تهران ، ولیعصر
021-987654

خداحافظ Google Webmaster Guidelines, Hello Google Search Essentials

Google رسماً دستورالعمل‌های وب‌مستر را به‌عنوان «موارد ضروری جستجو» تغییر نام می‌دهد، که با یک تازه‌سازی ساده‌شده شامل تنها سه بخش ارائه می‌شود.

علاوه بر ساده‌تر کردن دستورالعمل‌های قبلی Google Webmaster، انگیزه Google در پشت به‌روزرسانی این است که از اصطلاح «وب‌مستر» فاصله بگیرد.

Google طی چند سال گذشته به تدریج “وب مستر” را از نام تجاری خود حذف کرده است. برای مثال، “Google Webmaster Central” به “Google Search Central” تغییر نام داد.

Google می‌گوید “وب مستر” یک اصطلاح قدیمی است و شامل همه تولیدکنندگان محتوا نمی‌شود که می‌خواهند رتبه محتوای خود را در نتایج جستجو ببینند.

بسیاری از دستورالعمل‌های قبلی به بخش‌های خاصی در وب‌سایت مرکزی جستجوی Google منتقل می‌شوند.

Google Search Essentials اکنون شامل سه دسته از نکاتی است که در دستورالعمل‌های وبمستر سابق پوشش داده شده است.

سه دسته تحت پوشش Google Search Essentials عبارتند از:

  • شرایط فنی
  • بهترین شیوه های کلیدی
  • خط مشی های هرزنامه

در بخش‌های زیر با جزئیات بیشتری به دسته‌ها نگاه خواهیم کرد.

اگر بیشتر مطالعه نکنید، مهمترین چیزی که باید بدانید این است که هیچ چیز اساساً تغییر نکرده است.

اگر قبلاً با دستورالعمل‌های قبلی Google Webmaster آشنا هستید، چیز جدیدی وجود ندارد که باید یاد بگیرید. Google Search Essentials حاوی همان اطلاعات در قالبی متفاوت است.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید به آنچه در Google Search Essentials گنجانده شده است نگاه کنیم.

الزامات فنی

کارهای فنی کمی وجود دارد که باید در صفحه وب انجام دهید تا آن را به جستجوی Google وارد کنید.

Google می‌گوید اکثر سایت‌ها الزامات فنی را بدون تلاش انجام می‌دهند.

شرایط فنی به شرح زیر است:

  • Googlebot مسدود نشده است
  • صفحه کار می کند (صفحه خطا نیست)
  • صفحه دارای محتوای قابل نمایه سازی است

به عبارت دیگر – محتوا را در قالبی منتشر کنید که Google می‌تواند فهرست‌بندی کند و مطمئن شود Google می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

این حداقل برای وارد کردن یک صفحه وب در فهرست Google است.

از طرف دیگر، رتبه بندی یک صفحه وب کار بیشتری می طلبد. بیایید به بخش جدیدی برویم که بهترین شیوه‌های کلیدی را پوشش می‌دهد.

بهترین شیوه های کلیدی

بهترین شیوه‌های کلیدی در Google’s Search Essentials ملاحظات دیگری برای ایجاد محتوایی هستند که افراد بتوانند آن را آسان‌تر در نتایج جستجو پیدا کنند.

بهترین شیوه های کلیدی Google عبارتند از:

  • محتوای مفید ایجاد کنید.
  • از کلمات کلیدی که افراد جستجو می‌کنند استفاده کنید و آنها را در قسمت‌های برجسته مانند عنوان، عنوان و متن جایگزین قرار دهید.
  • پیوندها را قابل خزیدن کنید.
  • درباره سایت خود به مردم بگویید.
  • از بهترین شیوه های خاص برای تصاویر، ویدئو، داده های ساختاریافته و جاوا اسکریپت پیروی کنید.
  • نحوه نمایش سایت خود را در جستجو با قطعه‌های غنی تقویت کنید.
  • اگر محتوایی دارید که نمی‌خواهید در جستجوی Google یافت شود، آن را از خزنده‌های Google مسدود کنید.

خط مشی های هرزنامه

بخش خط‌مشی‌های هرزنامه، رفتارها و تاکتیک‌هایی را پوشش می‌دهد که می‌تواند منجر به رتبه‌بندی صفحه یا وب‌سایت پایین‌تر یا حذف فهرست از جستجوی Google شود.

خط مشی‌های هرزنامه Google شامل موارد زیر است:

  • Cloaking
  • درها
  • محتوای هک شده
  • متن و پیوندهای پنهان
  • پر کردن کلمات کلیدی
  • پیوند هرزنامه
  • ترافیک تولید شده توسط ماشین
  • بدافزار و رفتارهای مخرب
  • عملکرد گمراه کننده
  • محتوای خراشیده
  • تغییر مسیرهای یواشکی
  • محتوای هرزنامه تولید شده به صورت خودکار
  • صفحات نازک وابسته
  • هرزنامه ایجاد شده توسط کاربر
  • درخواست‌های حذف حق نسخه‌برداری
  • حذف آزار و اذیت آنلاین
  • کلاهبرداری و کلاهبرداری

بیشتر موضوعات فوق از دستورالعمل‌های کیفیت سابق Google و سایر دستورالعمل‌های موجود مرتبط گرفته شده‌اند.

صفحه کامل حاوی محتوای بازنویسی شده توسط تیم کیفیت جستجوی Google، با استفاده از زبان دقیق و مثال‌های خاص مرتبط با سال ۲۰۲۲ است.

Google معتقد است دستورالعمل‌های به‌روزرسانی شده به مالکان سایت کمک می‌کند از ایجاد محتوایی که کاربران جستجو کاملاً از آن متنفرند اجتناب کنند.

می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد موارد جدید به تغییر رسمی مراجعه کنید ضروریات جستجوی Google.


منبع: Google Search Central، موارد ضروری جستجوی Google

تصویر ویژه: Jay Fog/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *