تهران ، ولیعصر
021-987654

لایحه کالیفرنیا به والدین اجازه می دهد برای اعتیاد کودکان به رسانه های اجتماعی شکایت کنند

در روز دوشنبه، ۲۳ مه، مجلس ایالتی کالیفرنیا لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مسئول آسیب رساندن به کودکانی هستند که به آنها معتاد شده‌اند.

قانون پیشنهادی، که فقط برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با حداقل ۱۰۰ میلیون دلار درآمد در سال گذشته اعمال می‌شود، به والدین اجازه می‌دهد تا حداکثر ۲۵۰۰۰ دلار برای هر تخلف شکایت کنند.

لایحه مجمع ۲۴۰۸، همچنین معروف به “قانون وظیفه پلتفرم رسانه های اجتماعی برای کودکان”، یک لایحه دو حزبی است که برای محافظت از کودکان زیر ۱۸ سال در برابر اعتیاد به رسانه های اجتماعی طراحی شده است. این برای سرویس‌های پخش جریانی یا خدماتی که فقط ایمیل و پیام‌های متنی ارائه می‌دهند اعمال نمی‌شود.

معتاد شدن کودک به شبکه های اجتماعی به چه معناست؟

این لایحه اعتیاد را چنین تعریف می کند:

“مشغولی یا وسواس، یا کناره گیری یا دشواری در توقف یا کاهش استفاده از یک پلتفرم رسانه اجتماعی علیرغم تمایل کاربر برای توقف یا کاهش آن استفاده (که باعث یا کمک به فیزیکی، ذهنی، عاطفی می شود. ، آسیب های توسعه ای یا مادی برای کاربر است.”

جردن کانینگهام، نویسنده مشترک بیل (شهرستان سن لوئیس اوبیسپو) به آسوشیتد پرس،”دوران آزمایش های اجتماعی بدون محدودیت روی کودکان به پایان رسیده است و ما از کودکان محافظت خواهیم کرد.”

این لایحه همچنان باید توسط سنای ایالت کالیفرنیا تصویب شود و فرماندار آن را امضا کند تا تبدیل به قانون شود.

گروه‌های تجاری با لایحه مخالفت می‌کنند، پیشنهاد می‌کنند که پلتفرم‌ها فعالیت خود را در کالیفرنیا متوقف کنند

این لایحه برای شرکت های رسانه های اجتماعی چه معنایی دارد؟

در نامه ای به قانونگذاران، Technet، شبکه ای از مدیران ارشد فناوری، می نویسد:

“شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و سرویس‌های وب آنلاین چاره‌ای جز توقف فعالیت برای کودکان زیر ۱۸ سال ندارند و برای اطمینان از اینکه نوجوانان از سایت‌هایشان استفاده نمی‌کنند، تأیید سن دقیق را اجرا می‌کنند.”

Technet و سایر گروه‌های تجاری ادعا می‌کنند که هیچ پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مایل به ریسک این نوع مسئولیت نیست.

استفاده از رسانه های اجتماعی رایج، بالقوه مضر برای خردسالان

براساس آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان آمریکا، ۷۵٪ از افراد ۱۳ تا ۱۷ ساله حداقل یک نمایه رسانه اجتماعی فعال دارند، که ۵۱٪ استفاده روزانه از سایت هایی مانند Instagram، TikTok و Facebook را گزارش کرده اند.

یک نظرسنجی ملی در مورد کودکان Health توسط بیمارستان کودکان C.S. Mott دریافت که ۳۲٪ از کودکان ۷ تا ۹ ساله در برنامه های رسانه های اجتماعی فعال هستند.

یک مطالعه ۲۰۱۹ ۱۳ تا ۱۶ ساله افراد مسن در انگلستان دریافتند که کاربران مکرر رسانه‌های اجتماعی سه برابر بیشتر احتمال دارد از سلامت روانی ضعیفی برخوردار باشند، که آن را به زورگویی سایبری، کم‌خوابی و سبک زندگی بی‌تحرک نسبت می‌دهند.

یک مطالعه آمریکایی در همان سال یافت ۱۲- برای نوجوانان ۱۵ ساله ای که روزانه بیش از سه ساعت را در رسانه های اجتماعی می گذرانند، ممکن است در معرض خطر بیشتر مشکلات سلامت روان باشند.


منبع: آسوشیتد پرس

تصویر ویژه: Gaudilab/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *