تهران ، ولیعصر
021-987654

ثبت اختراع گوگل برای اصلاح نتایج بر اساس رتبه بندی های عمومی

بیل اسلاوسکی اخیراً توجه خود را به حق ثبت اختراعی جلب کرد که روشی را برای اعمال رتبه بندی های عمومی به محتوا به عنوان بخشی از فرآیند اصلاح نتایج جستجو توصیف می کند. این حق اختراع برای نتایج جستجو، محتوای رسانه ها، کتاب ها، وب سایت ها و بازی ها اعمال می شود و روشی را برای نمایش نتایج جستجوی اصلاح شده که در آن برخی از نتایج نمایش داده نمی شوند، توصیف می کند.

در پتنت عبارت “نتایج جستجو” ۹۵ بار و عبارت “نتیجه جستجو” ۴۰ بار ذکر شده است.

بنابراین اگر به جستجو علاقه مند هستید، این پتنت ممکن است مورد توجه باشد، به خصوص اگر جستجوی شما شامل متن، ویدئو، صدا و سایر اشکال رسانه باشد.

اخطار درباره اختراعات Google

Google پتنت‌های زیادی را ثبت می‌کند، اما به ندرت تأیید می‌کند که آیا الگوریتم توصیف‌شده در پتنت در نتایج جستجو استفاده می‌شود یا خیر.

در حال حاضر هیچ کس نمی داند که آیا الگوریتم های توضیح داده شده در این پتنت در حال حاضر در حال استفاده هستند یا در حال استفاده خواهند بود.

چگونه این پتنت را درک کنیم

برای درک هر حق اختراع (یا مقاله تحقیقاتی) همیشه ایده خوبی است که خواندن آن را از ابتدای سند شروع کنید. ابتدای سند جایی است که به شما می گوید حق ثبت اختراع در مورد چیست.

افرادی که برای یافتن «قسمت‌های جالب» در پتنت حرکت می‌کنند، معمولاً به اشتباه متوجه می‌شوند که حق ثبت اختراع در مورد چیست، زیرا از زمینه آن «قسمت‌های جالب» اطلاعی ندارند.

بنابراین، اگر از ابتدای سند شروع کنیم، چکیده اختراع به ما می گوید که پتنت چه کاری انجام می دهد و چگونه آن را انجام می دهد.

مشکلی که پتنت حل می کند

بخشی از پتنت با عنوان پس زمینه، مشکلی را که این پتنت حل می کند به ما می گوید.

بیان می کند که کاربران علاقه مند به دسترسی به محتوا از سراسر جهان هستند. اما مشکل دریافت آن محتوا این است که سیستم های رتبه بندی متفاوتی در هر کشوری اعمال می شود.

این مشکلی است که پتنت می گوید حل می کند:

“کاربران علاقه مند به دسترسی به محتوایی هستند (مانند برنامه های تلویزیونی، فیلم ها، کتاب ها، ویدئوها، موسیقی، مقالات خبری، وب سایت ها، و غیره) که از کشورهای مختلف، مناطق یا گروه های مختلف سرچشمه می گیرد.

هر کشور، منطقه یا گروه ممکن است از سیستم رتبه‌بندی متفاوتی برای نشان دادن محتوایی استفاده کند که حاوی مطالبی است (مانند خشونت، هرزه‌نگاری، و غیره) یا ممکن است برای سنین خاص نامناسب باشد.

با این حال، درک سیستم های رتبه بندی کشورهای مختلف برای فیلتر کردن محتوا می تواند دشوار باشد.

بر این اساس، ارائه روش‌ها، سیستم‌ها و رسانه‌های جدید برای ارائه محتوا بر اساس رتبه‌بندی محتوای عمومی مطلوب است.»

آنچه پتنت انجام می دهد

چکیده در ابتدای ثبت اختراع چندین چیز را فهرست می کند که اختراع شرح داده شده توسط پتنت انجام می دهد.

با بیان اینکه این راهی برای ارائه محتوا بر اساس رتبه‌بندی‌های عمومی شروع می‌شود.

«روش‌ها، سیستم‌ها و رسانه‌ها برای ارائه محتوا بر اساس رتبه‌بندی عمومی ارائه شده است.»

رتبه‌بندی عمومی

یکی از ویژگی‌های برجسته این پتنت این است که چگونه رتبه‌بندی‌های بومی‌سازی شده، رتبه‌بندی‌ها را از کشورهای مختلف دریافت می‌کند و سپس آن‌ها را به آنچه Google می‌گوید، «رده‌بندی عمومی» تبدیل می‌کند.

رتبه‌بندی‌های عمومی یک سیستم رتبه‌بندی استاندارد است که یک الگوریتم می‌تواند از آن برای رتبه‌بندی و نمایش محتوای مورد نیاز کاربر استفاده کند.

به این ترتیب الگوریتم می تواند یک استاندارد رتبه بندی را بدون در نظر گرفتن اینکه کاربر در چه کشوری است اعمال کند.

در توضیحات زیر، پتنت از نام “Process 700” برای نشان دادن الگوریتم استفاده می کند.

در حق ثبت اختراع آمده است:

“فرآیند ۷۰۰ می تواند رتبه بندی محتوای مرتبط با نتایج جستجوی دریافتی را به رتبه بندی محتوای عمومی تبدیل کند…

به عنوان یک مثال خاص، در مواردی که رتبه‌بندی محتوای خاص کشور، رتبه‌بندی محتوای ایالات متحده “TV-G” است، فرآیند ۷۰۰ می‌تواند تعیین کند که رتبه‌بندی محتوای عمومی باید برای همه سنین مناسب باشد.

Process 700 می‌تواند از هر اطلاعات و/یا تکنیک(های) مناسبی برای تبدیل رتبه‌بندی محتوای خاص کشور به رتبه‌بندی محتوای عمومی استفاده کند.”

چگونه فرآیند انجام می دهد

در ادامه به فهرست کارهای مختلفی که اختراع انجام می دهد می پردازد.

این بخش جالب است زیرا اطلاعات پس‌زمینه‌ای برای درک اینکه چه کاری انجام می‌دهد و چگونه آن را انجام می‌دهد ارائه می‌کند.

من توضیحات را مجدداً قالب‌بندی کرده‌ام تا درک آن آسان‌تر شود.

اینگونه توضیح می‌دهد که پتنت چه می‌کند:

در برخی از پیاده‌سازی‌ها، این روش شامل موارد زیر است:

  • دریافت نتایج جستجو؛
  • تعیین رتبه بندی محتوای خاص کشور مرتبط با نتایج جستجو؛
  • تبدیل رتبه‌بندی محتوای خاص کشور به رتبه‌بندی محتوای عمومی مرتبط با نتایج جستجو؛
  • تعیین اینکه حداقل یک نتیجه جستجو براساس رتبه‌بندی محتوای عمومی و محدودیت رتبه‌بندی محتوای عمومی انتخاب شده توسط کاربر مسدود شود؛
  • در پاسخ به تعیین اینکه یک نتیجه جستجو باید مسدود شود، نتیجه جستجو را از نتایج جستجو حذف می کند تا نتایج جستجوی اصلاح شده ایجاد شود؛
  • باعث ارائه نتایج جستجوی اصلاح شده؛
  • دریافت مجموعه ای از محتوا از نتایج جستجوی ارائه شده؛
  • تعیین رتبه بندی محتوای خاص کشور مرتبط با محتوای انتخابی؛
  • تبدیل رتبه بندی محتوای خاص کشور به رتبه بندی محتوای عمومی؛
  • تعیین اینکه محتوای انتخابی بر اساس رتبه بندی محتوای عمومی و محدودیت رتبه بندی محتوای عمومی انتخاب شده توسط کاربر مسدود نمی شود. و باعث می شود محتوای انتخاب شده ارائه شود.»

بیست و یک مورد فهرست شده است که این اختراع انجام می دهد.

در اینجا نسخه ای از توضیحات بالا بیان شده (و قالب بندی مجدد شده) است که در بخش ثبت اختراع به نام ادعاها یافت می شود.

از ۲۱ ادعای ثبت شده برای پتنت، این اولین ادعا است:

روشی برای ارائه محتوا بر اساس رتبه بندی محتوای عمومی، روشی که شامل:

  • دریافت یک یا چند نتیجه جستجوی مربوط به یک عبارت جستجو؛
  • تعیین رتبه بندی محتوای خاص مکان مرتبط با یک یا چند نتیجه جستجوی دریافتی؛
  • تبدیل، با استفاده از یک پردازنده سخت افزاری، رتبه بندی محتوای خاص مکان به رتبه بندی محتوای عمومی مرتبط با یک یا چند نتیجه جستجو با انتقال نشانگر رتبه بندی محتوای خاص مکان به یک سرور و دریافت، از سرور، رتبه بندی محتوای عمومی؛
  • تعیین اینکه حداقل یک نتیجه جستجو براساس رتبه‌بندی محتوای عمومی مرتبط با یک یا چند نتیجه جستجو و محدودیت رتبه‌بندی محتوای عمومی انتخاب شده توسط کاربر مسدود شود؛
  • در پاسخ به تعیین اینکه حداقل یک نتیجه جستجو باید مسدود شود، حداقل یک نتیجه جستجو را از یک یا چند نتیجه جستجو حذف کنید تا نتایج جستجوی اصلاح شده ایجاد شود. و باعث می شود نتایج جستجوی اصلاح شده ارائه شوند.”

۲۰ ادعای دیگر به جزئیات دقیق نحوه انجام ادعای اول می‌پردازند، مانند ادعای شماره ۸:

“سیستمی برای ارائه محتوا بر اساس رتبه بندی محتوای عمومی…”

جایی که فرآیند اتفاق می افتد

پتنت دستگاه‌هایی را توصیف می‌کند که کاربر هنگام بازیابی محتوایی که در معرض رتبه‌بندی است، استفاده می‌کند.

این مهم است زیرا به ما می‌گوید زمینه رتبه‌بندی‌ها و رتبه‌بندی‌ها چیست.

زمینه دسترسی به محتوا از طریق دستگاه‌های تلفن همراه، دستگاه‌های رومیزی و همچنین از طریق دستگاه‌هایی مانند تلویزیون است.

این همان چیزی است که پتنت می‌گوید نمونه‌هایی از دستگاه‌های کاربر هستند که محتوای رتبه‌بندی‌شده نشان داده می‌شود:

«دستگاه کاربر … می‌تواند شامل هر یک یا چند دستگاه کاربر مناسب برای دریافت و/یا ارائه محتوا باشد.

برای مثال، در برخی از پیاده‌سازی‌ها، دستگاه کاربر … می‌تواند شامل دستگاه‌های تلفن همراه، مانند تلفن همراه، رایانه لوحی، رایانه لپ‌تاپ، وسیله نقلیه (مانند ماشین، قایق، هواپیما یا هر چیز مناسب دیگری باشد. وسیله نقلیه) سیستم سرگرمی، پخش کننده رسانه قابل حمل، یا هر دستگاه تلفن همراه مناسب دیگری.

به‌عنوان مثال دیگر، در برخی از پیاده‌سازی‌ها، دستگاه کاربر … می‌تواند شامل دستگاه‌های غیر همراه مانند رایانه رومیزی، ست‌اپ باکس، تلویزیون، پخش‌کننده رسانه جریان، کنسول بازی، یا هر دستگاه غیرمناسب دیگری باشد. دستگاه تلفن همراه.”

انواع محتوایی که رتبه بندی و رتبه بندی می شوند

پتنت انواع محتوایی را که رتبه بندی می شود توصیف می کند و به نظر می رسد تقریباً هر نوع محتوایی را که در حال حاضر وجود دارد پوشش می دهد.

پتنت فرآیند دریافت محتوا و سپس رتبه بندی آن محتوا را توصیف می کند. محتوای دریافت شده و رتبه بندی می تواند نتایج جستجو، وب سایت ها، فیلم ها و حتی کتاب ها باشد.

این چیزی است که می گوید:

“در برخی از پیاده سازی ها، مکانیسم های شرح داده شده در اینجا می توانند محتوا (مانند نتایج جستجو، محتوای رسانه ها، کتاب ها، وب سایت ها و/یا هر محتوای مناسب دیگری) را از کشورها، مکان ها و/یا گروه های مختلف دریافت کنند. و می تواند یک رتبه بندی محتوای خاص مرتبط با محتوا را به یک رتبه بندی محتوای عمومی تبدیل کند.”

در مرحله بعد استفاده از رتبه بندی محتوای انتخاب شده توسط کاربر برای رتبه بندی محتوا را توضیح می دهد. به عنوان مثال، اگر شخصی در تلفن خود است و چیزی می خواهد که برای کودکان ایمن باشد.

پتنت فرآیند را شرح می‌دهد:

«در برخی از پیاده‌سازی‌ها، مکانیسم‌ها می‌توانند محدودیت رتبه‌بندی محتوای عمومی انتخاب شده توسط کاربر را تعیین کنند و می‌توانند تعیین کنند که آیا محتوای دریافتی براساس محدودیت رتبه‌بندی محتوای عمومی انتخاب شده توسط کاربر و رتبه‌بندی محتوای عمومی مربوطه مسدود می‌شود یا خیر. به محتوای دریافتی.

در برخی از پیاده‌سازی‌ها، در پاسخ به تعیین اینکه محتوا نباید مسدود شود، مکانیسم‌ها می‌توانند باعث شوند محتوا در دستگاه کاربر ارائه شود.”

Takeaway درباره نتایج جستجوی اصلاح شده

چیزی که به طور گسترده درک نشده است این است که راه‌های زیادی برای رتبه‌بندی نتایج جستجو وجود دارد، و این توابع رتبه‌بندی همیشه در موتور رتبه‌بندی که در آن عوامل رتبه‌بندی سنتی مانند پیوندها و غیره اتفاق می‌افتند، رخ نمی‌دهند.

این وضعیتی است که کاربر یک پرس و جو می‌پرسد و Google نتایج را رتبه‌بندی می‌کند و سپس الگوریتم نتایج جستجو را تغییر می‌دهد و نتایج جستجوی اصلاح‌شده را نشان می‌دهد.

عبارت “نتایج جستجوی اصلاح شده” بیست بار در این پتنت تکرار شده است.

«…حذف حداقل یک نتیجه جستجو از یک یا چند نتیجه جستجو برای ایجاد نتایج جستجوی اصلاح شده. و باعث می شود که نتایج جستجوی اصلاح شده ارائه شود.”

این نکته ای است که باید هنگام تجزیه و تحلیل نتایج جستجو و تلاش برای درک دلیل رتبه بندی چیزی در نظر داشت. این همیشه به دلیل “عوامل رتبه بندی” نیست، زیرا بسیاری از فرآیندهای مرتبط با رتبه بندی در حال انجام هستند.

نقل قول ها

مقاله بیل اسلاوسکی را بخوانید:

رده‌بندی محتوای عمومی براساس مکان

اصلاح جستجو را بر اساس پتنت رتبه بندی عمومی بخوانید

روش‌ها، سیستم‌ها و رسانه‌ها برای ارائه محتوا بر اساس رتبه‌بندی عمومی

مشاهده تصاویر ثبت اختراع

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *