توانید به داده‌هایی در مورد آنچه مخاطبان شما جستجو می‌کنند و اطلاعاتی درباره آنچه که مخاطبان عمومی YouTube جستجو می‌کنند دسترسی داشته باشید.

ابتدا فهرستی از کلیدواژه‌های برتر را می‌بینید که توسط بینندگان شما و بینندگانی مشابه شما جستجو می‌شوند.

Search Insights سطح حجم جستجوی آن کلمه کلیدی (کم، متوسط ​​یا زیاد) و تعداد بازدیدهای کانال شما را از جستجوهای آن کلمه کلیدی در ۲۸ روز گذشته نشان می دهد.

با کلیک بر روی «جستجوها در سراسر YouTube» به صفحه‌ای می‌روید که در آن می‌توانید داده‌های جستجو را برای موضوعات عمومی و کلمات کلیدی خاص جستجو کنید.

حتی می‌توانید نتایج را فیلتر کنید تا فقط شکاف‌های محتوا نشان داده شود، اگر این همان چیزی است که در درجه اول به آن علاقه دارید.

به طور خلاصه

اطلاعات جستجوی YouTube می‌تواند نقطه شروع خوبی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی و یافتن ایده‌های ویدیویی بعدی شما باشد.

چند نکته قابل توجه:

  • فقط برای عبارت‌های جستجوی انگلیسی کار می‌کند (YouTube در تلاش است آن را به زبان‌های بیشتری در دسترس قرار دهد).
  • این فقط درخواست‌هایی را نشان می‌دهد که از سوی کاربران ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا و هند ارسال می‌شوند.
  • فقط در دسکتاپ قابل دسترسی است.

این ابزار تا پایان آوریل برای همه کانال ها در دسترس خواهد بود.


منبع: YouTube Creator Insider

تصویر ویژه: garagestock/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *