جان مولر از Google به سؤالی درباره دادههای ساختاری سؤالات متداول پاسخ داد که به طور قابل توجهی انواع محتوایی را که دادههای ساختاری سؤالات متداول میتوان روی آن اعمال کرد، که اکنون شامل محتوایی است که حتی در قالب سؤالات متداول.
سؤالات متداول داده های ساختاریافته
پرسشهای متداول (سوالات متداول) نوعی قالب محتوا است که شامل پاسخهایی همراه با سؤال است. قرار است منبعی برای بازدیدکنندگان سایتی باشد که سؤال دارند.
محتوای پرسشهای متداول میتواند در قالب یک صفحه کامل از پرسشها و پاسخها یا بخش کوتاهی از یک صفحه باشد که از قالب پرسش و پاسخ تشکیل شده است.
ناشران معمولاً یک بخش پرسشهای متداول را به یک صفحه وب اضافه میکنند.
یکی از مزایای استفاده از قالب پرسشهای متداول این است که میتواند فضای اشغال شده توسط فهرست نتایج جستجوی شما را دو برابر یا حتی سه برابر کند.
این نه تنها حضور جستجو را قابل مشاهده تر می کند، بلکه یک یا دو رقیب را از صفحه اول نتایج جستجو نیز حذف می کند.
جان مولر نحوه استفاده از دادههای ساختاریافته پرسشهای متداول را توضیح میدهد
فردی که این سؤال را میپرسد میخواست بداند آیا استفاده از دادههای ساختار یافته سؤالات متداول خارج از قالب محتوای سؤالات متداول سنتی، جایی که بخشی از صفحه برچسب سؤالات متداول و مجموعهای از سؤالات و پاسخها فهرست شده است، اشکالی ندارد.
>
این سوال خوبی است زیرا استفاده از این نوع دادههای ساختاریافته خارج از یک صفحه سؤالات متداول اختصاصی در سؤالات متداول دستورالعمل های داده های ساختاریافته.
دستورالعملهای Google بهطور خاص این دادههای ساختاریافته را برای صفحات پرسشهای متداول توصیه میکند:
«صفحه سؤالات متداول (FAQ) حاوی فهرستی از سؤالات و پاسخهای مربوط به یک موضوع خاص است. صفحات پرسشهای متداول که بهدرستی علامتگذاری شدهاند ممکن است برای داشتن یک نتیجه غنی در جستجو واجد شرایط باشند”
آیا استفاده از دادههای ساختاری سؤالات متداول خارج از قالب صفحه اختصاصی سؤالات متداول درست است؟
این سوالی است که پرسیده شد:
«آیا استفاده از طرح سؤالات متداول برای علامتگذاری سؤالات و پاسخهایی که در بخشهای مختلف پست وبلاگ ظاهر میشوند و بهعنوان فهرست سؤالات متداول سنتی قالببندی نشدهاند، اشکالی ندارد؟
به عنوان مثال، یک پست ممکن است دارای ده عنوان برای بخش های مختلف باشد. تعدادی از آنها سوالاتی هستند که دارای پاسخ هستند.”
جان مولر از Google پاسخ داد:
«بنابراین من اسناد رسمی را دوباره بررسی کردم، اینجاست که توصیه میکنم برای این نوع سؤالات نیز مراجعه کنید، و به نظر میرسد که خوب است.
بخش مهمی که به بخشهای پرسشهای متداول و دادههای ساختاریافته میرسد این است که محتوا باید در صفحه قابل مشاهده باشد.
بنابراین واقعاً باید اینطور باشد که وقتی شخصی از آن صفحه بازدید میکند، هم سؤال و هم پاسخ قابل مشاهده باشد، نه اینکه به نوعی در بخشی از صفحه پنهان باشد.
اما اگر سؤالات و پاسخها در صفحه قابل مشاهده باشند، حتی اگر در مکانهای مختلف صفحه باشند، کاملاً خوب است.»
داده های ساختاریافته لیست های پیشرفته را تضمین نمی کند
در این مرحله جان مولر میتوانست میکروفون را رها کند و به سؤال بعدی برود، زیرا پاسخ او بهطور چشمگیری زمینههای استفاده از دادههای ساختار یافته پرسشهای متداول را گسترش میدهد.
اما او به پاسخ خود ادامه داد تا اطلاعات بیشتری در مورد داده های ساخت یافته به طور کلی ارائه دهد.
مولر ادامه داد:
«نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که مانند همه دادههای ساختاریافته، قطعات سؤالات متداول تضمین نمیشوند که در نتایج جستجو نشان داده شوند.
در اصل شما صفحات خود را واجد شرایط نشان دادن این قطعه سوالات متداول می کنید.
اما تضمین نمیکند که نشان داده شوند.
بنابراین، می توانید از ابزار تست استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی اجرا شده است.
و اگر ابزار آزمایش بگوید مشکلی نیست، احتمالاً در مسیر درستی هستید.
اما احتمالاً همچنان باید منتظر بمانید و ببینید که چگونه گوگل واقعاً صفحات شما را تفسیر میکند و آنها را پردازش میکند تا ببینید واقعاً چه چیزی در نتایج جستجو نشان داده میشود.
و برای دادههای ساختیافته، فکر میکنم برای پرسشهای متداول چنین است، اما حداقل برای برخی از انواع دیگر، گزارشهای خاصی در کنسول جستجو وجود دارد که به شما اطلاعاتی درباره دادههای ساختاریافته یافت شده و دادههای ساختیافته میدهد. که در واقع در نتایج جستجو نشان داده شد تا بتوانید تقریباً بسنجید که آیا آنطور که شما می خواهید کار می کند یا آنطور که شما می خواهید کار نمی کند.
و برای مواردی مانند این، توصیه میکنم آنها را امتحان کنید و یک صفحه آزمایشی در وبسایت خود ایجاد کنید، به نوعی ببینید که چگونه کارها در نتایج جستجو به پایان میرسند، دوباره بررسی کنید که آیا واقعاً همان کاری است که میخواهید انجام دهید یا خیر، و سپس بروید برای پیاده سازی آن در بقیه وب سایت خود.”
دستورالعمل های کیفیت داده های ساختاریافته
چیزی که مولر به آن اشاره نکرد اما بدون ذکر است این است که دستورالعملهای کیفیتی برای دادههای ساختاریافته وجود دارد.
قوانین زیادی وجود دارد که باید بدانید تا از دریافت جریمه اقدام دستی جلوگیری کنید.
یکی از این موارد به ویژه قانون منع استفاده از محتوایی است که در صفحه وب نیست.
ناشرانی که با درج محتوایی که برای کاربران قابل مشاهده نیست از داده های ساختاریافته سوء استفاده می کنند، می توانند تحت یک اقدام دستی قرار گیرند.
بنابراین هر چیزی که در دادههای ساختاری پرسشهای متداول قرار میگیرد باید دقیقاً با آنچه در خود صفحه وب است مطابقت داشته باشد.
دستورالعملهای کیفیت دادههای ساختاریافته Google احتیاط:
“نقض یک دستورالعمل کیفیت می تواند … احتمالاً باعث علامت گذاری آن به عنوان هرزنامه شود.
مطالبی را که برای خوانندگان صفحه قابل مشاهده نیست علامت گذاری نکنید. برای مثال، اگر نشانهگذاری JSON-LD یک اجراکننده را توصیف کند، بدنه HTML باید همان اجراکننده را توصیف کند.”
نقل قول ها
سؤالات متداول Google’s Structured Data Documentation
را بخوانید
سوالات متداول خود را با دادههای ساختاریافته علامتگذاری کنید
دستورالعملهای دادههای ساختاریافته Google را بخوانید
ساختار کلی دستورالعمل های داده
Hangout ساعتهای اداری Google را تماشا کنید
پاسخ جان مولر را در دقیقه ۰۵:۱۸ تماشا کنید: