امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

تبلیغ‌کنندگان به به‌روزرسانی «حذف کلمات کلیدی اضافی» گوگل واکنش نشان می‌دهند

چه راهی برای سال جدید با به‌روزرسانی جدید Google Ads برگزار می‌شود؟

در ۴ ژانویه، Google به تبلیغ‌کنندگانی که در حال حاضر پیشنهاد اعمال خودکار «حذف کلمات کلیدی اضافی» را در حساب‌هایشان فعال کرده‌اند ایمیل ارسال کرد.

این رایانامه از ۱۹ ژانویه اعلام کرد، Google شروع به حذف کلمات کلیدی اضافی در انواع مختلف مطابقت خواهد کرد.

اولین بار توسط رابرت بردی از طریق توئیتر گزارش شد، تبلیغ‌کنندگان به سرعت به تعداد زیادی مراجعه کردند. رسانه های اجتماعی نگرانی های خود را در مورد به روز رسانی جدید به اشتراک بگذارند.

چه چیزی در حال تغییر است؟

در حال حاضر، یکی از پیشنهادات که به طور خودکار اعمال می شود، به سیستم اجازه می دهد کلمات کلیدی اضافی را حذف کند. از نوع تطابق همان در همان گروه تبلیغاتی.

با به‌روزرسانی ۱۹ ژانویه، Google خط‌مشی خود را برای حذف کلمات کلیدی اضافی در انواع تطابق مختلف به‌روزرسانی کرد.

اگر یک کلمه کلیدی گسترده عبارت جستجو را پوشش دهد، اساساً Google عبارات یا کلمات کلیدی مطابقت دقیق را حذف می کند.

بخشی از ایمیل Google در زیر جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد:

Google's change to the redundant keyword policy will go into effect on January 19, 2023.

تبلیغ‌کنندگان یکسان باعث سر و صدا می‌شوند 

گرگ فین از نظر خود درباره به‌روزرسانی خط‌مشی خودداری نکرد اعلامیه:

سایر بازاریابان با احساسات مشابه در پست گرگ شرکت کردند:

بنابراین، چه چیزی باعث می‌شود این به‌روزرسانی بین بازاریابان بحث‌برانگیز باشد؟

همانطور که دیگران اشاره کردند، یکی از نگرانی‌های اصلی این است که Google تعریف توصیه‌های اعمال‌شده خودکار موجود را تغییر داده است.

با چنین تغییر قابل توجهی، استدلال می‌شود که این باید توصیه جدیدی برای تبلیغ‌کنندگان برای شرکت یا انصراف از آن باشد.

یک نگرانی دیگر در مورد توانایی Google برای رسیدگی به زمینه و احساسات در یک موضوع صحیح است.

در نهایت، اتفاق نظر بر این است که این به‌روزرسانی‌ها دوباره برای کسب‌وکارهای کوچک و بازاریاب‌های مبتدی هدف قرار می‌گیرند تا حساب‌های خود را به نحو احسن مدیریت کنند.

اما بازاریابان باتجربه ای که سال ها صرف آزمایش و تکمیل استراتژی های کلیدواژه خود کرده اند کجاست؟

Google Ads Liason به نگرانی های تبلیغ کننده می پردازد

پس از تماس با Google برای نظر دادن، رابط رسمی Google Ads در تاریخ ۵ ژانویه از طریق توییتر پاسخ داد:

تبلیغ‌کننده مایک رایان پاسخی کاملاً سنجیده ارائه کرد که با استقبال خوب جامعه PPC در لینکدین مواجه شد. او پیشنهادی برای کمک به اجتناب از موقعیت هایی مانند این در آینده ارائه کرد. موضوع با توضیحات بیشتر و سوالات متداول ادامه می یابد:

ماروین نامه سرگشاده رایان به Google Ads را از طریق توییتر جامع دیگری دنبال کرد رشته:

در پاسخ موضوع، ماروین از نامه رایان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزمایش قبل از راه‌اندازی چندین بار تکرار شد
  • تست به دلیل یک اشکال زود هنگام متوقف شد
  • بسیاری از آزمایش‌ها در یک زمان می‌توانند باعث ایجاد چالش‌های ارتباطی شوند
  • نتایج کلی آزمایش کلمه کلیدی اضافی مثبت بود

خلاصه

اگر قبلاً در توصیه اعمال خودکار Google برای حذف کلمات کلیدی اضافی شرکت کرده‌اید، خط‌مشی جدید از ۱۹ ژانویه اجرایی می‌شود.

خط مشی جدید هیچ تغییری ماسبق در حساب شما ایجاد نمی کند. با این حال، از آنجایی که این یک توصیه جدید نیست، اگر نمی‌خواهید شرکت کنید، باید این توصیه اعمال‌شده خودکار را غیرفعال کنید.

تغییر قابل توجه Google در اوایل سال جدید می‌تواند نشانگر تغییرات مهم‌تر در آینده باشد.

گفتگوی باز بین تبلیغ‌کنندگان و Google Ads Liason گامی عالی به سوی شفافیت بیشتر و توجه برای همه بازاریابان – مبتدی یا با تجربه است.

یک تشکر ویژه از Google Ads Liason جینی ماروین برای آدرس دادن سریع به تبلیغ‌کنندگان سوال و شفاف.


تصویر ویژه: ViDI Studio/Shutterstock

خروج از نسخه موبایل