ستونهای سفارشی Google Ads انعطافپذیری را برای گسترش گزارشها با نقاط دادهای بیشتر برای کسبوکار شخصی شما فراهم میکنند.
اکنون، Google هنگام ایجاد ستون های سفارشی گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. بیایید نگاهی عمیقتر به تغییرات جدید بیندازیم.
ویژگی های جدید ستون سفارشی Google Ads
بسط ستونهای سفارشی اکنون به شما امکان میدهد کارهای زیر را انجام دهید:
- شامل توابع صفحه گسترده
- محاسبه و مقایسه معیارها در محدوده تاریخ
- به سایر ستون های سفارشی در فرمول ارجاع دهید
- ستونهای غیر متریک بیشتری را به فرمول خود اضافه کنید، از جمله ستونهایی مانند نام کمپین، بودجه، و موارد دیگر
- از قالبهای ستون جدید مانند «Text»، «True/False» و «Date» استفاده کنید
- چند فیلتر را روی یک فرمول اعمال کنید
- بر اساس متغیرهای سفارشی برای تبدیلها فیلتر کنید
در اینجا مثالی از نحوه نمایش ستون های سفارشی شما در سطح نمای کلی آمده است:
به عنوان مثال، توابع صفحه گسترده به شما امکان می دهند ستون هایی را بر اساس عبارات “IF” ایجاد کنید. فهرست طبقهبندیشده کامل توابع صفحهگسترده که میتوانید اضافه کنید عبارتند از:
- حساب
- منطق
- متن
- تاریخ
در دسترس بودن ستون های سفارشی
Google توجه میکند که ستونهای سفارشی که ایجاد میکنید در سایر ابزارهای گزارشدهی در دسترس خواهند بود. این موارد عبارتند از:
- ویرایشگر گزارش
- داشبوردها در Google Ads
داشتن توانایی اشتراکگذاری ستونهای سفارشی با داشبوردها و ابزارهای گزارشدهی میتواند به پیچیدهتر شدن و مرتبطتر کردن گزارشهای شما به مخاطبان هدف شما کمک کند.
چگونه یک ستون سفارشی ایجاد کنیم
در Google Ads، روی دکمه “ستون ها” در بالای نمای کلی کمپین خود (یا سطح گروه تبلیغات، در هر کدام که می خواهید آنها را ایجاد کنید) کلیک کنید.