توئیتی مبنی بر اینکه گوگل دیگر نتایج مفیدی را ارائه نمیدهد، اعصاب دیگران را که همین احساس را داشتند، تحت تأثیر قرار داد و باعث ویروسی شدن آن شد. این توییت بیش از ۴۲۰۰۰ لایک و نزدیک به ۶۰۰۰ بازتوییت از سوی دیگرانی که از Google راضی نیستند دریافت کرد.
این توییت گوگل را با مراکز خرید فرسوده مقایسه میکند که نمیتوانید «آنچه را برای آن آمدهاید» دریافت کنید.
فرد توییت کرد:
جستجوی Google در حال تبدیل شدن به یکی از آن مراکز رو به مرگ است. شما هنوز از روی عادت به آنجا می روید، اما وقتی به آنجا رسیدید، هیچ کدام آن چیزی نیست که می خواهید. می توانید به یاد بیاورید که چه زمانی مکان مفیدی برای بازدید بود، اما اکنون به طرز عجیبی توخالی شده است و بدون دریافت چیزی که برای آن آمده اید ترک می کنید
— امیلی ولاسکو (@MLE_Online) 2022 اکتبر،
دیگران نیز همین احساس را در مورد Google داشتند
ممکن است دیگران در توییتر نیز همین احساس را داشته باشند، شاید توضیح دهند که چرا توییت منتشر شد.
برخی احساس کردند Google اخیرا بدتر شده است:
مطمئنا- عجیب است که چگونه در یک ماه گذشته بسیار بدتر شده است. به نظر یک تغییر در استراتژی از طرف Google است.
— Becky Renewed (@BeckyRenewed) 5،۲۲ اکتبر
خدا را شکر برای این تاپیک و این بازتوییت، فکر کردم دارم عقلم را از دست می دهم.
— ایگان رایش (@jeganreich) 22 اکتبر، ۲۰ اکتبر
من هم متوجه این موضوع شده ام. وب سایت های عجیب و غریب که به نظر می رسد با محتوایی از جای دیگری تولید شده اند
— ثور لیندبرگ (@thor_lindberg) 20 اکتبر ۲۲
برخی از افراد از Google راضی هستند
همه پاسخها از طرف افرادی نبود که از Google ناراضی بودند:
شاید من بیشتر چیزهای فنی را خراش می دهم اما هنوز هم عالی به نظر می رسد
— Xiao Wang (@xiaowang1984) 6،۲۲ اکتبر
بله، من مدام چنین موضوعاتی را می بینم و نمی دانم در مورد چه چیزی صحبت می کنند. Google هنوز هم تقریباً همان چیزی را که در اکثر مواقع میخواهم به من میدهد.
— درک کلارک (@clarky07) 22 اکتبر ۲۲
اما آنهایی که از SERPهای Google ابراز رضایت میکردند، بسیار پرت بودند.
بیشتر پاسخها با توییت اصلی موافق بودند و بیش از ۴۲۰۰۰ لایک دریافت کردند و این نشان میدهد که شاید افراد بیشتری از Google ناراضی باشند تا از آن خوشحال شوند.
Google Forcing Intent on SERPs
یکی از گرایشها در آن بحث این است که Google تفسیر خود را از عبارت جستجو اجباری میکند.
اما گوگل با تغییر معنای مورد نظر به پاسخهای اشتباه منجر میشود.
این کار کاربر را مجبور میکند تا درخواست جستجوی خود را دوباره فرموله کند.
کسانی که از این موضوع شکایت دارند، ممکن است تصورش را نداشته باشند.
یک مطالعه اخیر توسط SEMRush نشان داد که تقریباً ۳۰٪ از سؤالات جستجو باید دوباره فرموله شوند.
مطالعه SEMRush اشاره کرد:
“در اینجا تنظیمات کلیدی زیادی وجود دارد.
اگر تعداد کلیکهای Google را با تعداد تغییرات کلیدواژه ترکیب کنیم، میبینیم که تقریباً ۳۰٪ از افراد یا به نوعی جستجوهای خود را اصلاح میکنند یا گسترش میدهند.
…۲۷.۶٪ از جستجوها در نهایت تحت نوعی اصلاح پرس و جو قرار می گیرند…”
برخی از اهداف اجباری را میتوان با اعمال اشتباه موقعیت جغرافیایی Google در جستوجو و تفسیر یک جستار به عنوان جستجوی محلی توضیح داد.
شخصی که توییت را شروع کرده است همچنین پیشنهاد کرد که کاربران نباید مجبور به استفاده از نقل قول ها یا اپراتورهای جستجوی پیشرفته شوند.
برخی از توییتهای نقل قول چیزهایی را به این مضمون میگویند که “اگر ترفندها را بدانید، هنوز کار میکند” که این موضوع را از دست میدهد.
۱. بسیاری از ترفندهای قدیمی دیگر جواب نمی دهند
۲. ما نباید اینقدر تلاش کنیم تا یک موتور جستجو را فریب دهیم تا نتایج مفیدی ارائه دهد— امیلی ولاسکو (@MLE_Online) 2022 اکتبر،
بسیاری از افراد در توییتر موافق بودند که SERPهای Google تفسیر اشتباه عبارت جستجو را اعمال می کنند.
من همین روزها داشتم به این فکر می کردم که چقدر مفیدتر شده است. به نظر میرسد دیگر نمیتوانید عبارات جستجو را اجباری کنید، اما درعوض با عبارات مرتبطی که Google فکر میکند مفید هستند، گیر کردهاید.
— ربیع ابونور (@rabonour) 26 اکتبر ۲۰۲۲
من از آن برای تحقیق در مورد چیزهای واقعاً مبهم استفاده می کنم، بنابراین تشخیص اینکه هر نتیجه جستجو باید به نحوی با مکان فعلی من در وسط پنسیلوانیا ارتباط داشته باشد یک اشکال است. یک ویژگی.
— Verna 12-foot sKaleton (@vernakale) اکتبر ۲۵، ۲۰۲۲
من به عنوان یک آمریکایی که از کانادا به ایالات متحده بازمیگردد، سعی میکردم قوانین واردات را بررسی کنم، و چون در کانادا بودم، اصرار داشت که به من بگوید کاناداییها برای سفر به ایالات متحده چه نیازی دارند. یا می تواند خانه را به کانادا بیاورد.
— Eastern Hellbender (@CorynWolk) 220 اکتبر، ۲۲۰ اکتبر
کیفیت پایین سایت ها در SERP های Google
روند دیگر در بحث ایجاد شده توسط توئیت ویروسی این است که SERP ها با سایت های خراشیده شده آلوده شده اند، نتایج بد دستور العملی که کاربران را مجبور می کند تا محتوای بی فایده را پشت سر بگذارند تا به دستور العمل ها و محتوای عمومی و غیر مفید برسند.
سایت های خراشیده شده در SERP برای کوئری های کدگذاری
بله، من هم با نتایج کدنویسی متوجه این موضوع شده ام – صفحات مشکلات GitHub خراشیده شده و رشته های سرریز پشته ای که گاهی از رشته اصلی بالاتر است
— shriphani (@shriphani) 25 اکتبر ۲۰۲۲
فقط یکی از مثالهای متعدد.
هر چیزی در مورد کدنویسی: نتایج آلوده به پاسخهای سرریز پشته قدیمی گرم شده و ترکیب شده است.
و اکنون رباتها این را دریافت کردهاند. محتوا برای تولید خودکار هزاران ویدیوی یوتیوب با متن به کارتهای عنوان و ترکیب گفتار.— جاستین (@Trumpery45) 20 اکتبر ۲۲
سایت های بد دستور غذا
آیا کسی سعی کرده یک وبسایت دستور غذا را بخواند که برای Google بهینه شده است؟ “اول، اینجا تاریخچه فلفل است”… ۱۰ پاراگراف بعد دستور غذا را دریافت می کنید
— نیل بورن (@neal_boren) 22 اکتبر ۲۲
SERP ها به قدری غیر مفید توصیف شدند که این تجربه با قدم زدن در میان علف های هرز مقایسه شد:
دیروز داشتم به این موضوع فکر میکردم، در حالی که به دنبال چیزی میگشتم و به خوبی میدانستم که باید در میان علفهای هرز بچرخم به این امید که واقعاً چیز مفیدی پیدا کنم.
