تهران ، ولیعصر
021-987654

زبان بدن قسمت سوم: اشارات عینک

منبع

عینک در زبان بدن نیز مانند وسایل دیگری چون سیگار و پیپ به افراد این فرصت را می‌دهد تا بسیاری از اشاره‌های آشکار خود را به نمایش بگذارند، در این مقاله درباره‌ی اشارات عینک در زبان بدن صحبت خواهیم کرد.

گذاشتن عینک گوشه‌ی لب

گذاشتن دسته‌ی عینک در گوشه‌ی لب، اشاره‌ای به اطمینان بخشی مجدد است، که در سیگاری‌ها این اشاره با سیگار نشان داده می‌شود.

گذاشتن عینک گوشه ی دهان

دسموند موریس می‌گوید:

عمل قرار دادن شی، روی لب‌ها یا در دهان، اقدام زود گذری‌ست که فرد برای احیا کردن تجربه‌ی امنیتی که در زمان کودکی با سینه‌ی مادر داشته انجام می‌دهد.
همچنین قرار دادن عینک در گوشه‌ی لب می‌تواند برای به تاخیر انداختن یا تعویق انداختن تصمیم‌گیری باشد.

تمیز کردن عینک

یکی از مرسوم‌‌ترین روش‌هایی که افراد عینکی برای به تعویق انداختن تصمیم‌گیری خود انجام می‌دهند، تمیز کردن شیشه‌های عینک است. اگر شما از فرد عینکی درخواستی داشتید و او شروع به تمیز کردن شیشه‌های عینک خود کرد به این معناست که می‌خواهد درباره پیشنهادی که مطرح شده تصمیمی بگیرد، و بهترین تکینکی که می‌توانید در مقابل این عمل انجام دهید سکوت و فرصت دادن به طرف مقابل است.

نشان پاک کردن عینک

عقب دادن عینک روی صورت

اگر شخصی عینک خود را روی صورت خود به عقب بدهد، اغلب به این معناست که می‌خواهد حقایق را دوباره ببیند.

عقب دادن عینک

برداشتن عینک از صورت و کنار گذاشتن آن

کنار گذاشتن عینک نشان‌دهنده‌ی این است که فرد می‌خواهد مکالمه را زودتر تمام کند و نمی‌خواهد دیگر به حرف‌های شما گوش دهد.

نگاه کردن از بالای عینک

نگاه کردن از بالای عینک در زبان بدن، نشان از نگاهی انتقادی و داورانه دارد. همچنین در مواردی، افراد عینکی برای دقت بیشتر از بالای عینک نگاه می‌کنند. (فراموش نکنید که ممکن است فردی نزدیک‌بین باشد و برای دیدن فاصله‌ی دورتر ناچار به نگاه کردن از بالای عینک شود).

نگاه کردن از بالای عینک

توصیه‌ای برای عینکی‌ها

نگاه کردن از بالای عینک می‌تواند اشتباهی گزاف باشد؛ چون که شنونده در مقابل این نوع نگاه حالتی تدافعی به خود می‌گیرد و حسی منفی پیدا می‌کند. بهتر است هنگام صحبت عینک را بردارید و موقع شنیدن عینک را به چشم بزنید، این حرکت نه تنها طرف مقابل را راحت می‌کند بلکه به خود شما قدرت کنترل بر مکالمه را می‌دهد، به طوری که هنگامی که عینک خود را برداشته‌اید شنونده شما متوجه می‌شود که نباید حرف شما را قطع کند و وقتی عینک را به چشم زدید بهتر است که صحبت را او شروع کند.

Summary

منبع

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *