لیزی ساسمن از Google در جلسه ساعات کاری دفتر SEO در Google به سؤالی درباره اینکه آیا ترکیب انواع داده های ساختاریافته مختلف اشکالی ندارد، پاسخ داد.
پاسخ یک نکته مهم را در مورد نحوه تفسیر Google دادههای ساختاریافته و اینکه آیا ترکیب کردن داده های ساختاریافته یا دوتا آنها را از هم جدا می کنند.
ترکیب چندین داده ساختاریافته تودرتو نامیده میشود.
Nesting چیست؟
دادههای ساختاریافته اساساً مربوط به انواع دادههای سطح بالا (که Types نامیده میشوند) و ویژگیهای آن نوعها (موسوم به ویژگیها) است.
مثل HTML است که در آن بلوکهای اصلی سازنده HTML یک صفحه وب، عناصر نامیده میشوند و هر عنصر دارای ویژگیهایی است که آنها را تغییر میدهد که «ویژگیها» نامیده میشوند.
HTML یک صفحه وب با بیان اینکه یک صفحه وب HTML مانند این است شروع میشود:
به طور مشابه، یک اسکریپت داده های ساخت یافته با گفتن اینکه داده های ساختار یافته اصلی صفحه وب چیست شروع می شود.
دادههای ساختار یافته دستور غذا در یک صفحه وب که در مورد یک دستور غذا است به این شکل است:
تودرتو، افزودن انواع دادههای ساختیافته دیگر در دادههای ساختیافته اصلی است.
بنابراین اگر صفحه مربوط به نظرات است، دادههای ساختار یافته اصلی باید به این شکل شروع شوند:
اما وقتی صفحه درباره یک دستور غذا باشد و یک بررسی داشته باشد چطور؟
آیا دو اسکریپت داده ساخت یافته ایجاد می کنید؟
یا این دو نوع داده ساخت یافته را ترکیب می کنید؟
لیزی ساسمن به اشتراک می گذارد که راه درست و غلطی برای انجام آن وجود دارد.
آیا ترکیب داده های ساختاریافته مجاز است؟
داده های ساختاریافته از یک مجموعه منطقی از قوانین پیروی می کنند. پس از یادگیری قوانین، درک داده های ساخت یافته آسان است.
این سؤال در مورد سازماندهی دادههای ساختیافته و چگونگی تأثیر آن بر نحوه تفسیر Google است.
این سوالی است که پرسیده شد:
«آیا اضافه کردن یک داده ساختاریافته به نوع دیگری از داده های ساختاری مجاز است؟ به عنوان مثال، افزودن دادههای ساختار یافته چرخ و فلک در دادههای ساختار یافته پرسش و پاسخ.»
لیزی ساسمن پاسخ داد:
«بله. تودرتو کردن دادههای ساختار شما میتواند به ما کمک کند تا بفهمیم تمرکز اصلی صفحه چیست.
به عنوان مثال، اگر دستور پخت و نظر را در یک سطح قرار دهید، آنقدر واضح نیست که به ما بگویید این صفحه دستور پختی با مرور تودرتو است.
این بدان معناست که هدف اصلی صفحه یک دستور غذا خواهد بود و بررسی جزء کوچکتری از آن است.
به عنوان یک نکته، همیشه مستندات ویژگی خاص را بررسی کنید تا ببینید آیا نکات بیشتری در مورد ترکیب انواع دادههای ساختاری وجود دارد یا خیر.
در حال حاضر، تنها ویژگیهای چرخ فلک پشتیبانیشده دوره، فیلم، دستور غذا، و رستوران است.»
داده های ساختاریافته به Google می گوید که یک صفحه درباره چیست
این واقعاً جالب است زیرا آنچه لیزی میگوید این است که دادههای ساختاریافته به Google کمک میکند تا بفهمد یک صفحه وب درباره چیست.
اما اگر دو اسکریپت داده ساختاریافته مجزا در یک صفحه وب داشته باشید، درک موضوع “تمرکز” صفحه وب برای Google دشوارتر می شود.
او توصیه میکند که بهتر است آنها را به گونهای ترکیب کنید که قسمت اول بیان کند صفحه وب در مورد چیست.
بنابراین اگر صفحه وب مربوط به دستور العملها است، دادههای ساختاریافته باید به این شکل شروع شوند:
سند مرکز جستجوی Google درباره دادههای ساختاریافته JSON-LD در مورد تودرتو بحث می کند:
“JSON-LD* (توصیه می شود)
یک نماد جاوا اسکریپت که در یک تگنشانهگذاری با متن قابل مشاهده توسط کاربر همراه نیست، که بیان کردن موارد داده تودرتو را آسانتر میکند، مانند کشور آدرس پستی یک MusicVenue یک رویداد.
همچنین، Google میتواند دادههای JSON-LD را زمانی بخواند که به صورت پویا به محتوای صفحه تزریق شود، مانند کد جاوا اسکریپت یا ویجتهای جاسازی شده در سیستم مدیریت محتوای شما.»
منظور از بخش نقل قول بالا از اسناد Google، به زبان انگلیسی ساده، این است که یک صفحه وب که در مورد یک رویداد موسیقی (با استفاده از رویداد) از نوع داده ساختاریافته است، همچنین میتواند شامل انواع دادههای اضافی برای مکان موسیقی و آدرس پستی باشد. .
صفحه وب در مثال بالا درباره یک رویداد است، نه محل برگزاری.
بنابراین اسکریپت JSON-LD که حاوی داده های ساختار یافته رویداد است، شروع می شود:
رویداد یک نوع داده ساختاریافته است:
و آدرس پستی محل برگزاری رویداد نیز یک نوع داده ساختاریافته است:
ارتباط با تمرکز صفحه وب
گاهی اوقات ممکن است احساس شود که “O” در سئو به معنای بهینه سازی یک صفحه وب برای رتبه بندی بهتر است. اما بهینه سازی جستجو این نیست.
O در SEO مخفف به معنی بهینه سازی یک صفحه وب است به طوری که خزیدن برای موتورهای جستجو و درک موضوع صفحه وب آسان باشد.
یک صفحه وب نمیتواند بدون انجام این دو بهینهسازی رتبهبندی کند.
تودرتو کردن دادههای ساختاریافته با آن الگوی «بهینهسازی» مطابقت دارد، زیرا به روشن کردن تمرکز صفحه وب کمک میکند.
در ساعت ۱۴:۵۸ به جلسه ساعات کاری دفتر SEO Google گوش دهید دقیقه علامت.
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Asier Romero