— کریگ بهنا (@CraigBehenna) 2022 اکتبر،
یکی از ناراحتکنندهترین پاسخها این است که حس کشف از Google از بین رفته است:
من با جستجو در گوگل، جالب ترین صفحات مبهم را در وب پیدا می کردم. این یک لذت بود، به من کمک کرد تا دیدگاههای جدید را بیاموزم و کشف کنم، اما اکنون بیشتر از وبسایتهای شرکتی حمایت مالی و پولی دریافت میکنم که مرا به سمت محصولات تجاری یا اطلاعات عمومی بسیار مبهم هدایت میکنند.
— Western Prodigy (@WesternProdigy) 220 اکتبر، ۲۲۰ اکتبر
این تقصیر گوگل است؟ یا مقصر محتوای آنلاین است؟
بخشی از مقصر میتواند گوگل باشد زیرا به نظر میرسد مدتها قبل تصمیم گرفته است که محتوای انجمنها را که جوامعی هستند که در آن افراد واقعی درباره موضوعات مورد علاقه صحبت میکنند، از اولویت خارج کند.
SERP پر از محتوا اما نه بینش انسانی
Google هرگز به صراحت نگفته است که رتبه بندی محتوای انجمن ها را از اولویت خارج کرده است. اما بهعنوان یک مدیر انجمن انجمن و کسی که دیگرانی را که انجمنها را مدیریت میکنند، میشناسد، مطمئناً به نظر میرسد که Google از رتبهبندی محتوای تولید شده از افراد واقعی عقبنشینی کرده است.
یک شکایت رایج این است که Google تمایل دارد محتوا را رتبهبندی کند، اما اطلاعات بینش افراد واقعی را رتبهبندی نمیکند.
من در هر جستجوی خود را “reddit” یا “wikipedia” می بینم زیرا این تنها راه برای یافتن اطلاعات مرتبط نوشته شده توسط انسان است.
— پیتر (تصویر نیست) (@ThePeterShep) اکتبر ۲۵، ۲۰۲۲
گویا ظاهراً انجمنهای قدیمی همگی توسط گروههای فیسبوک کشته شدند. کل جوامع اختصاصی خاموش هستند یا وجود ندارند. اینترنت به طور کلی کمتر مفید می شود در حالی که همه افراد را با پخش ویدیو بهتر متصل می کند. محدودیت داده ها نیز واقعا آزاردهنده است.
— IndustrialEngineeringDisrespector (@jdubrocketshirt) O5 /a>
برخی از تقصیرها به دلیل تولید محتوای نوشته شده توسط نویسندگان، اما نه لزوماً متخصصان، متوجه صنعت SEO است.
امروزه ابزارهایی وجود دارد که SERP ها را خراش می دهند و خلاصه های محتوا را تولید می کنند.
یک تئوری SEO به نام استراتژی آسمانخراش وجود دارد که به بررسی محتوای رقبا و سپس تحقیق در مورد موضوع و بازنویسی آن کمک میکند تا ده برابر بزرگتر و (امیدوارم) بهتر شود.
این ابزارها و استراتژیها افراد غیرمتخصص را تشویق میکنند و به نوشتن محتوا کمک میکنند و مردم متوجه آن میشوند.
تنها باری که دیگر حتی از جستجوی Google استفاده میکنم این است که باید آهنگی را پیدا کنم که به موقع نتوانستم Shazam را انجام دهم.
زیرا زمانی که به پاسخهای واقعی نیاز دارم، تنها چیزی که دیگر پیدا میکنم مقالههای آشغالی است که توسط افرادی نوشته شدهاند که به اندازه من اطلاعات کمی دارند. یا Reddit.
— Riko’s Maker Machine (he/him) (@themakermachine) 25 اکتبر ۲۰۲۲
مقالات بسیار زیادی که گویی به طور تصادفی توسط ورودی جستجوی من تولید شده اند 🙁
— Mare (@PrimalNight) 25 اکتبر ۲۰۲۲
این تصور که Google ناکارآمد یا خراب است
در نهایت این شکایت قدیمی وجود دارد که Google انگیزه دارد تبلیغات را در چهره کاربران ایجاد کند و خراب است. این شکایت از زمانی که Google شروع به نمایش تبلیغات کرد و پس از عمومی شدن Google افزایش یافت.
چه درست باشد چه نباشد، این تصور که Google خراب است تا به امروز ادامه دارد.
نه، آنها این را داشتند.
آنها همچنین در آن زمان یک موتور جستجوی کارآمد داشتند.
هیچ چیزی که Google می سازد دیگر کاربردی نیست. اگر باعث درآمدزایی از تبلیغات می شود، برایشان مهم نیست.— سیدنی راتلج (@hs_doubbing) 5،۲۲ اکتبر
ممنون از تصویر، به خوبی بیانگر آنچه در حال فکر کردن هستم است. این دردناک است زیرا به نوعی یک پیشگویی خود برآورده است. Google مأموریت اصلی خود را که سازماندهی اطلاعات جهان بود، رها کرد تا به یک مرکز خرید مجازی تبدیل شود و وب را آنطور که ما میدانستیم کشت.
— کارلوس ریبیرو (@carribeiro) 22 اکتبر، ۲۲ اکتبر
من فکر میکنم تاکید بیش از حد بر فروش تبلیغات بهعلاوه بازیهای بیش از حد سئوی سیستم،
— امیلی ولاسکو (@MLE_Online) 2022 اکتبر،
تجربه شما از Google چیست؟
روزها قبل از انتشار توییت ویروسی، من نیز از جستجوی Google دلسرد شدم و در مورد آن در فید فیس بوک خود پست کردم.
نوشتم:
«فقط مجبور شدم چندین بار درخواست جستجوی خود را در گوگل فرموله کنم. Google مدام اصرار داشت که من دنبال چیز دیگری هستم.
و سپس مجبور شدم به افزودن جستجوهای منفی متوسل شوم تا از اصرار گوگل جلوگیری کنم که به دنبال چیز دیگری هستم و در نهایت فکر کردم که این فقط احمقانه است.
بنابراین به بینگ رفتم و با یک جستجو آنچه را که به دنبالش بودم پیدا کردم.
هر بار که جستجو می کنم این اتفاق نمی افتد. اما به نظر می رسد که من به طور فزاینده ای مجبور هستم جستجوهای خود را مجدداً فرموله کنم زیرا Google همچنان اصرار دارد که به دنبال چیز دیگری هستم.»
چاک پرایس (نمایه LinkedIn)، یک بازاریاب جستجوی متخصص، به پست فیسبوک من پاسخ داد و نوشت:
«چند ماه است که این را تجربه کرده ام. وقتی مدتی قبل اینجا در FB پرسیدم که آیا مردم بیشتر از Bing استفاده می کنند یا خیر، کاملاً نه بود.
عادتهای قدیمی سخت از بین میروند، اما دیگر نمیتوانید برای «بهترین» نتایج جستجو به Google تکیه کنید.
من اغلب در مواقعی که به پاسخ نیاز دارم، به Bing و حتی Yandex ارجاع می دهم.”
طبق تجربه من، گوگل به نظر خوب است و حتی میتواند نتایج شگفتانگیزی برای پرسشهایی ارائه دهد که شبیه سؤالهای مطرح شده برای انسان هستند.
به عنوان مثال، Google پاسخ صحیح (Cemetry Gates توسط The Smiths) را برای این سؤال نشان می دهد که “آن آهنگ درباره ملاقات دوستان در یک گورستان چیست؟”
تجربه شما اخیراً با Google چیست؟
آیا باید درخواست های خود را دوباره فرموله کنید؟
چقدر مجبور می شوید از نقل قول استفاده کنید تا Google را مجبور کنید نتایج درست را نشان دهد؟
واقعیت در مورد جستجوی Google هرچه باشد، قابل توجه است که یک شکایت ساده در مورد ناتوانی در جستجوی Google توسط کاربر به یک عصب ضربه زد و باعث شد توییت در فضای مجازی منتشر شود.
تصویر ویژه توسط Shutterstock/جهان نفیا زهری