تویتر با بحرانی در تجارت اصلی تبلیغات خود مواجه است، زیرا یکی از مدیران ارشد این شرکت اخیراً به کارمندان اطلاع داده است که درآمد روزانه ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
این خبر برای اولین بار توسط اطلاعات، پس از گزارشهایی منتشر میشود که نشان میدهد بیش از ۵۰۰ تبلیغکننده برتر توییتر از زمانی که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت توییتر کار خود را به دست گرفته، هزینه خود را در این پلتفرم متوقف کردهاند.
کاهش مداوم تجارت تبلیغاتی توییتر باعث میشود که این شرکت در سال ۲۰۲۳ شکست بخورد، زیرا ماسک قبلاً اظهار کرد چنین خواهد شد.
چرا تبلیغکنندگان خارج میشوند؟
برخی از تبلیغکنندگان بزرگ با رویکرد ماسک در تعدیل محتوا، از جمله بازگرداندن حسابهای ممنوعه قبلی و اخراج مدیران کلیدی شرکت که مسئول کاهش سخنان مشوق نفرت هستند، مخالفت کردهاند.
ماسک همچنین اکثر تیم فروش توییتر را خاتمه داد، از جمله بسیاری از کسانی که مسئول تبلیغات اصلی شرکت بودند و تقریباً ۵۰ مهندس و دانشمند داده که روی بهبود محصول تبلیغاتی توییتر کار می کردند.
کدام تبلیغکنندگان را بیرون میکشند؟
به ویژه، شرکتهای Omnicom و Interpublic Group دارای هدف توصیه کرد که مشتریانشان به طور موقت همه تبلیغات در توییتر را متوقف کنند، زیرا منتظرند ببینند ماسک در مرحله بعدی چه خواهد کرد.
مشتریان GroupM، برجستهترین شرکت خرید آگهی در جهان، از زمانی که ماسک مدیرعامل شد، هزینههای خود را کاهش دادهاند و میگویند که این شرکت به پرخطر.
این برای کاربران توییتر به چه معناست؟
مشکلات مربوط به تجارت تبلیغاتی توییتر میتواند ماسک را به دنبال کاهش ۷۵ درصدی از ۷۵۰۰ کارمند توییتر و بسته شدن یکی از مراکز دادهاش، به اقدامات کاهش بیشتر سوق دهد.
این میتواند بر کیفیت خدمات توییتر تأثیر بگذارد و به طور بالقوه منجر به قطعهای مکرر یا کمبود ویژگیهای جدید برای کاربرانی شود که پرداخت نمیکنند.
با منابع محدودی که توییتر برای توسعه ابزارهای جدید در دسترس دارد، تعجب آور نخواهد بود که شاهد قفل شدن پیشنهادات جدید در پشت دیوار آبی توییتر باشیم.
همچنین در قلمرو امکان، توییتر برای ویژگیهای رایگان قبلی هزینه میگیرد، شبیه به نحوه درآمدزایی ماسک از علامتهای تأیید تأیید.
البته این یک حدس و گمان است، زیرا توییتر هیچ اظهارنظر عمومی در مورد کاهش کسب و کار تبلیغات خود ارائه نکرده است.
باید دید ماسک برای تنوع بخشیدن به درآمد چه خواهد کرد.
با در خطر بودن آینده شرکت، فعالیتهای ماسک و توییتر از نزدیک توسط صنعت و سرمایهگذاران آن تحت نظر خواهند بود.
تصویر ویژه: Gearstd/Shutterstock