تهران ، ولیعصر
021-987654

چرا توییت مقایسه گوگل با Dying Mall ویروسی شد؟

توئیتی مبنی بر اینکه گوگل دیگر نتایج مفیدی را ارائه نمی‌دهد، اعصاب دیگران را که همین احساس را داشتند، تحت تأثیر قرار داد و باعث ویروسی شدن آن شد. این توییت بیش از ۴۲۰۰۰ لایک و نزدیک به ۶۰۰۰ بازتوییت از سوی دیگرانی که از Google راضی نیستند دریافت کرد.

این توییت گوگل را با مراکز خرید فرسوده مقایسه می‌کند که نمی‌توانید «آنچه را برای آن آمده‌اید» دریافت کنید.

فرد توییت کرد:

دیگران نیز همین احساس را در مورد Google داشتند

ممکن است دیگران در توییتر نیز همین احساس را داشته باشند، شاید توضیح دهند که چرا توییت منتشر شد.

برخی احساس کردند Google اخیرا بدتر شده است:

برخی از افراد از Google راضی هستند

همه پاسخ‌ها از طرف افرادی نبود که از Google ناراضی بودند:

اما آنهایی که از SERPهای Google ابراز رضایت می‌کردند، بسیار پرت بودند.

بیشتر پاسخ‌ها با توییت اصلی موافق بودند و بیش از ۴۲۰۰۰ لایک دریافت کردند و این نشان می‌دهد که شاید افراد بیشتری از Google ناراضی باشند تا از آن خوشحال شوند.

Google Forcing Intent on SERPs

یکی از گرایش‌ها در آن بحث این است که Google تفسیر خود را از عبارت جستجو اجباری می‌کند.

اما گوگل با تغییر معنای مورد نظر به پاسخ‌های اشتباه منجر می‌شود.

این کار کاربر را مجبور می‌کند تا درخواست جستجوی خود را دوباره فرموله کند.

کسانی که از این موضوع شکایت دارند، ممکن است تصورش را نداشته باشند.

یک مطالعه اخیر توسط SEMRush نشان داد که تقریباً ۳۰٪ از سؤالات جستجو باید دوباره فرموله شوند.

مطالعه SEMRush اشاره کرد:

“در اینجا تنظیمات کلیدی زیادی وجود دارد.

اگر تعداد کلیک‌های Google را با تعداد تغییرات کلیدواژه ترکیب کنیم، می‌بینیم که تقریباً ۳۰٪ از افراد یا به نوعی جستجوهای خود را اصلاح می‌کنند یا گسترش می‌دهند.

…۲۷.۶٪ از جستجوها در نهایت تحت نوعی اصلاح پرس و جو قرار می گیرند…”

برخی از اهداف اجباری را می‌توان با اعمال اشتباه موقعیت جغرافیایی Google در جست‌وجو و تفسیر یک جستار به عنوان جستجوی محلی توضیح داد.

شخصی که توییت را شروع کرده است همچنین پیشنهاد کرد که کاربران نباید مجبور به استفاده از نقل قول ها یا اپراتورهای جستجوی پیشرفته شوند.

بسیاری از افراد در توییتر موافق بودند که SERPهای Google تفسیر اشتباه عبارت جستجو را اعمال می کنند.

کیفیت پایین سایت ها در SERP های Google

روند دیگر در بحث ایجاد شده توسط توئیت ویروسی این است که SERP ها با سایت های خراشیده شده آلوده شده اند، نتایج بد دستور العملی که کاربران را مجبور می کند تا محتوای بی فایده را پشت سر بگذارند تا به دستور العمل ها و محتوای عمومی و غیر مفید برسند.

سایت های خراشیده شده در SERP برای کوئری های کدگذاری

سایت های بد دستور غذا

SERP ها به قدری غیر مفید توصیف شدند که این تجربه با قدم زدن در میان علف های هرز مقایسه شد:

یکی از ناراحت‌کننده‌ترین پاسخ‌ها این است که حس کشف از Google از بین رفته است:

این تقصیر گوگل است؟ یا مقصر محتوای آنلاین است؟

بخشی از مقصر می‌تواند گوگل باشد زیرا به نظر می‌رسد مدت‌ها قبل تصمیم گرفته است که محتوای انجمن‌ها را که جوامعی هستند که در آن افراد واقعی درباره موضوعات مورد علاقه صحبت می‌کنند، از اولویت خارج کند.

SERP پر از محتوا اما نه بینش انسانی

Google هرگز به صراحت نگفته است که رتبه بندی محتوای انجمن ها را از اولویت خارج کرده است. اما به‌عنوان یک مدیر انجمن انجمن و کسی که دیگرانی را که انجمن‌ها را مدیریت می‌کنند، می‌شناسد، مطمئناً به نظر می‌رسد که Google از رتبه‌بندی محتوای تولید شده از افراد واقعی عقب‌نشینی کرده است.

یک شکایت رایج این است که Google تمایل دارد محتوا را رتبه‌بندی کند، اما اطلاعات بینش افراد واقعی را رتبه‌بندی نمی‌کند.

برخی از تقصیرها به دلیل تولید محتوای نوشته شده توسط نویسندگان، اما نه لزوماً متخصصان، متوجه صنعت SEO است.

امروزه ابزارهایی وجود دارد که SERP ها را خراش می دهند و خلاصه های محتوا را تولید می کنند.

یک تئوری SEO به نام استراتژی آسمان‌خراش وجود دارد که به بررسی محتوای رقبا و سپس تحقیق در مورد موضوع و بازنویسی آن کمک می‌کند تا ده برابر بزرگ‌تر و (امیدوارم) بهتر شود.

این ابزارها و استراتژی‌ها افراد غیرمتخصص را تشویق می‌کنند و به نوشتن محتوا کمک می‌کنند و مردم متوجه آن می‌شوند.

این تصور که Google ناکارآمد یا خراب است

در نهایت این شکایت قدیمی وجود دارد که Google انگیزه دارد تبلیغات را در چهره کاربران ایجاد کند و خراب است. این شکایت از زمانی که Google شروع به نمایش تبلیغات کرد و پس از عمومی شدن Google افزایش یافت.

چه درست باشد چه نباشد، این تصور که Google خراب است تا به امروز ادامه دارد.

تجربه شما از Google چیست؟

روزها قبل از انتشار توییت ویروسی، من نیز از جستجوی Google دلسرد شدم و در مورد آن در فید فیس بوک خود پست کردم.

نوشتم:

«فقط مجبور شدم چندین بار درخواست جستجوی خود را در گوگل فرموله کنم. Google مدام اصرار داشت که من دنبال چیز دیگری هستم.

و سپس مجبور شدم به افزودن جستجوهای منفی متوسل شوم تا از اصرار گوگل جلوگیری کنم که به دنبال چیز دیگری هستم و در نهایت فکر کردم که این فقط احمقانه است.

بنابراین به بینگ رفتم و با یک جستجو آنچه را که به دنبالش بودم پیدا کردم.

هر بار که جستجو می کنم این اتفاق نمی افتد. اما به نظر می رسد که من به طور فزاینده ای مجبور هستم جستجوهای خود را مجدداً فرموله کنم زیرا Google همچنان اصرار دارد که به دنبال چیز دیگری هستم.»

چاک پرایس (نمایه LinkedIn)، یک بازاریاب جستجوی متخصص، به پست فیسبوک من پاسخ داد و نوشت:

«چند ماه است که این را تجربه کرده ام. وقتی مدتی قبل اینجا در FB پرسیدم که آیا مردم بیشتر از Bing استفاده می کنند یا خیر، کاملاً نه بود.

عادت‌های قدیمی سخت از بین می‌روند، اما دیگر نمی‌توانید برای «بهترین» نتایج جستجو به Google تکیه کنید.

من اغلب در مواقعی که به پاسخ نیاز دارم، به Bing و حتی Yandex ارجاع می دهم.”

طبق تجربه من، گوگل به نظر خوب است و حتی می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی برای پرسش‌هایی ارائه دهد که شبیه سؤال‌های مطرح شده برای انسان هستند.

به عنوان مثال، Google پاسخ صحیح (Cemetry Gates توسط The Smiths) را برای این سؤال نشان می دهد که “آن آهنگ درباره ملاقات دوستان در یک گورستان چیست؟”

تجربه شما اخیراً با Google چیست؟

آیا باید درخواست های خود را دوباره فرموله کنید؟

چقدر مجبور می شوید از نقل قول استفاده کنید تا Google را مجبور کنید نتایج درست را نشان دهد؟

واقعیت در مورد جستجوی Google هرچه باشد، قابل توجه است که یک شکایت ساده در مورد ناتوانی در جستجوی Google توسط کاربر به یک عصب ضربه زد و باعث شد توییت در فضای مجازی منتشر شود.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/جهان نفیا زهری

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *