جان مولر از گوگل به سؤالی در مورد دشواریهای رتبهبندی محصولات فصلی پاسخ داد و ذکر کرد که آنها چگونه گمان میکنند که دادههای ساختاریافته ممکن است دلیل آن باشد. جان با پیشنهادات عملی برای نحوه فهرست بندی و رتبه بندی صفحات محصول فصلی پاسخ داد.
صفحات محصول فصلی
فردی که این سؤال را میپرسد به نحوه فروش محصولات فصلی مشتری تجارت الکترونیکش، مانند محصولات نانوایی مخصوص تعطیلات مختلف، مربوط میشود.
آنها توضیح دادند که چگونه الزامات داده های ساختاریافته Google منجر به یک هشدار زرد در آزمایش داده های ساختاریافته Google شده است، که در مورد فیلدهای داده ساختاریافته توصیه شده که گم شده اند، هشدار می دهد.
شخصی که سئو را مدیریت می کند، پیشنهاد کرد که این باعث می شود صفحات محصول فصلی رتبه بندی نشوند.
جان مولر گوگل درباره نحوه رتبه بندی محتوای فصلی توضیح می دهد
مشکل به طور خلاصه به این صورت خلاصه شد:
“به عبارت دیگر، صفحه را می توان خزیده اما ارسال، فهرست بندی یا رتبه بندی نمی شود.”
جان مولر ابتدا تأیید کرد که دادههای ساختاریافته ناقص مانع از رتبهبندی صفحه محصول فصلی نمیشود.
او اظهار داشت که حتی اگر HTML شکسته شود، این عاملی برای تأثیرگذاری بر صفحه در حال نمایه شدن نخواهد بود.
مولر اظهار داشت:
“حتی اگر برخی از نشانه گذاری داده های ساختاریافته اشتباه باشد، صفحه را قطعا می توان ایندکس کرد.
صفحه را می توان ایندکس کرد حتی اگر خود HTML کاملاً خراب باشد.”
نحوه رتبه بندی محصولات فصلی در Google
مولر سپس توجه خود را به ارائه پیشنهادهای مفید برای نحوه رتبهبندی محصولات فصلی در Google معطوف کرد.
“من فکر می کنم بخش دیگر چیزی است که به طور خاص برای سایت های تجارت الکترونیکی مفید است، زیرا برای ما بسیار مفید است تا بفهمیم چه چیزی در یک وب سایت مهم است.
این بدان معناست که وقتی به یک وبسایت نگاه میکنیم، اگر آنچه را که فکر میکنید در اینجا مهم است تا حد امکان به ما نشان دهید، استفاده از آن آسانتر است.
از نقطه نظر عملی، به این معنی است که وقتی به چیزی مانند صفحه اصلی یک وب سایت یا هر صفحه مهم دیگری از وب سایت نگاه می کنیم، مانند … آنچه را که مهم می دانید به ما اطلاع دهید و به آن پیوند دهید. که به طور برجسته.
بنابراین برای چیزی مانند کیک روز سنت پاتریک، این چیزی است که وقتی به صفحه اصلی آنها نگاه می کنیم، باید بتوانیم ببینیم که این در واقع یک چیز فصلی است و این واقعا برای شما مهم است و ما پیوندهای مستقیم پیدا می کنیم از صفحه اصلی به آن محصول خاص.”
مولر در ادامه گفت که وقتی به سایت خاصی که موضوع سوال بود نگاه کرد، دید که صفحه فصلی به طور برجسته از صفحه اصلی یا حتی از سطح بعدی به پایین لینک نشده است.
مولر خاطرنشان کرد:
“این بدان معناست که برای ما، وقتی به طور کلی به این وب سایت نگاه می کنیم، حتی اگر ببینیم که این محصول خاص در یک فایل نقشه سایت ذکر شده است، به نظر می رسد یک محصول تصادفی است که اتفاقاً در سایت تجارت الکترونیک نشان داده شده است. .
ما متوجه نمیشویم که در واقع، این چیزی است که واقعاً برای شما مهم است و دوست دارید در نتایج جستجو بهطور برجسته به آن پرداخته شود.
بنابراین کاری که من در مواردی مانند این انجام میدهم، که در آن شما رویدادهای محدود زمانی اتفاق میافتند، این است که مطمئن شوید که واقعاً بهطور واضح از صفحه اصلی به آن پیوند میدهید.
که برخی از … را نیز در صفحه اصلی قرار دهید تا حتی اگر فقط صفحه اصلی شما را دوباره فهرست بندی و پردازش مجدد کنیم، از قبل می دانیم که اطلاعاتی در آنجا وجود دارد که می توانیم آنها را دریافت کنیم.
بنابراین اگر برای مثال یک کیک روز سنت پاتریک دارید، و آن را در صفحه اصلی خود ذکر می کنید، و ما فقط صفحه اصلی شما را به هر دلیلی به روز می کنیم، اگر کسی کیک روز سنت پاتریک را جستجو کند، حداقل می دانیم صفحه اصلی شما می تواند مربوط به آن عبارت باشد.
و در حالت ایده آل، اگر مستقیماً از صفحه اصلی آنها پیوند داده شده باشد، می توانیم آن محصول را نیز انتخاب کنیم و ببینیم، خوب، این یک محصول واقعاً مهم برای این وب سایت است.
و احتمالاً میتوانیم آن را کمی سریعتر از محصولات تصادفی دیگری که در یک وبسایت بهروزرسانی میکنید، پردازش کنیم.
بنابراین اساساً با پیوندهای داخلی، میتوانید اطلاعات زیادی درباره آنچه در یک وبسایت برایتان مهم است به ما بدهید.
و برای یک صفحه بزرگ، الگوریتمهای ما سعی میکنند از آن پیروی کنند.
اینطور نیست که آنها به تنهایی قضاوت کنند. بیشتر این است که آنها به سایت شما نگاه می کنند و متوجه می شوند اوه، این شخص می گوید این واقعاً مهم است.
بنابراین ما کمی وزن بیشتری به آن می دهیم.
و آنچه شما مهم می دانید کاملاً به شما بستگی دارد. ممکن است چیزی فصلی باشد. ممکن است چیزی باشد که واقعاً خوب بفروشید. …همه اینها کاملاً به شما بستگی دارد.
اما وقتی به وبسایت شما، بهویژه صفحه اصلی شما، بهویژه صفحات مهمتر در سایت نگاه میکنیم، تا جایی که ممکن است روشن کنید که میخواهید هنگام جستجو در پیشزمینه با شما رفتار شود.
به Google بگویید چه چیزی مهم است
نکته مهم در اینجا این است که مهم است به این نکته توجه داشته باشید که سایت شما چگونه به Google سیگنال می دهد که مهم است.
این بدان معناست که برخی از صفحات به اندازه سایرین مهم نیستند. همه صفحات به طور کلی نمی توانند به یک اندازه مهم باشند. برخی از صفحات، بهویژه محتوای فصلی، باید مورد توجه قرار گیرند تا Google بتواند اهمیت آن صفحه را درک کند.
نقل قول
نحوه رتبه بندی محصولات تجارت الکترونیک فصلی
پاسخ جان مولر را در دقیقه ۳۱:۴۳ تماشا کنید