تهران ، ولیعصر
021-987654

مولر گوگل از شرکت‌های منفی سئو و رد کردن لینک انتقاد می‌کند

جان مولر اخیراً اظهارات شدیدی را علیه شرکت‌های سئو که سئوی منفی ارائه می‌کنند و سایر آژانس‌هایی که خدمات رد کردن لینک را خارج از هدف مورد نظر ابزار ارائه می‌دهند، بیان کرده و گفته است که آنها در حال “نقد کردن” هستند. مشتریانی که بهتر نمی دانند.

در حالی که بسیاری مکرراً می گویند که مولر و سایر کارمندان Google حتی در مورد رد کردن پیوندها مبهم هستند.

اما واقعیت این است که مولر و سایر کارمندان Google به طور مداوم از استفاده از ابزار رد پیوند استفاده نکنید.

این ممکن است اولین باری باشد که مولر واقعاً سئوکارانی را به تصویر می‌کشد که به طور آزادانه رد کردن لینک‌ها را در یک نور منفی به تصویر می‌کشند.

چه چیزی منجر به سرزنش جان مولر شد

زمینه نظرات مولر در مورد سئو منفی و شرکت‌های رد لینک با یک توییت توسط رایان جونز آغاز شد (@ رایان جونز)

رایان توییت کرد که از اینکه تعداد زیادی از سئوکارها مرتباً پیوندهای رد می کنند، شوکه شده است.

او توئیت کرد:

«من هنوز از اینکه تعداد سئوهایی که مرتباً پیوندها را رد می کنند شوکه هستم. چرا؟ مگر اینکه آنها را هرزنامه ارسال کرده باشید یا اقدامی دستی داشته باشید، احتمالاً بیشتر ضرر می کنید تا مفید.»

دلیل شوکه شدن رایان به این دلیل است که Google به طور مداوم ابزاری را برای رد کردن پیوندهای پولی/هرزنامه ای که سایت ها (یا سئوگرهای آنها) مسئول آن هستند توصیه می کند.

اما، یازده سال بعد، اینجا هستیم و سئوکاران هنوز از این ابزار برای حذف انواع دیگر ابزارها سوء استفاده می کنند.

اطلاعات پس‌زمینه مربوط به آن در اینجا آمده است.

پیوند Disavow Tool

در اواسط دهه ۲۰۰۰، قبل از به‌روزرسانی پنگوئن در آوریل ۲۰۱۲، بازار آزاد پر رونقی برای پیوندهای پولی وجود داشت. تجارت پیوندهای پولی خیره کننده بود.

من یک ناشر با حدود پنجاه وب‌سایت را می‌شناختم که هر ماه یک چک ۳۰۰۰۰ دلاری برای میزبانی پیوندهای پولی در سایت خود دریافت می‌کرد.

با وجود اینکه من به مشتریان خود توصیه کردم که از آن استفاده نکنند، برخی از آنها همچنان پیوندها را خریداری می کنند زیرا می دیدند که دیگران آنها را می خرند و از آن دور می شوند.

به‌روزرسانی پنگوئن باعث پیوند شد رونق فروش سقوط کرد.

هزاران وب‌سایت رتبه‌بندی خود را از دست دادند.

سئو سایت‌ها و وب‌سایت‌های آسیب‌دیده تحت فشار تماس با همه سایت‌هایی که پیوندهای پولی را از آن‌ها خریداری کرده‌اند برای درخواست حذف آن‌ها تحت فشار هستند.

بنابراین برخی از جامعه SEO از Google خواستند تا راه راحت‌تری برای رد کردن پیوندها ارائه دهد.

ماه‌ها گذشت و پس از مقاومت در برابر درخواست‌ها، Google تسلیم شد و ابزار انکار را منتشر کرد.

Google از همان ابتدا هشدار داد که فقط از ابزاری برای رد کردن پیوندهایی استفاده کند که ناشران سایت (یا سئوکاران آنها) مسئول آن هستند.

بند اول اعلانیه Google در اکتبر ۲۰۱۲ در مورد ابزار رد پیوند شکی در زمان استفاده از این ابزار باقی نمی گذارد:

“امروز ابزاری را معرفی می کنیم که به شما امکان می دهد پیوندهای سایت خود را رد کنید.

اگر از یک اقدام دستی هرزنامه مبتنی بر “پیوندهای غیرطبیعی” که به سایت شما اشاره می کنند مطلع شده اید، این ابزار می تواند به شما در رفع مشکل کمک کند.

اگر این اعلان را دریافت نکرده‌اید، این ابزار معمولاً چیزی نیست که باید نگران آن باشید.”

پیام واضح تر نیست.

اما در برهه‌ای از زمان، رد کردن پیوند به سرویسی تبدیل شد که برای پیوندهای تصادفی و «به دنبال هرزنامه» اعمال می‌شود، که ابزاری برای آن نیست.

پیوند Disavow ماهها طول می کشد تا کار کند

حکایت‌های زیادی در مورد رد کردن پیوند وجود دارد که به سایت‌ها کمک کرد تا رتبه‌بندی خود را دوباره به دست آورند.

آنها دروغ نمی گویند، من افراد معتبر و صادقی را می شناسم که این ادعا را مطرح کرده اند.

اما موضوع اینجاست، جان مولر تأیید کرده است که فرآیند رد کردن پیوند ماهها طول می کشد تا از طریق الگوریتم Google کار کند.

گاهی چیزهایی اتفاق می‌افتد که به هم مرتبط نیستند، هیچ ارتباطی ندارند. فقط اینطور به نظر می رسد.

جان چه مدت طول می‌کشد تا لغو پیوند در یک Hangout مدیر وب‌سایت کار کند:

“با توجه به این مورد خاص، جایی که شما می گویید یک فایل انکار ارسال کرده اید و سپس رتبه بندی کاهش یافته یا نمایان شدن کاهش یافته است، به خصوص چند روز بعد، من فرض می کنم که ربطی به آن ندارد.

بنابراین به‌ویژه در مورد فایل Disavow، اتفاقی که می‌افتد این است که وقتی پیوندهایی را که به نوعی به وب‌سایت شما اشاره می‌کنند پردازش می‌کنیم، آن فایل را در نظر می‌گیریم.

و این فرآیندی است که به صورت تدریجی در یک دوره زمانی اتفاق می‌افتد که انتظار می‌رفتم در طول یک دوره تأثیر بگذارد… نمی‌دانم… شاید سه، چهار، پنج، شش ماه… در آن جهت قدم بردارید.

بنابراین اگر می‌گویید که یک افکت را ظرف چند روز دیدید و این یک اثر واقعاً قوی بود، فرض می‌کنم که این افکت کاملاً با فایل Disavow ارتباطی ندارد. …به نظر می رسد هنوز متوجه نشده اید که چه چیزی ممکن است باعث این موضوع شود.”

جان مولر: شرکت‌های سئوی منفی و عدم استفاده از لینک در حال پیشرفت هستند

متن برای درک آنچه گفته شد مهم است.

پس زمینه اظهارات جان مولر در اینجا آمده است.

یک سئوکار به توئیت رایان در مورد اینکه از تعداد سئوکارانی که مرتباً پیوندها را رد می‌کنند، شوکه شده است، پاسخ داد.

فردی که به رایان پاسخ می‌دهد توییت کرد که رد کردن پیوندها هنوز مهم است، آژانس‌ها خدمات سئوی منفی را برای از بین بردن وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهند و رد کردن پیوند راهی برای مبارزه با پیوندهای منفی است.

SEO (SEOGuruJaipur) توییت کرد:

“Google همچنان برای بک لینک ها جریمه می دهد (به عنوان مثال، به روز رسانی ۱۴ دسامبر، بنابراین رد کردن پیوندها همچنان مهم است.”

SEOGuruJaipur در مرحله بعد شروع به توییت در مورد شرکت های سئو منفی کرد.

شرکت‌های سئو منفی آنهایی هستند که پیوندهای هرزنامه را به رقیب مشتری می‌سازند تا رتبه‌بندی رقیب را کاهش دهند.

SEOGuruJaipur توئیت کرد:

«آژانس‌های زیادی وجود دارند که به رقبای پایین خدمات ارائه می‌دهند. آنها برای رقبا بک لینک هایی مانند نظرات، نشانک گذاری، فهرست راهنمای و ارسال مقاله در سایت های با کیفیت پایین ایجاد می کنند.»

SEOGuruJaipur به بحث در مورد سازنده‌های لینک سئو منفی ادامه داد و گفت که فقط سایت‌های با اعتماد بالا از پیوندهای منفی سئو مصون هستند.

او توئیت کرد:

«آژانس‌ها می‌دانند که چه نوع پیوندهایی به وب‌سایت آسیب می‌رسانند، زیرا آنها برای مدت طولانی این کار را انجام می‌دهند.

تنها برای سایت‌های بسیار قابل اعتماد حذف آن سخت است. حتی برخی از آژانس ها ضمانت بازگشت پول را نیز ارائه می دهند.

آنها همچنین نمونه هایی را با بینش مناسب به شما ارائه می دهند.”

جان مولر پاسخ خود را توییت کرد به توییت‌های بالا:

“اینها همه ساختگی و بی ربط است.

این آژانس‌ها (هم آن‌هایی که ایجاد می‌کنند و هم آن‌هایی که انکار می‌کنند) فقط چیزهایی درست می‌کنند، و از کسانی که بهتر نمی‌دانند پول نقد می‌گیرند.”

سپس شخص دیگری به بحث پیوست:

مولر یک پاسخ توییت کرد:

«زمان خود را برای آن تلف نکنید. به جای آن کارهایی را انجام دهید که سایت شما را می سازد.”

بیانیه بدون ابهام در مورد خدمات سئو منفی و لغو لینک

یک بیانیه جان مولر (یا هر شخص دیگری) ممکن است در تضاد با اظهارات قبلی زمانی که خارج از متن باشد.

به همین دلیل است که من نه تنها اظهارات او را در متن اصلی خود قرار دادم، بلکه تاریخ یازده سال پیش را نیز که بخشی از آن بحث است، قرار دادم.

واضح است که جان مولر احساس می‌کند کسانی که خدمات سئوی منفی را می‌فروشند و آنهایی که خدمات انکار را خارج از هدف مورد نظر ارائه می‌کنند، از مشتریانی که ممکن است «بهتر نمی‌دانند»، «مسائل درست می‌کنند» و «پول نقد می‌کنند».

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Asier Romero

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *