متا، شرکت مادر فیسبوک، ظاهراً در حال توسعه نوع جدیدی از تبلیغات است که برای هدفیابی به دادههای کاربر کمتری متکی است.
بهجای تکیه بر دادههای شخصی، تبلیغات با استفاده از معیارهای اساسی مانند تعامل و بازدیدهای ویدیویی اندازهگیری میشوند.
در ابتدا توسط Business Insider گزارش شد، گفته می شود این محصول برای تبلیغ کنندگانی است که به دنبال ایجاد آگاهی از نام تجاری و شکل دادن به درک محصول هستند.
قیمت اعلام نشده است و تاکنون متا، شرکت مادر فیس بوک، نظری در این مورد نداده است.
تغییرات ظاهراً بر اساس تغییرات حریم خصوصی
درآمد متا از تبلیغات از زمان انتشار iOS 14 در سپتامبر در وضعیت ناپایداری بوده است. ۲۰۲۰، که به کاربران آیفون اجازه می داد از جمع آوری داده های خود انصراف دهند. انتظار می رود این ویژگی تقریباً برای فیس بوک هزینه داشته باشد ۱۶ میلیارد دلار درآمد از دست رفته تنها در سال ۲۰۲۲.
آوریل گذشته در تماس نتایج سه ماهه اول ۲۰۲۲، مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، نگرانیهایی را درباره معنای این غول رسانههای اجتماعی مطرح کرد و به استراتژی رو به جلو پرداخت.
“ما در حال مدیریت بادهای مخالف ناشی از از دست دادن سیگنال هستیم… این به معنای افزایش درک شخص اول از آنچه مردم به آن علاقه مند هستند با تسهیل تعامل افراد با مشاغل در برنامه های ما – چه تکمیل خرید در فیس بوک یا اینستاگرام، یا کسب و کارهای پیام رسانی باشد. زاکربرگ در این تماس گفت: در واتس اپ یا مسنجر. همچنین به این معنی است که مطمئن شویم بهترین فناوریهای افزایش حریم خصوصی را برای ارائه هدفگیری و اندازهگیری دقیق برای تبلیغکنندگان حتی زمانی که خرید در برنامههای ما انجام نمیشود، ایجاد میکنیم.»
کیفیت تبلیغات می تواند عدم هدف گذاری دانه بندی را متعادل کند
اگر «تبلیغات اساسی» به تعامل و بازدیدهای ویدیویی، همانطور که گزارش شده است، متکی باشد، این میتواند به این معنی باشد که دسترسی و عملکرد یک تبلیغ به میزان تعاملی که ایجاد میکند بستگی دارد.
تبلیغی که سطح بالایی از تعامل را دریافت کند، از نظر تئوری مخاطبان بیشتری را جذب می کند. با این حال، این قرار گرفتن در معرض تا حدودی از طریق بینندگانی که هرگز به مشتری تبدیل نمیشوند، جبران میشود.
منبع: Business Insider
تصویر ویژه: kovop58/Shutterstock