تعداد فزایندهای از گزارشها در سرتاسر وب مدیران حسابهای Google Ads وجود دارد که تهدید میکنند با وجود اینکه اجازه ندارند مستقیماً با مشتریان تماس بگیرند.
طبق گزارشها، آژانسهایی که به ایمیلهای مدیران حساب Google Ads پاسخ نمیدهند، با تهدیدهایی از سوی نمایندگان Google برای تماس مستقیم با مشتریان مواجه میشوند.
در برخی موارد، مدیران حساب Google Ads با مشتریان تماس میگیرند و به آنها میگویند که آژانسهای خود را کنار بگذارند.
دو چیز وجود دارد که باید در اینجا روشن شود:
- سازمانها ملزم به صحبت با نمایندگان Google نیستند
- به هیچ وجه مدیر حساب Google Ads نباید با مشتری آژانس تماس بگیرد
یک نماینده Google Ads که به مشتریان میگوید آژانس خود را اخراج کنند، از مرز عبور میکند.
با این حال، این گزارشها بیشتر میشوند.
مت جناوی، مدیر عامل آزمایشگاه های بازاریابی، تجربه خود را در LinkedIn این هفته:
پست Janaway توجه جینی ماروین رابط Google Ads را به خود جلب کرد، او می گوید که این مشکل “فورا” بررسی خواهد شد.
ماروین میافزاید، “این با نحوهی انتظار ما از تیم ما برای حمایت از تبلیغکنندگان و شرکای آژانس مطابقت ندارد.”
جاناوی در تجربه خود تنها نیست.
در طول ماه اکتبر، گزارشهایی در Reddit از نمایندگان Google منتشر شد که در اقدامات مشابه شرکت میکردند.
یک کاربر Reddit پست تصویری از ایمیل دریافت شده توسط یک استراتژیست حساب Google Ads، که به شرح زیر است:
“من برای آخرین بار به احترام برای شما می نویسم، زیرا هدف صادقانه من ارائه استراتژی های ارزشمند و پیشرفته با تبلیغات گوگل و همکاری نزدیک با شما است تا به شما در صرفه جویی در وقت و افزایش مشتریان خود کمک کند. با تبلیغات گوگل موفق شدم، بنابراین من برای آخرین بار با شما تماس میگیرم تا به شما اطلاع دهم که اگر به شما دسترسی نداشته باشم، فرض میکنم که ایمیلهای من را دریافت نمیکنید و مستقیماً با مشتریانی که به من اختصاص داده شده تماس خواهم گرفت.
یکی دیگر از کاربران Reddit تقریباً همان داستان، که میگوید با ایمیلهای روزانه یکی از نمایندگان Google Ads برای برقراری تماس و اعمال تغییرات کمپین مورد آزار و اذیت قرار گرفتهاند.
باز هم، آژانسها موظف نیستند با نمایندگان Google صحبت کنند یا تغییراتی را که مشتریان درخواست نمیکنند، اعمال کنند.
اگر ایمیلی مانند ایمیل بالا دریافت کردید، بهترین کار این است که از طریق فرم رسمی.
مراقب این تاکتیکهای فروش تهاجمی باشید. تا زمانی که هیچ خطمشی را زیر پا نمیگذارید، Google هیچ نظری در مورد نحوه اجرای کمپینهای مشتریانتان ندارد.
تصویر ویژه: FGC/Shutterstock