با از بین رفتن Universal Analytics در جولای ۲۰۲۳، Google ادغام جدیدی از Google Analytics 4 و Search Ads 360 را معرفی کرده است. این ادغام اشتراک داده های ارزشمند و ضروری را بین این دو فراهم می کند. پلتفرم ها.
اگر Search Ads 360 را اجرا میکنید، این نکات و مزایای ادغام با Google Analytics 4 را بررسی کنید.
مزایای یکپارچه سازی چیست؟
یکپارچهسازی این دو منبع داده و حساب با هم مزایای متعددی دارد:
- تبدیلهای Analytics 4 به Search Ads 360 صادر شد
- هزینه جستجوی Ads 360 و داده های کمپین وارد شده به Analytics 4
- معیارهای تعامل سایت و برنامه Analytics 4 در Search Ads 360 موجود است
این مزایا با گزینههای قبلی پیوند دادن Universal Analytics و Search Ads 360 مطابقت دارد.
پیمایش گزارش بین کانال
یکی از مزایای اصلی پیوند Search Ads 360 و Google Analytics 4 توانایی آن در گزارش معیارهای بین کانالی است. در این گزارشها میتوانید انتساب بین کانالی را برای تبلیغات جستجو بررسی کنید:
- مقایسه مدل
- مسیر تبدیل
میتوانید به معیارهای کاربر، جلسه و تبدیل در ابعاد مختلف دسترسی داشته باشید:
- منبع/رسانه
- کمپین
- کانال
برای بررسی اکتساب بین کانالی، می توانید آن را در گزارش Acquisition بیابید.
نحوه ایجاد پیوند یکپارچه
برای پیوند دادن این دو پلتفرم، باید ویرایشگر Google Analytics 4 و مدیر حساب Search Ads 360 خود باشید.
برای شروع، به بخش «Admin» حساب Google Analytics خود بروید. از آنجا، گزینههای پیوند را در زیر ستون «Property» خواهید یافت.
- مخصوص >> پیوندهای محصول >> Search Ads 360
چند فراخوان کلیدی وجود دارد که هنگام پیوند دادن این دو پلتفرم باید در نظر داشته باشید.
- «فعال کردن برچسبگذاری خودکار» به طور پیشفرض روشن است. هیچ راهی برای تغییر این تنظیم هنگام پیوند وجود ندارد.
- تنظیمات «فعال کردن اسناد کمپین» را ادامه دهید. این اجازه می دهد تا تبدیل ها به Search Ads 360 صادر شوند.
نحوه صادرات تبدیل
برای صادر کردن تبدیلهای Analytics 4، باید تنظیمات را هنگام ایجاد پیوند یکپارچهسازی فعال کنید. فقط کافی است تنظیم «فعال کردن انتساب کمپین» را در قسمت تنظیمات ویژگی روشن کنید.
صادر کردن تبدیلها برای هر تبدیلی که از مدل انتساب آخرین کلیک بین کانالی استفاده میکند، در دسترس است.
خلاصه
نمیخواهید گزارشهای تبدیل ارزشمند را روی میز بگذارید. با ادغام این دو پلتفرم، میتوانید تلاشهای بازاریابی را با دقت بیشتری به استراتژی کلی کسبوکار خود نسبت دهید. اگر در حال حاضر تبدیلها را از Universal Analytics به اشتراک میگذارید یا دادههای کمپین را به آن ویژگیها وارد میکنید، ادغام ارزشمند خواهد بود.
منبع: Google Analytics راهنما
تصویر ویژه: WDNet Creation/Shutterstock