جان مولر از Google به سؤالی درباره اینکه از چه استراتژی برای نشان دادن صفحات خاص به عنوان پیوند سایت در نتایج جستجوی Google استفاده کنیم، پاسخ داد.
مولر پاسخی ارائه کرد که به طور قابل توجهی با آنچه در اسناد رسمی جستجوی مرکزی Google برای پیوندهای سایت وجود دارد مطابقت داشت، اگرچه او کمی جزئیات بیشتر از آنچه در اسناد رسمی است اضافه کرد.
با این وجود، قالب جدید Google SEO Office Hours که کاملاً کنترل شده است، شروع به نشان دادن محدودیتهایی کرده است.
چگونه صفحات را به عنوان پیوند سایت نمایان کنیم؟
فردی که این سؤال را میپرسد میخواست راههایی را برای تأثیرگذاری بر Google برای نشان دادن صفحات خاص در پیوندهای سایت بداند.
پیوندهای سایت پیوندهای اضافی از یک صفحه وب هستند که در یک نتیجه جستجو نشان داده می شوند، به طوری که یکی از نتایج جستجو حاوی چندین پیوند است.
«آیا راهبردی وجود دارد که با آن صفحات مورد نظر به عنوان پیوند سایت در نتایج جستجوی Google ظاهر شوند؟»
مولر ابتدا توضیح داد که پیوندهای سایت چیست:
“بنابراین پیوندهای سایت نتایج اضافی هستند که گاهی در زیر یک نتیجه جستجو نشان داده می شوند، جایی که معمولاً فقط یک پیوند یک خطی به بخش دیگری از وب سایت است.”
در ادامه نحوه ایجاد پیوندهای سایت توسط Google را توضیح داد:
“و هیچ متا تگ یا داده ساختاری وجود ندارد که بتوانید از آن برای اعمال پیوند سایت برای نمایش استفاده کنید.
و خیلی بیشتر از این است که سیستمهای ما سعی میکنند وقتی کاربران به این صفحه وب نیز نگاه میکنند، بفهمند چه چیزی واقعاً به نوعی مرتبط یا مرتبط است.»
در نهایت، مولر توصیه هایی را در مورد آنچه که باید برای پیوندهای سایت انجام دهید ارائه می دهد:
«و برای این منظور، توصیه ما اساساً داشتن یک ساختار وب سایت خوب، داشتن پیوندهای داخلی واضح است به طوری که تشخیص اینکه کدام صفحات به آن صفحات مرتبط هستند و عناوین واضحی داشته باشیم برای ما آسان باشد. می تواند به عنوان پیوند سایت استفاده کند و به نوعی نشان دهد.
و با این وجود، تضمینی وجود ندارد که هر یک از اینها به این شکل نشان داده شود.
اما به نوعی به ما کمک می کند تا بفهمیم چه چیزی مرتبط است.
و اگر فکر می کنیم نشان دادن یک پیوند سایت منطقی است، انتخاب یک پیوند سایت بر اساس آن اطلاعات برای ما بسیار آسان تر خواهد بود.”
پاسخها شبیه به اسناد رسمی Google هستند
قبلا قالب SEO Office Hours اجازه پرسش و پاسخ زنده را می داد. اکنون از بین رفته است.
آنچه Google ارائه میکند، سؤالات از پیش غربالشده با پاسخهای از پیش غربالشده است.
قالب جدید به مولر زمان میدهد تا سؤالات را انتخاب کند و پاسخهای خوب را زودتر تحقیق کند.
پاسخی که مولر ارائه کرد خوب است، اما همچنین جنبه منفی قالب پرسش و پاسخ جدید Google را نشان میدهد که به نظر میرسد برنامهنویسی شده و ایمن است تا جایی که اطلاعات بهخوبی منعکسکننده اسناد رسمی Google است.
نقطه ضعف این است که فرمت جدید این احساس را دارد که مولر پاسخ را برای شما در گوگل جستجو میکند و سپس آنچه را که در صفحات برنامهنویس Google وجود دارد بازنویسی میکند.
این آن چیزی است که در صفحه مرکزی جستجوی Google وجود دارد:
“ما فقط زمانی پیوندهای سایت را برای نتایج نشان می دهیم که فکر کنیم برای کاربر مفید هستند. اگر ساختار سایت شما به الگوریتمهای ما اجازه نمیدهد پیوندهای سایت خوبی پیدا کنند، یا فکر نمیکنیم که لینکهای سایت شما برای درخواست کاربر مرتبط باشد، آنها را نشان نمیدهیم.
- مطمئن شوید که متنی که به عنوان عنوان صفحه و در سرفصل های خود استفاده می کنید آموزنده، مرتبط و فشرده باشد.
- یک ساختار منطقی سایت ایجاد کنید که برای کاربران آسان باشد و مطمئن شوید که از صفحات مرتبط دیگر به صفحات مهم خود پیوند داده اید.
- مطمئن شوید که متن لنگر پیوندهای داخلی شما مختصر و مرتبط با صفحه ای است که به آن اشاره می کنند.
- از تکرار در محتوای خود اجتناب کنید.
مستندات مربوط به پیوندهای سایت که در صفحه مرکزی جستجوی Google وجود دارد، تقریباً مشابه پاسخی است که جان مولر ارائه کرده است.
این به معنای انتقاد از قالب جدید نیست، بلکه فقط توجه را جلب می کند که قالب جدید تا حدودی ضد عفونی کننده است زیرا یک پرسش و پاسخ واقعی نیست.
مثل تئاتر پرسش و پاسخ است.
آنچه کم است، شوخیهای انسانی بین اعضای جامعه جستجو و سؤالات بعدی است که گاهی به پاسخهای شگفتانگیز و خودجوش مولر منجر میشود.
سبک قبلی خودانگیختگی سوالات خارج از کادر را نشان میداد که لزوماً نمیتوان آنها را همیشه در اسناد رسمی Google یافت.
بله، قالب قدیمی به دلیل نقض قوانینی که کاربران در مورد اینکه چرا سایت رتبهبندی نمیشود، منع میکنند، آسیب دیده است.
بنابراین قابل درک است که چرا Google می خواهد با قالب دیگری آزمایش کند.
اما، توانایی مولر در حل مشکل اساسی، سؤال «سایت من چه مشکلی دارد» را به چیزی تبدیل کرد که برای جامعه جستجوی گستردهتر مفید بود، و با برگرداندن یک سؤال به ظاهر بیفایده، پاسخهای مفیدی ارائه کرد. در مورد چیزی که بینش ارائه می دهد سوال کنید.
مشکل این نبود که مردم مدام می پرسیدند “مشکل سایت من چیست؟”
مشکل در قالب قدیمی را میتوان دید زیرا مردم نمیدانستند مشکل سایتهایشان چیست، بنابراین نمیدانستند چگونه بپرسند. مشکل فنی بود؟ آیا مشکل در کیفیت محتوا بود؟
مولر گاهی اوقات با آن سوالات بی کیفیت با توصیه های کلی که هنوز مفید بود برخورد می کرد.
آیا قالب جدید برای شما کار می کند؟
نقل قول
پاسخ جان مولر را در دقیقه ۱۶:۰۱ تماشا کنید
تصویر ویژه: عکس صفحه از YouTube.com/GoogleSearchCentral، ژوئن ۲۰۲۲