تهران ، ولیعصر
021-987654

چطور آمار بازدیدکنندگان ویدئوها را در یوتیوب افزایش دهیم؟

بازدید ویدئو در یوتیوب

چطور آمار بازدیدکنندگان ویدئوها را در یوتیوب افزایش دهیم

از زمان پیوستن ما به یوتیوب (YouTube) در سال ۲۰۱۵، بیش از ۶.۱ میلیون نفر از کانال یوتیوب ما بازدید کرده اند. اگر باور نمیکنید آمار موجود تبعداد بازدید در کانال ما را بررسی کنید.

آمار بازدید کانال ما در یوتیوب

آمار بازدید کانال ما در یوتیوب

در این پست، ۱۴ تاکتیک اثبات شده را به اشتراک میگذارم که به ما در افزایش تعداد مشاهدات یوتیوب کمک کردند و باعث شد تعداد زیادی بازدید کننده بدست آوریم. آمار بازدید ویدئو ها به شما کمک می کند تا دید مناسبی پیدا کنید.

 

  1. تمرکز بر نیاز مشتریان ویدئوها در یوتیوب
  2. بیشتر درباره موضوعاتی که افراد در یوتیوب در جستجوی آنها هستند، ویدئو بسازید.
  3. ویدئوهای خود را در گوگل رتبه بندی کنید
  4. عنوان های جذاب برای ویدئو انتخاب کنید و میزان تعداد کلیک خود را افزایش دهید
  5. یک تصویر کوچک ولی چشم نواز برای شروع ویدئو انتخاب کنید
  6. توضیحات فریبنده و تبلیغاتی بنویسید
  7. با استفاده از پیشنهاد دادن لیست های پخش به ترتیب پشت سرهم، بینندگان را برای دیدن ویدئو بعدی اغوا کنید
  8. ویدئوهای خود را در فروم های و شبکه های اجتماعی آنلاین که ترافیک بازدید زیادی دارند قرار دهید
  9. ویدئوهای خود را در پست های مرتبط با وبلاگ قرار دهید
  10. از صفحه انتهایی) (end screen که در آن لینک ویدئوهای بعدی خود را برای بازدید پیشنهاد داده اید استفاده کنید
  11. دسترسی سریع به قسمت های مهم و کلیدی ویدئوهای طولانی خود را با قرار دادن لینک زمانبندی آنها در زیر ویدئو آسان کنید تا بازدید کننده به راحتی با کلیک بر آن بتواند قسمت کلیدی را سریع ببیند
  12. فیلم ها را در بهترین زمان برای مخاطبان در یوتیوب خود منتشر کنید
  13. در حین ثبت، ویدئو خود را با کلمات کلیدی که اصطلاحا به آنها تگ گفته می شود برچسب گذاری کنید. تگ ویدئو توضیحاتی در مورد ویدئو در قالب کلمات کلیدی است که به افزایش رتبه ویدئو شما در گوگل کمک می کند
  14. با افزودن آگهی های تبلیغاتی به ویدئو، آمار بینندگان خود را بالا ببرید

 

1. تمرکز بر نیاز مشتریان

یوتیوب از تبلیغات کسب درآمد می کند. بنابراین، به نفع آنهاست که افراد را روی سایت خود نگه دارند تا بتوانند تبلیغات بیشتری را جذب کنند. به همین دلیل است که آنها فیلم های مشابه ویدئو شما را در نوار کناری به افراد پیشنهاد می کنند. به عنوان مثال، اگر شما در حال مشاهده ویدئو در مورد طرز تهیه استیک دنده هستید، در نوار کناری، مشاهده سایر ویدئوها که مربوط به دستورالعمل های استیک و آموزش نحوه برش دادن گوشت گاو است را نیز به شما توصیه می کند.

ویدئو طرز تهیه استیک در یوتیوب

ویدئو طرز تهیه استیک در یوتیوب

این روش منطقی است. زیرا اگر شما بخواهید طرز تهیه خوراک دنده را بدانید، ممکن است علاقه مند باشید که در مورد طرز تهیه خوراک فیله را هم در یوتیوب آموزش ببینید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید بسیاری از ویدئوهایی که در لیست کناری توصیه شده از همان کانال است.

پیشنهاد ویدئو بیشتر

پیشنهاد ویدئو بیشتر

این نکته مهمی است زیرا یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش تعداد کل بازدیدکنندگان یک کانال این است که بینندگان، تعداد بیشتری از ویدئوهای شما را در کانال یوتیوب تان تماشا کنند.

چطوری این کار را انجام دهیم؟

 

در حالی که هیچ راهی برای تضمین رسیدن به یک نقطه مشخص بازدید کننده در یوتیوب نیست، با این حال می توانید با تولید ویدئوهای مرتبط شانس خود را افزایش دهید. به همین دلیل است که می توانید هنگام شروع کار از نکاتی که در بالا توصیه کردیم استفاده کنید. مثلا اگر حیطه شما آشپزی است کانال با عنوان کلی پخت و پز راه اندازی نکنید. زیرا این موضوع خیلی گسترده است و در عوض، یک کانال در مورد نحوه گریل کردن گوشت های کبابی، راه اندازی کنید که دارای عنوان مشخص تری است و باعث می شود ویدئو شما شانس بیشتری پیدا کند که به عنوان ویدئو پیشنهادی برای کاربران در نوار کناری نمایش داده شود و به این ترتیب بازدید کانال یوتیوب افزایش می یابد. ما هم دقیقاً این کار را انجام دادیم. اولین ویدئوهای ما در سال ۲۰۱۵ صرفاً بر تولید لینک و بهینه سازی آن در موتور جستجوی گوگل از طریق سئو (SEO) متمرکز بودند:

بهینه سازی با سئو

بهینه سازی با سئو

البته لازم نیست که تمرکز برای محدود و جزئی کردن موضوعات ویدئو و یا کانال خود در یوتیوب را تا ابد ادامه دهید. در آینده و به مرور زمان هرچه افراد بیشتری را به کانال خود هدایت کنید، مشترکان بیشتری نیز جذب خواهید کرد تا در کانال یوتیوب شما عضو شوند. به این صورت می توانید هر بار مرز های فعالیت خود را برای تولید ویدئوهای جدید کمی گسترده تر کنید. مثلا ابتدا در مورد نحوه باربیکیو و گریل کردن گوشت ویدئو تولید کنید و سپس بعد از اینکه اعضای کانالتان افزایش یافت در مورد انواع سس گوشت و سایر موضوعات مربوطه نیز ویدئو تهیه کنید و محدوده خود را به تدریج گسترش دهید. اصلی ترین کاری که ما انجام دادیم همین بود. البته ما هنوز هم عمدتا به تولید ویدئو در مورد SEO توجه می کنیم و علاوه بر فعالیت های قبلی اخیرا شروع به تولید فیلم هایی درباره موضوعات مرتبط به وبلاگ نویسی، بازاریابی محتوا، بازاریابی ویدئویی و بازاریابی شبکه ای نیز کرده ایم.

تولید ویدئو در موضوعات جدید و گسترده کردن فعالیت

۲. ویدئوهای یوتیوب خود را پیرامون موضوعاتی که افراد در جستجوی آن هستند ایجاد کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که سازندگان تازه کار در یوتیوب مرتکب می شوند ایجاد فیلم های “خود محور” است، مانند “لوازم جانبی دوربینی که من استفاده می کنم”. حقیقت این است که صرف نظر از تعداد لایک هایی که می گیرید هیچ کس اهمیت نمی دهد که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.

تولید ویدئو خود محور

بنابراین روش بهتر برای این کار، استفاده هدفمند از موضوعاتی است که پتانسیل ایجاد ترافیک و افزایش تعداد بازدید را دارند. توجه کنید که مردم ممکن است در عین اینکه به لوازم جانبی که شما شخصا استفاده می کنید علاقه ای نداشته باشند با این حال هنوز در جستجوی بهترین مشاوره برای لوازم جانبی دوربین باشند. در واقع ماهانه در ایالات متحده در حدود ۳۴۰۰ جستجو در گوگل برای “بهترین دوربین برای یوتیوب” انجام می شود و این عبارت در سطح جهانی ماهانه ۶،۱۰۰ جستجو دریافت می کند.

 

آمار تعداد جستجو در مورد بهترین دوربین عکاسی در یوتیوب

پس اگر مباحث را با توجه به پتانسیلی که بالقوه برای ایجاد ترافیک دارند هدف گذاری کنید و به این ترتیب در یوتیوب آنها را رتبه بندی کنید، می توانید بازدید از ویدئوهای خود را افزایش دهید. این تکنیک حتی اگر هیچ مشترک و یا عضوی برای کانال خود نداشته باشید جواب می دهد.

 

این عناوین جذاب و پربیننده را چگونه پیدا کنید؟

ساده ترین روش استفاده از ابزار YouTube Keyword رایگان است که در این قسمت می توان کلمات کلیدی مربوط به ویدئو را در یوتیوب مشخص کنید. وقتی کلمه یا عبارت مرتبط را وارد کنید یوتیوب تا ۱۵۰ کلمه کلیدی را به طور خودکار به همراه میزان تعداد جستجوی ماهانه برای آنها به شما نشان می دهد.

آمار تعداد جستجو برای عنوان کلیدی بهترین دوربین عکاسی

آیا به دنبال مجموعه ای گسترده از ایده ها هستید؟

برای جستجوی همه ایده ها از بانک اطلاعاتی ما با بیش از ۸۰۰ میلیون کلمه کلیدی در یوتیوب از منوی جستجوی Ahrefs استفاده کنید.

لیست نتایج برای کلمات کلیدی مشابه

پس از انجام تحقیقات در مورد کلمات کلیدی مناسب برای ویدئوهای خود، باید یاد بگیرید که چگونه ویدئوها را در یوتیوب رتبه بندی کنید. برای انجام این کار، این ویدئو را تماشا کنید:

 

 

3. فیلم های خود را در گوگل رتبه بندی کنید

موضوع جالب این است که در ۱۲ ماه گذشته گوگل بیش از ۲۳۰،۰۰۰ بازدید از ویدئوهای ما در یوتیوب داشته است.

آمار بازدید از سایت ahrefs در گوگل

چطورچنین چیزی ممکن است؟ بهتر است بدانید که گاهی اوقات ویدئوهای یوتیوب در گوگل نیز نمایش داده می شوند. به عنوان مثال، به نتایج جستجو در مورد “طرز تهیه املت تخم مرغ” در گوگل نگاه کنید. نتایج جستجو در گوگل، شامل ویدئوهای یوتیوب نیز می شود و برای هر بار جستجو تعدادی از آنها را در منو نتایج نشان می دهد.

نتایج جستجوی گوگل برای طرز تهیه املت

اما سوال اینجاست که چطور موضوعات و عناوین ویدئوهایی را که در گوگل بیشترین بازدید را دارند و پرترافیک هستند پیدا کنیم. جواب آن ساده است . به دنبال ویدئوهایی باشید که بیشترین بازدید را از قبل در گوگل داشتند و شما هم در مورد همان مباحث ویدئو برای انتشار در یوتیوب درست کنید.

با اجرای این دستور جستجو را شروع کنید: site:youtube.com inurl:watch title:topic

دستور جستجوی موضوعی در یوتیوب

نتایج را بر اساس ترافیک از بالا به پایین مرتب کنید و سپس باید لیستی از ویدئوهای یوتیوب را مشاهده کنید که در حال حاضر از گوگل بیشترین ترافیک را دریافت کرده اند.

آمار بازدید از ویدئوها در یوتیوب

به عنوان مثال، فیلم دستورالعمل تهیه یک نوع غذای هندی به نام Amritsar Chole Masala حدود ۱۹۰۰ بازدید ماهانه در جستجوی گوگل داشته است. زمانی که از تمام موضوعاتی که ارزش هدف گذاری دارند پیدا کردید مرحله بعدی تولید ویدئو بهینه سازی شده برای رتبه بندی در گوگل است. برای آشنایی با چگونگی انجام این کار ویدئوی زیر را در یوتیوب تماشا کنید:

 

4- میزان تعداد کلیک روی ویدئو خود را با انتخاب عنوان جذاب افزایش دهید

مهم نیست که رتبه ویدئوی شما در یوتیوب چقدر بالا باشد، اگر کسی روی آن کلیک نکند، هیچ بازدیدِی نخواهید داشت. به همین دلیل برای جلب افراد برای کلیک کردن روی ویدئو به یک عنوان قانع کننده نیاز دارید.

حال این بدان معنا نیست که شما باید از تبلیغات و یا عناوین دروغی استفاده کنید برای مثال این تکست را بگذارید”این ترفند ۱۵ میلیون بازدید در ۱ ساعت برای ما به دست آورد.” اگرچه این روش ها ممکن است باعث ایجاد کلیک شود، اما بعید به نظر می رسد که بتوانید آن وعده را که در آن تبلیغ دروغی داده‌اید انجام دهید و این باعث می شود اعتماد افراد به کانال شما تخریب شود.

 

بنابراین، چگونه عناوین خوب در یوتیوب بنویسید؟ در اینجا چند نکته آورده شده است:

  • ابتدا کلمه کلیدی اصلی مورد نظر خود را وارد کنید. مطالعه ای توسط Briggsby نشان می دهد که استفاده از کلید واژه هدف در عنوان مزایایی دارد. حتی خود یوتیوب هم توصیه کرده که عبارت‌های مرتبط و کلیدی در عنوان ویدئو گنجانده شود.
  • عنوان باید کوتاه باشد. یوتیوب عناوین خیلی طولانی را کوتاه میکند بنابراین خودتان آن را تا حد امکان کوتاه کنید بدون آنکه نیاز باشد کلمات کلیدی اصلی را حذف کنید.
  • بر روی مزایا و منفعت های ویدئو خود تمرکز کنید و به این فکر کنید که چرا افراد باید ویدئوی شما را تماشا کنند. عبارت های واضح و مشخص برای عنوان ویدئو تعیین کنید.

عنوان جذاب برای ویدئو

۵- استفاده از یک تصویر کوچک چشم نواز برای صفحه اول ویدئو

بهبود میزان نرخ کلیک روی ویدئو شما در یوتیوب فقط به عنوان آن متکی نیست. شما باید همچنین یک تصویر کوچک و چشم نواز برای جلب توجه افراد به ویدئو خود ایجاد کنیم.

به عنوان مثال، به تصاویر کانال ما نگاهی بیندازید:

تصاویر جذاب ویدئوها در کانال

ما عمدا آنها را به شکل های مختلف طراحی کرده ایم تا برای جذب بازدیدکنندگان مناسب باشند.

در اینجا چند نکته برای نحوه طراحی عکسها برای ویدئو وجود دارد که جستجوگرها را در یوتیوب برای کلیک کردن به خود جلب می کند:

  • عکس را از داخل ویدئوی خود انتخاب نکنید. این کار معمولاً غیر جذاب و غیر قابل فهم است. درعوض، برای جلب توجه جستجوگر، یک عکس منحصر به فرد و جذاب طراحی کنید.
  • از یک تصویر هماهنگ و دارای هارمونی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که تصویر شما به طور بصری نشان می دهد که این ویدئو سوال کاربر را جواب می دهد. به عنوان مثال، تصویر جذاب تبلیغاتی برای یک ویدئو آموزش در یوتیوب در مورد “چگونه کراوات ببندیم” تصویر شخصی باشد که در حال بستن کراوات است.
  • از رنگهای مناسب برای تصویر استفاده کنید. رنگ سایت یوتیوب عمدتا سفید، خاکستری و قرمز است. بنابراین از به کاربردن این رنگ ها در ترکیب طراحی تصویر اجتناب کنید تا بتوانید بیشترین میزان کنتراست و تضاد را ایجاد کرده تا باعث جلب توجه کاربران و جستجوگران شود.
  • از نوشته های توصیفی در تصویر استفاده کنید. از عبارت های کوتاه که تکمیل کننده عنوان هستند استفاده کنید. به عنوان مثال، فیلم ما در مورد یادگیری سئو است و بنابراین از کلمات “SEO را یاد بگیرید” در تصویر استفاده می کنیم.

تصویر ویدئو

 

 

6. توضیحات برنده بنویسید

این فقط عنوان و تصویر صفحه اول ویدئو نیست که در نتایج جستجوی یوتیوب ظاهر می شود. جمله اول توضیحات ویدئوی شما نیز مهم است.

توضیحات ویدئو

از آنجا که این توضیحات به طور بالقوه می توانند نرخ کلیک را تحت تاثیر قرار دهد، باید سعی کنید توضیحات در مورد ویدئو را تا حد ممکن جذاب بنویسید. دو سطر اول توضیحات بسیار مهم هستند، پس از آن غافل نشوید. قسمت توضیحات مکان بسیار خوبی به منظور تشویق بینندگان برای تماشای سایر ویدئوهای شما، عضویت در کانال و موارد دیگر است.

در تصویر زیر می توانید ببینید که توصیفات و توضیحات ما برای ویدئوهایمان در یوتیوب در سال ۲۰۲۰ چطور بوده است:

توضیحات ویدئو

ما برای نوشتن توضیحات برای همه ویدئوها از یک فرمول کلی یکسان استفاده می کنیم:

 

1-2 استفاده از جملات قانع کننده برای جلب کلیک ؛

  • قرار دادن لینک عضویت یا اشتراک در کانال یوتیوب(فقط این عبارت را “sub_confirmation = 1 به URL آدرس کانال خود برای ایجاد لینک اشتراک اضافه کنید)؛
  • ایجاد لینک به ویدئوهای یوتیوب مرتبط در کانال ؛
  • توضیحات طولانی در مورد ویدئو (ما سعی می کنیم توضیحاتی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه بنویسیم)؛
  • لینک دسترسی سریع به قسمت های مهم و کلیدی ویدئو را در یوتیوب ایجاد کنید (به نکته شماره ۱۱ مراجعه کنید)؛
  • لینک های اضافی برای اشتراک؛
  • لینک به سایر کانالهای شبکه های اجتماعی خود برقرار کنیم

راحت بود نه؟

۷- استفاده از لیست پخش ویدئو به صورت سری در یوتیوب

استفاده از لیست پخش به صورت سری در یوتیوب باعث می‌شود تا وقتی شخصی روی ویدئوی شما در نوار کناری کلیک می کند بازدیدهای ویدئوها در مجموع افزایش پیدا کند.

قبلاً در مورد نحوه افزایش شانس حضور ویدئو خود در نوار کناری صحبت کرده ایم. اما دو راه حل برای این کار وجود دارد اولی بحث شد و دومین مورد هم در این قسمت توضیح داده می شود.

لیست پخش ویدئوهای بعدی در نوار کناری

نحوه انجام این کار بسیار ساده است. زیرا با استفاده از لیست های پخش سری، هنگام پایان یافتن ویدئویی که در حال تماشای آن هستید فیلم بعدی به طور اتوماتیک پخش خواهد شد.

اما مشکل اینجاست که وقتی شما صاحب یک کانال کوچک در یوتیوب باشید امکان اینکه بتوانید از دیگران بازدید کننده جمع آوری کنید دشوار است زیرا اگر به تازگی کانال خود را افتتاح کرده باشید باید اطمینان حاصل کنید که تعداد مجموعه ویدئوهای شما کامل است تا بیننده بعد از اینکه یک فیلم را دید به طور خودکار به فیلم بعدی در کانال شما هدایت شود. اما سوال اینجاست که چطور میتوانیم یک لیست پخش سری ویدئو را در کانال خود درست کنیم.

قابلیت پخش ویدئوها به صورت سری این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید آنها را در کنار هم علامت گذاری کنید. نتفلیکس هم از این ویژگی استفاده می‌کند تا فصلها و قسمتهای مختلف یک سریال را پشت سر هم نمایش دهد اگر این قابلیت در یوتیوب وجود نداشت پخش و تماشای فیلم ها بدون رعایت ترتیب آنها معنایی نداشت. برای تنظیم لیست پخش سری، به لیست پخش خود بروید، روی “تنظیمات لیست پخش”، سپس “تنظیمات پیشرفته” کلیک کنید و سپس ویدئو مورد نظرتان را برای پخش در لیست سری انتخاب کنید.

لیست پخش سریالی

برای اینکه بهترین نتیجه را کسب کنید باید دقت کنید که فیلم ها به ترتیب منظم و منطقی پشت سر هم تنظیم می شوند. این کار به این دلیل است که وقتی افراد فیلم ها را به همان ترتیبی که پشت سر هم تنظیم شده تماشا می‌کنند احتمال اینکه ویدئوهای بعدی را نیز در کانال یوتیوب شما ببینند افزایش پیدا میکند.

۸. قرار دادن لینک ویدئوهای یوتیوب در انجمن هایی که ترافیک بازدید کننده بالایی دارند

در این انجمن ها افراد به احتمال زیاد سوالاتی را بین اعضا مطرح می کنند که سایت پرسش و پاسخ شما می تواند به سوالات آنان از طریق ویدئوهایی که در یوتیوب منتشر کرده اید پاسخ دهند.

به عنوان مثال در انجمن Quora سوالی مطرح شده که یکی از ویدئوهای ما در یوتیوب به پاسخ آن سوال کمک کرده است.

قرار دادن لینک ویدئو در انجمن های آنلاین

به همین دلیل ما فیلم های خود را در این سایت قرار داده ایم تا به این ترتیب آمار بازدید ویدئوهایمان در یوتیوب را افزایش دهیم. با این حال این ترفند همیشه تاکتیک کارآمدی برای پاسخگویی به همه سوالات نیست و شما باید سعی کنید که موضوعات مرتبط را پیدا کنید و تا به رایج ترین سوالاتی که در گوگل بیشتر از همه مطرح می‌شوند با ویدئوهای خود پاسخ دهید. می توانید این کار را با استفاده از اکسپلورر در سایت Ahrefs نیز انجام دهید. فقط کافی است در یک انجمن محبوب مانند Quora یا سایر انجمن های مشهور حوزه های صنعت مثل Warrior Forum موضوع مورد نظر خود را در قسمت جستجوی سایت آنها تایپ کنید و سپس به صفحه گزارشات بروید و ببینید که مردم برای چه سوالاتی بیشترین جستجو را انجام داده اند. در تصویر زیر می توانید جستجویی را که در انجمن Quora انجام شده است ببینید.

صفحات برتر quora

 

برای محدود کردن نتایج جستجو در مرحله بعد، کلمه یا عبارت مربوطه را همراه با کلمه کلیدی اصلی وارد کنید (به عنوان مثال کلمه “دستور” را با کلمه آشپزی). صفحه اول این جستجو شامل مواردی است که در عکس زیر نمایش داده شده است.

صفحات برتر در quora در مورد کلمه کلیدی ” دستور تهیه غذا”

با دقت سوالات مربوطه را که میخواهید با ویدئوهای یوتیوب خود به آنها پاسخ دهید را بخوانید. برای مثال بهترین گزینه برای جایگزین کردن تخم مرغ در دستورالعمل تهیه سوخاری ذرت چیست. سپس در مرحله ی آخر بر روی گزینه ” بررسی اجمالی” کلیک کنید تا به صفحه ” organic search” هدایت شوید تا ببینید میزان ترافیک و مشاهده بازدیدکنندگان از این عبارت چقدر بوده است.

شما نیاز دارید که از میزان ترافیک بازدیدکنندگان به صورت ماهانه با خبر باشید مانند این گزارشی که در تصویر زیر می بینید:

گزارش ماهانه تعداد بازدیدکنندگان

و اینها مهمترین سوالاتی هستند که ارزش پاسخ دادن به آن زیاد است زیرا به شما اطلاعاتی می دهند که به کشف ترفندهای افزایش بازدید کنندگان در یوتیوب کمک می کنند. برای مثال این کلید واژه را برای خواندن به شما توصیه می‌کنیم: “بازاریابی Quora یک میلیون نفر بازدید کننده داشته است. حالا ما به شما در اینجا توضیح می‌دهیم که چگونه از این اطلاعات برای افزایش بازدیدکنندگان خود استفاده کرده ایم.

 

9. ویدئوهای یوتیوب خود را در پست های مرتبط با وبلاگ ها قرار دهید

بازدید ماهیانه از پستی که ما در یک وبلاگ در ارتباط با بازاریابی وابسته منتشر کردیم به حدود ۱۲۰۰۰ عدد رسید.

ترافیک بازدید

و از آنجایی که ما یک ویدیو در یوتیوب در زمینه همین موضوع داشتیم، آن را در انجمن هم قرار دادیم، که تا به امروز ۲،۵۵۳ بازدید اضافی از طریق آن حاصل شده است.

 

آمار بازدید از ویدئو بازاریابی وابسته

خیلی جالب است، درست است؟

قضیه خیلی ساده و روشن است اگر شما وبلاگ دارید باید ویدئوهای خود را در پست های مرتبط با آن در وبلاگتان قرار دهید به این ترتیب آمار بازدیدکنندگان ویدئوهای شما در یوتیوب از طریق وبلاگ افزایش پیدا خواهد کرد.

 

اما چطور می توان تشخیص داد که ویدئویوتیوب را در کدام یک از صفحات وبلاگتان قرار دهید؟

ساده ترین راه استفاده از حس شهودی است. اگر در رابطه با موضوع ویدئو، پستی در وبلاگ قرار داده اید پس بهتر است که ویدئو را هم همانجا منتشر کنید. گزینه دیگر این است که ببینید کدام یک از صفحات شما بیشترین بازدید کننده را در وبلاگتان داشته است و ویدئو را در همان جا قرار دهید.

گزینه دیگر این است که به دنبال صفحات پر ترافیک باشید که بتوانند بازدیدکنندگان را به ویدئوهای یوتیوب شما در Google Analytics یا Google Search Console هدایت کنند.

آمار جستجوی گوگل

اگر Google Analytics یا Google Search Console را تنظیم نکرده اید، می توانید دامنه آدرس کانال خود را در قسمت جستجوی سایت Ahrefs وارد کنید و ببینید که کدام یک از ویدئوهای یوتیوب بیشترین ترافیک طبیعی را دریافت کرده است.

آمار ترافیک ارگانیک ویدئوها در سایت ahref

10 – صفحات پایانی خاص برای ویدئوهای یوتیوب خود طراحی کنید

در صفحات پایانی که به آن ها آخرین اسکرین (End screens ) یا کارت نیز گفته می شود تصاویر کوچکی که مرتبط با ویدئو هستند استفاده کنید تا وقتی کسی روی آن کلیک کرد ویدئو شما در یوتیوب شروع به پخش شدن کند.

صفحه پایانی ویدئویا end screen

از طرف دیگر می توانید این کارت ها را که به صورت اسلاید هستند به هر قسمت از ویدئوی خود اضافه کنید.

کارت ویدئو در یوتیوب

 

می توانید از آنها برای پیشنهاد بازدید از سایر فیلم ها و لیست های پخش خود در یوتیوب ، اضافه کردن نظرسنجی یا لینک دادن به یک وب سایت دیگر استفاده کنید.

هرچند که همیشه وسوسه انگیز است یک لینک به وب سایت خود ایجاد کنید و از آنجا کاربران را برای بازدید از سایت تان ترغیب کنید با این حال بهتر است که کاربران را در صفحه یوتیوب خود نگه دارید و به وب سایتان ارجاع ندهید.

بر اساس تجربه ما، تعداد بازدیدی که از تماشای ویدئوهای طولانی یوتیوب به دست می آورید خیلی با ارزش تر است. اگر هنوز صفحات پایانی و کارت ها را به انتهای ویدئوهای خود اضافه نکردید بهتر است این کار را انجام دهید زیرا علاوه بر اینکه طراحی آنها زمان زیادی نمی برد، تعداد کلیک شما را در یوتیوب چند برابر خواهد کرد. با استفاده از همین اسکرین های پایانی ده ها هزار بازدید به ویدئوهای ما اضافه شده است. در تصویر زیر تفاوت تعداد بازدید بعد از اضافه کردن کارت به ویدئو را مشاهده کنید:

آمار بازدید از ویدیو بعد از اضافه کردن صفحه پایانی

آمار بازدید قبل از اضافه کردن کارت

۱۱- افزودن نشانگرهای زمانی برای “لحظات کلیدی” ویدئو در یوتیوب

گوگل امکان دارد که لحظات کلیدی ویدئوهای یوتیوب را در نتایج جستجوی خود به نمایش بگذارد.

نمایش لینک های زمانی قسمت های مهم ویدئو در گوگل

بنابراین سعی کنید قسمت های مهم و کلیدی ویدئوهای خود را در یوتیوب مشخص کرده و لینک آن را در پایین ویدئو قرار دهید. این کار باعث می شود که کاربران به راحتی بتوانند به قسمت های جالب و مورد علاقه در ویدئوی شما پرش کنند و نیاز نباشد که از اول تا انتها کل ویدئو را تماشا کنند. خوب در حال حاضر این امکان را فراهم کرده است که قسمت های کلیدی و جالب ویدئوی شما را اگر مشخص و لینک آن را تنظیم کرده باشید اول نمایش دهد.

در ابتدا لحظات کلیدی و مهم را علامت گذاری کنید و با فرمت [ساعت]: [دقیقه]: [ثانیه] مشخص کنید. سپس در زیر آن توضیحات مختصر و واضح بنویسید. می توانید قسمت مربوط به ساعت را اگر ویدئو نیست اضافه نکنید. در تصویر زیر نحوه اضافه کردن زمان های کلیدی در یوتیوب آورده شده است:

 

نحوه افزودن نشانگرهای زمانی

به عنوان نمونه می‌توانید در تصویر زیر نشانگرها و لینکهای زمانهای مهم در ویدئوهای کانال یوتیوب ما را ببینید:

نشانگر های زمانی

این نشانگرها و لینک های زمانی، بینندگان را به بخشهای خاصی از فیلم منتقل می کند. به عنوان مثال، کلیک کردن بر روی ۱۳:۰۱ شما را به بخشی می برد که دقیقاً در همان قسمت نحوه انجام بهینه سازی های ویدئو را شرح داده‌ایم. واقعاً به نظر می رسد که این روشهای بهینه سازی کار می کنند. گوگل اکنون برای سوال” نحوه رتبه بندی فیلم های یوتیوب” لحظه های کلیدی ویدئو ما را در نتایج جستجو نشان می دهد.

نشانگر های زمانی

در این قسمت چند نکته برای افزودن نشانگرهای زمانی و برچسب ها را توضیح می دهیم :

  • هر لینک زمانی را روی یک خط جدید قرار دهید و توضیحات مربوط به آن را هم در کنار هم و در همان خط بنویسید.
  • لینک های زمانی را به ترتیب زمانی لیست کنید. به عنوان مثال، نشانگر زمانی ساعت ۱۵:۲۴ را قبل از زمان ۱۱:۳۳ قرار ندهید.
  • برچسب ها را کوتاه اما مفید و کاربردی بنویسید. گوگل خودش توضیحات طولانی تر را کوتاه می کند. بنابراین، فقط به طور مستقیم بیان کنید که این بخش که به آن لینک زمانی داده اید چیست.
  • توضیحات ویدئو را دقیقاً با زمان آن تنظیم کنید. برای مثال اگر توضیحات شما می گوید “پیاز را خرد کنید”، همان زمانی را اضافه کنید که در ویدئو خرد کردن پیاز در یوتیوب نمایش داده می شود.

۱۲. ویدئوها را در بهترین زمان برای مخاطبان خود منتشر کنید

بهترین زمان، موقعی است که کاربران و بازدیدکنندگان در حال تماشای یکی دیگر از ویدئوهای شما است. یوتیوب گزارشهایی ارائه می کند که با بررسی آنها می‌توانیم متوجه شویم در چه زمانی بیشترین بازدید کننده در کانال شما مشغول تماشای ویدئوهای تان هستند. این گزارش که در صفحه زیر می بینید ما جدیداً از ازیوتیوب دریافت کرده ایم:

بهترین زمان های که بینندگان در یوتیوب هستند

 

ما به شما توصیه می کنیم که ویدئو خود را تقریباً یک ساعت قبل از اوج ترافیک بازدیدکنندگان در یوتیوب منتشر کنید نه دقیقاً در زمان اوج تا بینندگان فرصت کافی برای جستجو برای شناسایی ویدئوهای جدید شما داشته باشند و این باعث افزایش تعداد بازدید خواهد شد. برای مثال برای ما بهترین زمان برای انتشار ویدئو در یوتیوب حدود ۸ شب به وقت سنگاپور است. اگر تعداد بازدید روزانه کانال شما بسیار کم است به طوری که نمی توانید از آنها گزارش ترافیک بگیرید بنابراین می توانید از زمان های کلی که برای کشور های مختلف در شبکه Frederator لیست می‌شود استفاده کنید.

 

بهترین زمان انتشار ویدئو در یوتیوب

۱۳. برچسب های یوتیوب مناسب به ویدئو اضافه کنید

شواهد نشان می دهد که برچسب های یوتیوب چندان مهم و با ارزش نیستند. اما برای پر کردن ثانیه ها، ارزش افزودن دارند و حتی اگر به تعداد محدودی بازدید کننده برای ویدئوی شما جذب کند مفید هستند. برای این کار ما فرآیند ۳ مرحله ای زیر را در Ahrefs استفاده می کنیم:

ابتدا یک برچسب را به عنوان کلید واژه اصلی خود انتخاب کنید.

راهنمای کلی یوتیوب پیشنهاد می‌کند که برای برچسب گذاری ، کلمات و عباراتی که بیشترین ارتباط را با موضوع ویدئوی شما دارند را انتخاب کنید”، بنابراین با یک کلمه کلیدی منطقی شروع کنید. به عنوان مثال، اگر شما میخواهید برچسب ویدئوی خود را برای موضوع “بهینه سازی محتوا” اضافه کنید، پس کلمه کلیدی برچسب “ارتقاء محتوا” یا “بهینه سازی محتوا “خواهد بود:

برچسب ارتقاء محتوا

مرحله دوم این است که برای ویدئوهای که دارای رتبه بالایی در یوتیوب هستند کلمه کلیدی مناسب و مرتبط انتخاب کنید. برای یافتن کلمه های کلیدی رایج می‌توانید از نرم‌افزارهای موجود در سایتهایی مانند vidIQ و TubeBuddy استفاده کنید. فقط کافی است یک از آنها را نصب کنید و سپس کلمه کلیدی مورد نظر خود را در یوتیوب تایپ کنید،۵-۳ ویدئو برتر را باز کنید و به دنبال برچسب های معمول و مرتبط با آنها باشید.

به عنوان مثال، ما این تگ و برچسب ها را با عناوین “برنامه بهینه سازی محتوا”، “چگونه می توانید محتوای خود را ارتقاء دهید ” و “چگونه وبلاگ خود را بهبود دهید” برای ویدئوهای رقبا پیدا کردیم بنابراین ما هم آنها را به ویدئوی خود اضافه خواهیم کرد.

برچسب های یوتیوب

 

سوم، کلمات کلیدی مرتبط با حجم جستجو را اضافه کنید.

ساده ترین راه برای انجام این کار، وارد کردن کلمات کلیدی مرتبط با برچسب ها از مرحله قبلی در کاوشگر سایت Ahrefs است که در آن موتور جستجوی را یوتیوب انتخاب کنید سپس لیست مربوط به موارد مرتبط با حجم جستجو را برای Eyeball مشاهده کنید. در تصویر زیر کلمه کلیدی اکسپلورر یوتیوب را مشاهده می کنید

کلمات کلیدی اکسپلورر یوتیوب

 

در این مورد، “وبلاگ نویسی”، “بازاریابی محتوا” و “استراتژی بازاریابی محتوا” احتمالاً منطقی خواهند بود، بنابراین ما آنها را به ویدئوی خود اضافه کرده ایم:

اضافه کردن تگ یا برچسب به ویدئو

اگر می خواهید در در این مورد اطلاعات و راهنمایی بیشتری دریافت کنید به قسمت راهنمای یوتیوب مراجعه کنید و جزئیات بیشتری را یاد بگیرید.

 

14. اگر که بودجه و هزینه آن را دارید می توانید با استفاده از تبلیغات یوتیوب آمار بازدیدکنندگان خود را بالا ببرید.

اگر بودجه دارید، بهترین راه برای افزایش تعداد مشاهده ویدئوهایتان این است که هزینه پرداخت کنید و با استفاده از تبلیغات YouTube این کار را انجام دهید.

 

در واقع، ما این راهکار را مدتی است که آزمایش کرده ایم. این کار را از طریق شناسایی کلمات کلیدی پربازدید در یوتیوب انجام داده ایم که برای ویدئوهای ما بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کرده است.

دلیل این امر ساده است: ما به خاطر افزایش بازدید این کار را انجام نمی‌دهیم بلکه به خاطر ترغیب افراد جهت مشاهده ویدیو های بیشتر از تبلیغات استفاده می کنیم. زمانی که یک ویدیو بیشترین میزان بازدید را دارد احتمال اینکه بازدید کنندگان تبلیغ های آن را تا آخر ببینند زیاد است. این افراد حتی ممکن است تصمیم بگیرند که ویدیوهای بیشتر از ما تماشا کنند زیرا از اولین فیلم لذت برده اند.

برای شروع، به گزارش “منبع ترافیک” در تجزیه و تحلیل یوتیوب خود بروید و روی قسمت جستجوی YouTube کلیک کنید.در اینجا، گزارشی از کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد که در آن به عنوان ویدیوهای شما و میانگین ساعت تماشا اشاره شده است.

آمار تعداد بازدید از ویدئوها در یوتیوب

همانطور که مشاهده می کنید، “سئو” و “آموزش سئو” ساعت های تماشایی بالایی دارند بنابراین، ما از تبلیغی استفاده کردیم که دقیقا این کلمات کلیدی را هدف قرار می داد.

هزینه هر بازدید از ویدئو

هر بازدید ۰.۰۷ دلار هزینه دارد که می توان گفت یک روش بسیار ارزان برای جذب بازدید بیشتر است.

توصیه های نهایی

همچنین فراموش نکنید که شما می توانید مخاطبان فعلی خود را که در خارج از YouTube هستند را نیز جذب کنید. برای مثال حتما ویدیو یوتیوب را با افرادی که در ایمیل یا در رسانه های اجتماعی خود دارید به اشتراک بگذارید. در آخر، از بینندگان خود بخواهید اگر ویدیو های شما را دوست داشته اند با دیگران به اشتراک بگذارند. بله، شاید نوعی زیاده خواهی است، اما افزودن آن به ویدیو هیچ ضرری ندارد. فقط درخواست به اشتراک گذاری ویدئو را در هر دقیقه از ویدیو مرتبا تکرار نکنید.

آیا من تاکتیک یا راهکاری برای جذب بازدیدهای بیشتر در یوتیوب جا انداخته ام ؟ اگر اینطور است آن را با من در یوتیوب در میان بگذارید .

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *