Google در حال ارائه یک ویژگی جدید در نتایج جستجو است که ممکن است به افراد کمک کند محتوای مرتبط بیشتری پیدا کنند.
کیفیت نتایج جستجوی Google موضوعی بسیار مورد بحث است و بسیاری میگویند که بدتر.
کاربران جوان اینترنت حتی به جایگزینهای غیرمتعارف روی میآورند، مانند TikTok، برای یافتن اطلاعات مورد نیاز.
آیا ممکن است افراد به دلیل عدم وارد کردن عبارتهای جستجوی صحیح، کشف محتوای مرتبط در Google را دشوار بدانند؟
این سؤالی است که ویژگی جستجوی جدید Google به آن پاسخ خواهد داد.
اصلاحات را در Google جستجو کنید
Google تبدیل فوری عبارات جستجوی کوتاه به کلمات کلیدی خاص تر و طولانی تر را آسان می کند.
با توجه به حجم محتوای موجود در وب امروز، اگر جزئیات کافی را ارائه نکنید، ممکن است برای Google دشوار باشد که آنچه را که به دنبال آن هستید برگرداند.
بهعنوان مثال، پرسشی مانند «ایدههای شام»، در مقایسه با پرسشی مانند «ایدههای شام سالم برای بچهها»، مجموعهای از نتایج کلیتر را به دست میدهد.
اکنون، Google راههایی را برای محدود کردن نتایج شما با اصلاح عبارت جستجوی اولیه پیشنهاد میکند.
در مثال بالا، پیشنهادها در زیر نوار جستجو ظاهر میشوند.
برای تنظیم درخواست خود، روی یک یا چند مورد از اصلاحات جستجوی Google ضربه بزنید.
موضوعات پویا هستند و با ضربه زدن تغییر میکنند و به شما امکان میدهند انتخابهای محتوای جدید را کاوش کنید.
در یک پست وبلاگ، Google نحوه انتخاب موضوعات را توضیح میدهد:
“هنگامی که شما جستجویی را انجام می دهید، سیستم های ما به طور خودکار موضوعات مرتبط را بر اساس آنچه در مورد نحوه جستجوی افراد و تجزیه و تحلیل محتوا در وب درک می کنیم، برای شما نمایش می دهند.
هم عناوین و هم فیلترها به ترتیبی نشان داده می شوند که سیستم های ما به طور خودکار تشخیص می دهند که برای درخواست خاص شما مفیدتر است. اگر فیلتر خاصی را که میخواهید نمیبینید، میتوانید با استفاده از گزینه «همه فیلترها» که در انتهای ردیف موجود است، موارد بیشتری پیدا کنید.
Google پیشنمایش شده این ویژگی در کنفرانس سالانه Search On در سپتامبر. در حال حاضر در جستجوی زبان انگلیسی در نتایج جستجوی تلفن همراه در ایالات متحده است.
این تغییر چه معنایی برای ناشران و بازاریابان دارد؟
تصحیحهای جستجوی Google به طور بالقوه میتواند حجم جستجو را برای جستارهای دقیق افزایش دهد.
این بدان معناست که ممکن است برای صفحاتی که کلمات کلیدی طولانی را هدف میگیرند، شاهد افزایش ترافیک و تعداد بازدیدها باشید.
کلیدواژههای طولانیتر با حجم جستجوی ماهانه کم ممکن است جذابتر شوند و منجر به رقابت بیشتر شوند.
از این پس، اگر جستارهای طولانی را هدف قرار می دهید، نظارت بر آنها به روش های زیر مفید خواهد بود:
- SERPs: نتایج جستجو را رصد کنید و رقبای جدیدی را که برای تصاحب موقعیت شما به راه میافتند، رصد کنید.
- Keyword Planner: بر حجم جستجوی ماهانه نظارت کنید و ببینید ماه به ماه تغییر قابل توجهی وجود دارد یا خیر.
- Analytics & Search Console: مراقب تغییرات در ترافیک و نمایشها برای صفحاتی باشید که جستارهای طولانیتری را هدف قرار میدهند.
- محتوای داخل صفحه: صفحاتی را که جستارهای طولانی را هدف میگیرند مرور کنید تا مطمئن شوید محتوای شما بهروز است و آماده کشف توسط جستجوگران جدید است.
تغییرات در ترافیک و رتبهبندی که از حدود ۵ دسامبر شروع میشود نیز ممکن است ناشی از به روز رسانی محتوای مفید در دسامبر ۲۰۲۲.
منبع: Google
تصویر ویژه: Koshiro K/Shutterstock