قبل از ایجاد تغییرات در ساختار وبسایت خود، باید تأثیری که میتواند بر رتبهبندی جستجو و تجربه کاربر داشته باشد را در نظر بگیرید.
جان مولر، مدافع جستجوی Google اخیراً توصیههای ارزشمندی در مورد این موضوع در یک موضوع Reddit به اشتراک گذاشته است.
با توصیههای او، میتوانید بیاموزید که چگونه ساختار وبسایت خود را بدون تأثیر بر SEO آن ساده کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره توصیههای مولر و اینکه چگونه میتواند به شما در دستیابی به اهداف سادهسازی وبسایتتان کمک کند، به ادامه مطلب بروید.
حذف زیر شاخه ها – ایده خوب یا بد؟
یک کاربر Reddit درباره سادهسازی ساختار سایت خود با بازنشستگی زیرشاخههای /fr و /de سؤال کرد.
در عوض، آنها تمام ترافیک اروپایی را به دایرکتوری فرعی /eu هدایت می کنند.
آنها می پرسند آیا این ایده خوب یا بد است و به دنبال اطلاعاتی در مورد تأثیر آن بر سئو و رتبه بندی هستند.
توصیه مولر
مولر توصیه میکند زیرمجموعهها را بازنشسته نکنید و همه چیز را به /eu تغییر دهید، و میگوید این کار بسیار زیاد است و هیچ سودی ندارد.
در عوض، او پیشنهاد میکند «/» (en-us) را به یک پوشه «/us» منتقل کنید، که امکان جداسازی دقیقتر قطعات را فراهم میکند. به این ترتیب، “/” همه ایالات متحده است، “/fr/*” همه فرانسوی است، و غیره.
علاوه بر این، او توصیه میکند که hreflang را در همه صفحات، نه فقط بخشها، به صفحاتی که بیشتر از همه توسط بازدیدکنندگان کشور اشتباه گیج میشوند، اضافه کنید.
“توصیه من این است که /de & /fr را به /eu/de یا /eu/fr تغییر ندهید. هیچ مزیتی در سئو وجود ندارد که از آن بهره مند شوید، و حرکت های سایت مانند این کار بسیار زیادی است. در هر صورت، ممکن است به فکر انتقال “/” (en-us) به یک پوشه “/us” باشم. به این ترتیب شما جداسازی واضح تری از قطعات خواهید داشت (”/us/” همه ایالات متحده است، “/fr/*” تماما فرانسوی است و غیره). این امر ردیابی را کمی آسانتر میکند و درک بخشها را برای موتورهای جستجو آسانتر میکند (در مقایسه با انتقال /fr به /eu/fr، که درک بخشها را حتی سختتر میکند).
همچنین، hreflang بر اساس هر صفحه است، بنابراین شما آن را در همه صفحات انجام خواهید داد. شما از آن به عنوان بخش نام بردید، و شاید قبلاً آن را به درستی انجام می دهید، بنابراین این فقط برای کامل شدن است. اگر این کار را در همه صفحات انجام نمی دهید، من می خواهم آمار شما را برای صفحاتی که بیشتر گیج می شوند (بازدیدکنندگان کشور اشتباه) بررسی کنم و حداقل آن را به آنجا اضافه کنم. به احتمال زیاد این صفحه اصلی شماست، بنابراین اگر فقط در آنجا این کار را انجام می دهید، احتمالاً مقدار زیادی از ارزش hreflang را قبلاً دریافت کرده اید.”
اهمیت X-Default
مولر اهمیت x-default را برجسته میکند، به ویژه هنگام انجام تغییر مسیرهای IP جغرافیایی.
توصیه او این است که مطمئن شوید صفحه اصلی اصلی به نسخه مناسب هدایت می شود و به عنوان x-default برای مجموعه صفحات اصلی مشخص شده است.
بدون انجام این کار، برای Google، ممکن است به نظر برسد که صفحه اصلی ریشه یک صفحه جدا از سایرین است.
تنظیم صفحه اصلی root به عنوان x-default از این مشکل جلوگیری می کند و به Google اجازه می دهد آن را به عنوان پیش فرض برای کشورهای خاص ببیند.
“و … اگر هر یک از این کارها را انجام دهید و به طور خودکار “/” (فقط صفحه اصلی اصلی) را به نسخه مناسب هدایت کنید، باید مطمئن شوید که به عنوان x-default برای مجموعه صفحات اصلی مشخص شده است. بدون انجام این کار، برای Google ممکن است به نظر برسد که “/” یک صفحه جدا از سایرین است.
(ویرایش کنید تا فقط در قسمت آخر توضیح داده شود… – این مخصوصاً در صورتی است که شما /us برای ایالات متحده دارید و تغییر مسیرهای جغرافیایی IP انجام می دهید که من معمولاً توصیه نمی کنم)
اگر برای کاربران ایالات متحده، “/” (فقط آن صفحه) به “/us” هدایت می شود، و شما hreflang در /us، /fr با x-default به /us اختصاص داده شده است، چه اتفاقی می افتد این است که Google می بیند ” /” به عنوان یک صفحه انگلیسی، همچنین /us، /fr را به عنوان صفحات جداگانه می شناسد و سپس هر دو “/” و “/(یکی از دیگر” را در نتایج جستجو نشان می دهد. x-default (حتی اگر تغییر مسیر دهد). سپس Google «/» را به عنوان «/us» پیشفرض برای ایالات متحده، «/fr» برای فرانسه میبیند.
این همچنین به این معنی است که شما نمی توانید “/eu” را به عنوان x-default داشته باشید (فقط یک #highlander #xdefault وجود دارد. )، اما همچنان می توانید با تعیین آن به عنوان hreflang برای دسته ای از کشورهای مشترک خود از آن استفاده کنید (شما می توانید چندین کشور را در هر URL مشخص کنید). بنابراین در پایان شما باید “/” = x-default، “/us” برای ایالات متحده، “/fr” برای فرانسه، “/eu” برای دسته ای از کشورها، و از “/” به بهترین نسخه تغییر مسیر دهید. .
همه اینها فقط برای صفحه اصلی است، من این کار را برای هیچ یک از صفحات دیگر سایت انجام نمی دهم زیرا مدیریت آن بسیار پیچیده و سخت است، و به این دلیل که صفحه اصلی احتمالاً صفحه ای است که بیشترین تأثیر جستجو را دارد. “
اطلاعات بیشتر در مورد تغییر مسیرهای جغرافیایی
در مورد تغییر مسیرهای جغرافیایی، مولر توصیه میکند از آنها فقط در صفحه اصلی وبسایت و نه در هیچ یک از صفحات دیگر استفاده کنید.
این به سادهسازی فرآیند برای کاربرانی که نام دامنه را تایپ میکنند تا نزدیکترین مورد را با موقعیت مکانی خود تایپ میکنند، کمک میکند و به آنها اجازه میدهد به راحتی روی کشور دیگری کلیک کنند تا به آن نسخه از وبسایت دسترسی پیدا کنند.
گزینههای جایگزین برای تغییر مسیرهای جغرافیایی، مانند تغییر پویا زبان صفحه اصلی وجود دارد، اما این رویکرد میتواند پیچیدگی بیشتری به وبسایت اضافه کند.
یک گزینه دیگر استفاده از انتخابگر کشور در صفحه اصلی است، اما این می تواند بر قابلیت استفاده تأثیر منفی بگذارد، به خصوص اگر کشورهای زیادی برای انتخاب وجود داشته باشد.
به طور خلاصه
اگر می خواهید ساختار وب سایت خود را ساده کنید، بهتر است این کار را با جابجایی زیر شاخه ها انجام ندهید.
در این مورد، مالک وبسایت میخواهد /de و /fr را به /eu/de یا /eu/fr تغییر دهد.
در عوض، مولر گفت که باید در نظر داشته باشند که “/*” (en-us) را به یک پوشه “/us” منتقل کنند، hreflang را در همه صفحات اضافه کنند، و صفحه اصلی ریشه را به عنوان x-default برای مجموعه صفحات اصلی مشخص کنند.
چرا؟
این به جلوگیری از سردرگمی بین موتورهای جستجو کمک می کند و درک بخش های مختلف وب سایت را برای آنها آسان تر می کند.
تصویر ویژه: GoodStudio/Shutterstock
منبع: Reddit